astra GTC'nin 75 bg liği ?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan howarank
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
90'lı yıllarınbaşında Kadett modelinin yerini alan Astra, Opel'i kompakt sınıftatemsil ediyor.
" 'GTC', üçüncü jenerasyonu 2004 yılında tanıtılan Astra ailesininüç kapılı sportif versiyonu?
" Astra'nın sportif versiyonları daha önce 'GSi' eklentisi taşıyordu.Bu nedenle 'Gran Turismo Compact' kelimelerinin baş harflerinden oluşanGTC firma için bir ilk anlamına geliyor.
" Sadece üç kapılı karosere sahip olan Astra GTC Türkiye'de 1.6litre 105 HP, 2 litre 200 HP benzinli, 1.9 litre 150 HP dizel motorseçenekleriyle satılıyor.
Konfor, İşlevsellik ve donanım
" Astra GTC'nin iç mekanından kullanılan malzeme kalitesi beşkapılı hatchback kardeşinden farklı değil. Kullanıcısını tatminediyor.
" Tavan dahil iç mekanda koyu renkli döşeme kullanılması boğucubir ortam yaratmış. Panoramik camlı versiyonlarda bu handikap ortadankalkıyor.
" Klima sistemine süregelen eleştirilerimiz haricinde iç mekandakullanımı zor bir buton bulunmuyor.
" Vites kolunun önüne konumlandırılan küllük ve çakmağın 1.ve 3. viteslerde kullanımı kolay değil. Müzik sisteminin direksiyonüzerinden kontrol edilebilmesi güvenliği artırıyor.
Sürüşİzlenimi
Beş kapılı Astra'nın dinamik tasarımı zaten çekiciydi. Üç kapılıAstra GTC'yse daha eğimli ve sportif buruna sahip. Arka kısım kendineözgü ve keskin bir eğime sahip. Otomobilin uzunluğu 5 cm uzatılırken,yüksekliği yol tutuş performansı düşünülerek 15 mm azaltılmış. AstraGTC üç kapılı bir otomobil olmasına karşın önde ve arkada yeterlidiz mesafesi sunuyor. Ancak alçalan arka tasarım sebebiyle uzunboyluların arkada seyahat etmeleri güç. İç mekandaki ulanılan malzemekalitesi tatmin ediyor. Fakat bazı bölgelerde ufak işçilik kusurlarıgörmek mümkün. Ayrıca koyu renkli iç döşeme karamsar bir hava yaratmış.Klima kontrolleri için gözü yoldan ayırmak gerekse de genel anlamdakullanımı zor bir buton bulunmuyor. Astra GTC'nin küçük tasarlananarka camı geri görüşü neredeyse sıfıra indiriyor. Otomobilin arkadabittiği yeri kestirmek güç. Büyük yan aynalar bir nebze olsun yardımcıolsa da park sensörünün eksikliği hissediliyor. 380 litrelik bagajhacmi spor bir otomobil için fazlasıyla yeterli.
Testini yaptığımız Astra GTC'de geçtiğimiz yıllarda 'Twinport' teknolojisiyledonatılan 1.6 litrelik klasik bir motor görev yapıyordu. 6000 d/d'de105 HP güç, 3900 d/d'de 150 Nm tork üreten bu motor alt devirlerdeağır kalmasına karşın devir yükseldikçe gücünü gösteriyor. Kullanılanmanuel şanzımanın oranlarının beş kapılı kardeşiyle aynı olmasıperformans açısından benzer sonuçlar almamamızı sağladı. Astra GTCile yaptığımız testte 0'dan 100 km/s hıza 12.5 saniyede ulaştık.Son hızınıysa 190 km/s olarak ölçtük. Orta-sert yapıdaki süspansiyonuylazaten iyi bir yol tutuş sunan Astra GTC, kokpitin üstündeki IDS-Plusbutonuyla devreye alınan sistem sayesinde rakipsiz hale geliyor.Süspansiyonun sertliğini ayarlayan bu sistemi direksiyon sistemininve gaz pedalının tepkilerinin de yönetiyor ve hızlandırıyor. Çokzorlandığında önden kayabilen otomobil bu kez ESP plus sistemindendestek alıyor. Testimiz süresince 100 km'de 8 litre kurşunsuz benzintüketen otomobil 52 litrelik deposuyla 650 km'lik menzil sunuyor.Otomobilin ABS destekli frenleri ortalama bir performans gösterdi..Yaptığımız testte 100 km/s hızdan durma konumuna 39 metrede geldik.
forumdan alıntıdır .
 
Ama anlamadiğim gtc yazan bir araç insan 130 bg lik felan bekliyor ama böyle düşük bir değer üzdü beni ve araçin kasasi ağir peugot 106 bile 115 bg olduğu halde neden tek kapi spor model olmasina karşin performans i bu kadar düşük :(
 
Ama anlamadiğim gtc yazan bir araç insan 130 bg lik felan bekliyor ama böyle düşük bir değer üzdü beni ve araçin kasasi ağir peugot 106 bile 115 bg olduğu halde neden tek kapi spor model olmasina karşin performans i bu kadar düşük :(
pejo kasa hafıf 1,4 quiq bıle 75 hp 815 kg normal
ama pejoyla astra gtc bır olmaz pejolar bana yuruyen tabutu cagırıştırıyor hafıf makına ama durmuyor herşey hız degıldır bence :)
 
Işin ilginç yani benim aracim gtc değil yanyana çaliştiğim arkadaşin araci bende 1,3 cdti dizel var gerçi bende performansindan memnun değilim ama tasarruf olarak çok memnunum
 
Işin ilginç yani benim aracim gtc değil yanyana çaliştiğim arkadaşin araci bende 1,3 cdti dizel var gerçi bende performansindan memnun değilim ama tasarruf olarak çok memnunum
tasaruff bakımından 1,3 cdtı tek gecerım chıpledınmı daha ıyı oluyor :)
 
Ben bu konuda biraz gelenekciyim bence chiplesemde 1,3 atmosferik bir araci bence yüksek bg güçüne çikarsanda zorlamaktan başka birşey olmaz ama alt süratlerde eğer daha ataklaşiyorsa o iyi
 
Ben GTC'lerin hepsini turbo şarjlı zannediyordum. 105 bg'lik atmosferik olanları da varmış demek :confused:
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Geri
Üst