Astra g su eksiltme

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ob51
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

ob51

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 May 2009
Mesajlar
36
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Arkadaşlar astrag 2000 1.4 klasik kullaniyorum.yaklaşik 6 ay önce motur su kabindaki su miktarinin tamamen boşaldiğini gördüm.1 litre su ekleyip ustaya götürdüm.termostati değişti ve orada kaçak var deyip yeni kelepçe ile sikti.yaklaşik 15 gün sonra yine azaldi.tekrar götürdüm her yerine baktilar tirigeri söktüler devirdaimmotorunda bir problem olmadiğini ve hafif kaçak olan bir yeri yaptiklarini söylediler.her yeri kontrol ettiklerini ve bir kaçak tesbit etmediklerini belirttiler.yine 15 gün sonra su tamamen bitti.başka bir ustaya götürdüm.contanin yanmiş olduğunu ve değişmesi gerektiğini söyledi.anlamadiğim nokta şu hiç hararet yaptirmadim araba 4 yildir bende ilkkez karşilaştim.başkabir sorun olabilirmi yardimci olursaniz seviniri.
 
Arabaya hararet yaptirmadiğima eminim.acaba sorun farkli bir yerdenmi.motor yağina karişma yok.conta gerçekten yanmişsa bunu nasil anlayabilirim.tüp taktirdiktan sonra arabamda 2.ve 3.viteslerde tekleme ve tekmeleme yapmaya başladi bunun contayla bağlantisi olabilirmi.
Son olarakcontanin acaba maliyeti nedir.bilen arakadaşlarin tavsiyelerini bekliyorum.
 
conta yanık değilse büyük ihtimal aracınızada kaçak var. aracınızın içinden kalorifer peteğinin oraya bak paspasların orada ıslaklık falan varmı. malum hava sıcak orada kaçak olabilir. sıcaktan hemen kurur farketmezsiniz.
 
hortumları da bir kontrol et,çatlamış olabilir.
 
lpg nin su soğutma borularını kontrol ettirin...arabanın orjinal su borularını kesiolar araya t koyuyorlar lpg nin soğumaası için su gönderiyorlar sorununuz %70 oradan çünkü aynı sorunu bizde yaşadık geçen sene...aradaki t yi değiştirdim yeni kelepçe ile sıktık sorun tamm;)resm ekliotum pek belli değil ama yardımcı olucaktır size...soğutma hortumumu ne diolar ismini bilmiyorum:)
 

Ekli dosyalar

  • DSCN5227.webp
    DSCN5227.webp
    59 KB · Görüntüleme: 100
Arabaya hararet yaptirmadiğima eminim.acaba sorun farkli bir yerdenmi.motor yağina karişma yok.conta gerçekten yanmişsa bunu nasil anlayabilirim.tüp taktirdiktan sonra arabamda 2.ve 3.viteslerde tekleme ve tekmeleme yapmaya başladi bunun contayla bağlantisi olabilirmi.
Son olarakcontanin acaba maliyeti nedir.bilen arakadaşlarin tavsiyelerini bekliyorum.
Conta yemis ise;
1-Motor yag kapagini cikar icine (yani yagkapagina bak) beyazlik varsa su motora giriyor demektir
2-birde motor yagina bak sütlü kakao renginde ise....
3-Su doldurma bidonuna bak egzoz kokusu geliyormu?
Bunlardan biri varsa conta yemistir....

eger bunlar yok ise o zaman hortumlardan kaciriyordur....kontrol et.;)
 
conta yaktıysan masraflıdır, masrafı değişebilir duruma göre ama 700-800 gider diye biliyorum..ama arkadaşların dediği kontrolleri yaptıktan sonra bak contaya..
 
su eksiltme sorunu bendede vardı. kaçak buharlaşma şeklinde olduğu için çok zor tespit ettik. 2004 model opel arabanın conta yakaması zor olur heralde.. götürdüğün usta conta dediyse hemen değiştirmee.. kontrol için kapağı bile söktürme derim...
bi keresinde sanayide bi ustaya su eksiltme var dedimm adam contanın durumunu çok basit bi aletle kontrol ederek söğlediiii... cam tüpün içinde su renginde bi sıvı var bu tüpü su ekleme kabının ağzına dayadı ve motor çalışır durumda iken ölçüm yaptı.. mantığını sorduğumda bana ; eğer conta yanmışsa suğun içine karışan karbondioksit gazı tüpün içindeki sıvının rengini değiştirir dedi.. işin özeti eğer daha önce motora hararet yaptırmadıysan contanın gitmiş olmaasıı çooooookk zor b i ihtimalll.. bence kaçak buharlaşma şeklinde ve tespit edememeniz normal.. arabanın fanı devreye girince bi daha kontrol ettirinn .... yüksek ısıda buharlaşmayı daha çabuk görürsünüzz
 
Geri
Üst