Sevgili arkadaşlar,ustalar,kardeşlerim,motordan gelen eskiye göre daha yüksek ses (motor soğukken daha gürültülü,ısınınca daha iyi),turbonun homurdama yerine hırlaması ama ıslık sesi değil (ısınınca biraz daha düzeliyor,turboda sorun yok dediler o sesden dolayı götürdüğümde) ve yolda giderken hem viteste hemde boşa alıp gaza basınca motor devrine bağlı olarak titreşim ve gürültü artışı ve debriyaja basınca hem gürültünün hemde titremenin motor devri ile birlikte kesilmesi hala mevcut,(motor kulağını almanyadan orjinalini getirtip taktık) eskisi kadar olmasada o titremeyi kesemedik,şöyle test ettirdim ustaya,yanımızda bir tane opel astra gtc vardı tek kapı,araç çalışıyordu bakıma getirmişler,müsade istedim ve arabaya binip gaza bastım kasada 1 gram titreme yok ve motor seside gayet sessiz ve gürültüsüz,aynı şekilde ustayı bindirdim benim araca aradaki farka bak dedim,o gaza bastıkça gürültülü çalışma ve kasaya vibrasyon vermesi artıyor,daha önce sıkıntı yok demiştim ama sanırım o an bu sıkıntıların eski kötü halinin daha iyi duruma gelmesinin verdiği ruh halimle iyi hissetmişim ve demişim
en son tech opele gittim libadiyedeki ve orada usta karter içerisinde bir mil olduğu ve onun sentesinin yönlerinin olduğu,yanlış takılması durumunda bu vibrasyonlu çalışmayı yapabileceğini,eğer oradan değilse farklı yerlerde problemin aranması gerektiğini belirtti,yaptırdığım yerde bunları tespit ettirmemin daha iyi olacağını söyledi tekrar işçilik vermemek için ve veli ustaya bu durumu anlattığımda bana eğer orada sıkıntı olsa arabanın motorunu yerinde tutamazdık yanıtını aldım,bu cumartesi ustadayım yine ve telefonda söyledim,aracın bu durumunu ya düzeltiriz yada yaptığın bütün işlemleri kontrol için tekrar motoru indir diye belirttim,getir bakarız dedi saolsun veli usta,kesinlikle ben yaptım oldu,yada kardeşim sana öyle geliyor araban çalışıyor gibi bir mantıkla yaklaşmadı allah var hepsi güler yüzlü ve bilgili ama insanlık hali birşeyler unutulmuş,sıkılmamış,yanlış takılmış,atlanmış herhangi bir durum söz konusu olabilir,selim abiyede farklı bir ustanın yazdıklarını copy paste yapmıştım burayada yapayım ve sizlerin düşüncesinide alayım,silindir üst kapakta temizlik yapılmıştı sadece yani taşlama çok hafif silme amaçlıydı sanırım,birde o kaynaklı çatlak mevzusu,gelelim farklı bir ustanın konu hakkındaki görüşlerine;
''Motorun gürültülü ve sarsıntılı çalışması sebebi bahsettiğiniz devir aralığında gerçek bir sorun teşkil eder. Çünkü motor zaten asıl yüke ve torka ivme kazandırdığı an bu andır. Rölanti esnasında ve daha üst devirlerde sorunsuz olması hiç bir şey ifade etmez. Bu sorunun birden fazla sebebi var bu devir aralığında motorda sarsıntı olması silindir ve kırank diye bahsettiğimiz ana zamanlayıcı arasında yanlış hesaplama düzensiz avans ayarının istenilen değer aralığının en üst limitlerde yer alması ve rektefiyede oluşan daraltmalardan kaynaklı mühendislik bir hata doğması bu gibi komplike arızalara sebep olur. Şimdi şöyle düşünün üst kapağı taşlattınız bu ne demek yanma odası haznesinin daralması ve silindirin kat edeceği mesafenin daralması anlamına buda aracın avansını muhakkak etkiler.Öncelikli olarak aracın avans ayarına bahsedilen devir aralıklarında bakılsın.Turbo olan araçlarda butür arızalarda turbo devreden çıkarılarak ve devreye sokularak bakılması şart.Aracınızda bahsettiğiniz titreşimli yani vibrasyonlu çalışmanın sebebi kesinlikle rektefiye esnasında yapılan yanlış bir işlem. Bu tür arızalarda arabanın torkunda bir kayıp yok ve vibrasyon devre bağlı olarak artıyorsa krank mili,pistonlar,bilya ve keçeler dahil motor içerisinde hareketli olarak çalışan tüm ünitelerin sökülerek hiç bir parça atlamaksızın tekrar toplanması gerekir. Rektefiye işleminde silindir hareket yüzeyi tekrar set yapmış olabilir, silindir blok ve üst kapak gereğinden fazla taşlanmış olabilir ki bu motorun tüm çalışmasını ve zamanlamasını alt üst eder ve bu oranı hesaplamak tam bir ustalık işidir.Gerekirse çift conta konarak taşlanan kısım kadar conta yüksekliği sağlanabilir, Bu işlemde motorda dağıtılan ve toplanan tüm hareketli ünitelerin tekrar kontrol edilmesi şart.'''
Yorumlarınızı bekliyorum arkadaşlar,selim abiden de aracımın motor ayrıntı ve ölçülerini,silindir kapak sıkma tork ölçülerini falan döküman olarak bulabileceğim bir yer varsa yardımcı olmasını rica ettim,almanyada olduğu için vede bilgisinden dolayı,ben nette bulamadım zaten o ayrıntıları veren bir yeri,bilen diğer arkadaşlarda yardımcı olabilirler,saygılar herkese...