- Konuyu Başlatan
- #11
- Katılım
- 24 Eyl 2013
- Mesajlar
- 707
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
fön makinasıyla kenarlarını ısıtmaya başladım her tarafı 5 dakika kadar ısıttıktan sonra bölgesel olarak ısıtarak tornavidayla gevşetin. Sonra tornavidayla baya bi gererek kendisi çıkmaya başlıyor. Biraz sert davranmak gerek. Yoksa benim gibi 25dk fönleyipte niye bu çıkmıyo dersiniz Biraz sert davranıp (siyah plastik kısma far plastiğine değil) Yavaş yavaş açılıyor silikon. Bir kısmını açtıktan sonra geriside geliyor. Silikonlar için kanal yapılmış. Kanalların içini tornavidayla baya bi temizliyoruz. Burası önemli bir nokta. Yeterince temizlemezsek ya cam yerine iyi oturmuyor ya yeni sıktığımız silikon farı kapatamayıp buğulanıyor. Eski silikonları iyice temizliyoruz.En zahmetli yer burası. Sonra farın içinden çıkan çerçeveyi alıp boyuyorsunuz. Ben krom boyayı sökmeden boyadım. Çamaşır suyu veya tinerin ince plastiği eritebileceğini düşündüm. Mat siyah boyayı 5 er kat 2 farın çerçevesinede atıp ısıtıcının önüne koydum farları. O sırada silikonları temizleyin zaman kazanırsınız. Çerçeveler kuruduktan sonra çerçeveyi far camına değil farın üstüne tam oturacak kadar yerleştiriyorsunuz. Burası önemli. Kayarsa farı tekrar açmak zorunda kalabilirsiniz.aşağıya sıfıra sıfır yapışması gerek.Tam oturduğunu anlarsınız çünkü tutacakları farın içine oturuyor ve sabit kalıyor.Şimdi diğer bir önemli nokta silikonlama.Silikonu dozunda sıkmanız gerek. Fazla sıkarsanız (yine benim gibi) silikonun kıvamı yoğun olduğundan far yine oturmayacaktır ve silikon farın içi ve dışına taşacaktır. Silikonuda dozunda sıktıktan sonra iyice bastırarak far camını fara oturtuyoruz. Oturttuğumuzu farın kenarlarındaki tutacaklardan anlıyoruz. Far camındaki kollar fardaki tırnaklara takılması lazım. Herşey bittikten sonra kurumaya bırakıyoruz. Farı takarken önemli bir nokta daha var farın tampon tarafında aşağıda kalan vidayı ilk sıkmanız gerekiyor. Üstleri takıp gevşek bırakın tam sıkmayın ilk altı sıkın. Yoksa (yine benim gibi) farlarınızın silikon çerçeveleri ve kaporta boşlukları orantısız olur ve aracınız yamru yumru bakar. Aklınıza takılan herşeyi sorun lütfen sonra (benim gibi) keşke daha dikkatli olsaydım demeyin.