astra h 1.3 satıp, astra j 1.4 t almak şu sıralar nasıl olur

"Astra J" ye kotu, alinmaz, performansi kotu diyen arkadaslara sesleniyorum; Hazirlanin birazdan adamliginizi bile birakmayacaklar forumda :)
 
"Astra J" ye kotu, alinmaz, performansi kotu diyen arkadaslara sesleniyorum; Hazirlanin birazdan adamliginizi bile birakmayacaklar forumda :)

İhtimal dahi vermiyorum. Özellikle eski üyeler için...

Astra J'ye kötü diyen bir tek Flea_ var, cevap veren de bir tek ben varım. O zaten hiçbir şeyi beğenmiyor :) Astra J de benim umrumda değil :cool:

Araba için adamlık sorgulayan muhabbetlerin burada yeri yok.
 
benim merak ettiğim tek şey, konuyu açan arkadaş yazmışki, '' 1-2-3 vitesler kan ağlıyor 4-5-6 vitesler mükemmel. ''

acaba bu durum 1.3 motor olmasından olabilir mi ?

Astra H hb 1.3 - Astra G hb 1.6 dan dahamı kötü ? hangisi iyi ?
Astra J 1.4'ün durumu nasıldır ?
peki 1.3 - 1.4 veya 1.6 motor arasındaki performans farkı nedir ?
 
Son düzenleme:
kardeşim cevabın için tşk ederm arabam exper raporunda 90hp verdi downpipe ve yazılım kayseride yok sanırım nasıl olacak bu işker nedir açarmısın biraz


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kayseride 1.3CDTI yazılımı mı yok? 93 model Astra F için bile yazılım ve duppipe yapııyor kayseride. 90hp birazcık dumana katlanırsanız çok rahat 130hp oluyor, duman istemem derseniz 110hp civarında bırakırlar. megachips mehmet gazihan şubesi mutlak vardır kayseride, büyük bi şehir(en azından afyondan büyük)
 
TAMAMEN hikaye?

Minicik gövde?

Astra J HB, güncel kasa Doblo'dan daha uzun. Vectra C'den ise sadece 200 mm daha kısa ama daha geniş.

Sedan Astra J ise Vectra C'den uzun ve geniş. Bil istedim...

Valla yuvarlak yapısı sebebiyle ufacık gözüküyo benim gözüme. Vectra C ile kıyasladım vectra köşeli olduğundan bi hayvani duruyo, astra daha kibar ama ağırlık olarak ağır. Yakıştırmıyorum bu ağırlığı Astra J ye. Aynı jenerason Leon 1200kg iken Astra 1500 kg olunca tabi ki gözümden düşüyo araç ve bence iyi değil. Hele D sınıfı dinazor gibi Vectra C den ağır olması soğutan sebepler. Tek başına incelendiğinde tabi ki güzel araç ancak muadillerinden çok ağır olması, 1.4T motorun muadillerine göre aşırı vasat kalması, bari güç vermiyor adam gibi yakıt tüketimi düşük olsun dediğimizde de yakıt tüketimiyle de yüz güldürmeyişi her türlü bu arabadan soğutuyor.

Söz konusu olan Astra J 1.3 olsaydı, o zaman tabi ki fikrim değişirdi. Mesela 1.6CDTI da beğenmediğim bir araba. Golf 1.6TDI 3.5 litre yakarken neden astra 1.6CDTI 5 litre yakıyor gibi sorular ttakılıyor insanın aklına :D

Bir de ayıp ediyosun hocam, ben vectra B yi bile beğenen insanım, hiç bişeyi beğenmiyo demişsin :D
 
Valla yuvarlak yapısı sebebiyle ufacık gözüküyo benim gözüme. Vectra C ile kıyasladım vectra köşeli olduğundan bi hayvani duruyo, astra daha kibar ama ağırlık olarak ağır. Yakıştırmıyorum bu ağırlığı Astra J ye. Aynı jenerason Leon 1200kg iken Astra 1500 kg olunca tabi ki gözümden düşüyo araç ve bence iyi değil. Hele D sınıfı dinazor gibi Vectra C den ağır olması soğutan sebepler. Tek başına incelendiğinde tabi ki güzel araç ancak muadillerinden çok ağır olması, 1.4T motorun muadillerine göre aşırı vasat kalması, bari güç vermiyor adam gibi yakıt tüketimi düşük olsun dediğimizde de yakıt tüketimiyle de yüz güldürmeyişi her türlü bu arabadan soğutuyor.

Söz konusu olan Astra J 1.3 olsaydı, o zaman tabi ki fikrim değişirdi. Mesela 1.6CDTI da beğenmediğim bir araba. Golf 1.6TDI 3.5 litre yakarken neden astra 1.6CDTI 5 litre yakıyor gibi sorular ttakılıyor insanın aklına :D

Bir de ayıp ediyosun hocam, ben vectra B yi bile beğenen insanım, hiç bişeyi beğenmiyo demişsin :D

Kilo olayı başlı başına problem J için. Neyse ki bu hata üzerinde ısrar etmediler ve K kasa yaklaşık 200 kg hafifletildi. Bakalım yola nasıl yansıyacak bu değerler...

Bu arada Vectra B2 olursa ben bile beğenirim :)
 
Astra J = Verimsizlik. Astra J'nin tanımı bu.

Berbat güç/ağırlık oranı, Dışarıdan kalıplı geniş bir araç izlenimi uyandırmasına rağmen arka taraftaki çok kötü diz mesafesi, ön çapraz noktalarda görüş sorunları gibi gibi.

Yukardada belirtilmiş vectra c 'den sadece 20 cm kısa bir araçta arka taraf nasıl bu kadar dar olur.. Tam bir mühendislik hatası..

Verimsiz motorlara ve yakıt tüketimine değinmeye bile gerek yok..

Tek iyi yanı konforun yanında sunduğu çok iyi yol tutuş..

Allah'tan K kasada tüm bu eksiklikler giderildi.. Konuyu sonuca bağlarsak H'den j yerine K Kasaya geçiş yapılmalı.
 
1.3 dizel Astra H'ı easytronik vitesle kullandım, aynı motoru Fiat grubu araçlarda da kullandım birkaç sefer. Daha önceki aracım Astra H 1.6 idi, lpg ile de kullandım. Şu an Astra J 1.6 cdti kullanıyorum.

Konuyu açan arkadaşın sorusuna eğilirsek;
Tüketim dışında her konuda memnun olacaksınız. Bir de eğer sürüş hissiyatına çok takıntılı ve arada gazlamayı seviyorsanız nispeten hissiz olan J'deki elektrikli direksiyon, H'taki hidrolik sistemden yapay gelecektir. Ancak normal kullanıcıların çoğu ise yumuşaklığından dolayı J'deki gibi yumuşak direksiyon sistemini daha çok sevebilir.

1.3 motoru istediğiniz kadar yükleyin, dizel yine dizeldir. 1.4T motorun stok haline yaklaşamaz bile. Kaldı ki 1.4T'den 160-170 bg gibi güçleri alabiliyorsunuz sadece yazılımla. Yani performans konusunda zaten aklınızda soru işareti olmasın.

Ekonomi meselesine gelirsek. Kaliteli bir lpg sistemiyle ve iyi bir montajla LPG'den çok randıman alırsınız. Kendim lpg'ye uyumsuz denilen sıfır aldığım Astra H'taki A16XER 115 bg'lik motorda 45 bin km lpg'li kullandım, 75 bin km'de sattım. Tek bir sorun yaşamadım. Bindiğim 5 yıl içinde aşağı yukarı her gün kullandığım arabada hiç bir sabah 2. kez marşa basmadım.
Tavsiyem mümkünse aracı benzinli alıp kendiniz LPG taktırın. Veya LPG sistemini, montajı düzgün mü almadan önce kontrol ettirin.

Bütçenizi en iyi siz bilirsiniz ama eğer ki imkanınız varsa Astra J'ye geçmeye değer. Mümkünse aracı biraz kullanın, kurcalayın içinize sinip sinmemesine göre kararınızı belirlersiniz.
 
Astra J = Verimsizlik. Astra J'nin tanımı bu.

Berbat güç/ağırlık oranı, Dışarıdan kalıplı geniş bir araç izlenimi uyandırmasına rağmen arka taraftaki çok kötü diz mesafesi, ön çapraz noktalarda görüş sorunları gibi gibi.

Yukardada belirtilmiş vectra c 'den sadece 20 cm kısa bir araçta arka taraf nasıl bu kadar dar olur.. Tam bir mühendislik hatası..

Verimsiz motorlara ve yakıt tüketimine değinmeye bile gerek yok..

Tek iyi yanı konforun yanında sunduğu çok iyi yol tutuş..

Allah'tan K kasada tüm bu eksiklikler giderildi.. Konuyu sonuca bağlarsak H'den j yerine K Kasaya geçiş yapılmalı.

Son cümleye pek katılmıyorum. Bence Astra modeli G-H-J-K jenerasyon geçişleri sürecinde halen olgunluğunu tamamlayamadı.

G kasada, yağ eksilten motorlar, elektronik sorunlar, sensör arızaları, çok sert süspansiyon ayarları gibi eksileri. Güzel ve zamanının çok ötesinde tasarım. O zamana göre malzeme kalitesi, iyi yol tutuşu gibi artıları.

H kasada, sensör arızaları, trim sesleri, neredeyse sıfır eşya gözü, yine serte yakın süspansiyonlar, rakiplerine göre zayıf kalan dizel motoru eksileri. Yine iyi yol tutuşu, görüş açıları, kompak yapısı artılarıydı

J kasada konforla sportiflik arasında iyi bir denge yakalandı. Turbo benzinli motorlar, sonlara doğru gelen 1.6 dizelle iyi motor seçenekleri geldi. Tasarım zaten devrim gibi oldu. Beğenmeyen pek yok gibi. Ama eksileri, iç kısımlarda sert malzemelere daha çok yer verildi. Tasarımdan dolayı dıştaki büyüklük iç hacme pek yansımadı. Ama yine de Astra J arka diz mesafesi ve alan olarak Astra H'tan iyi. Bagaj da aynı boyutlarda. Yine eksi olarak direksiyon sistemini sayabiliriz. Yol tutuş çok iyi olsa da, direksiyon daha iyi olabilirmiş. Ve herkesin dile getirdiği fazla kilolar. Ama verimsiz denemez. Çünkü bunun baş sebebi şaseden ziyade güç organları. Mesela temeli aynı olan 1.3 üniteler hem H hem J kasada benzer tüketimler sunuyordu. Arada uçurum yok. Zaten bu nedenle motor gamı tamamen yenilendi, ve şanzımanlar elden geçti.

K kasada ağırlıklardan kurtuldu ama aracın dış boyutlarının küçülmesi garip karşılandı. Malzeme kalitesi olarak şark kurnazlığına gidilmiş. Görünen yerler biraz daha iyi gibi olsa da, torpido, soldaki far düğmelerinin altı ve kapaklı cep, kapı altları gibi gözden uzak yerlerde hemen kalite düşüyor. İnce ayrıntılar bilerek göz ardı edilmiş. Bagajı bence fiyasko. Hacim aynı filan değil. Bariz biçimde küçülmüş. Bagaj halısı altındaki gözleri de sayarak 370 lt deniyor. Ama asıl bagaj kompartımanı çok açık şekilde küçük.
Direksiyon sistemi daha iyi çalışıyor, bu noktada geliştirme yapılmış. Yan aynaların ses yapmasının önüne geçilecek şekilde tasarlanmış. Rüzgar sesi, Astra J 'de 120 km'lerde geliyordu. K'da biraz daha yukarlarda geliyor. Ama genel yalıtım olarak (yol-lastik) çok büyük bir artısı yok J kasaya göre. Mesela Golf 7 kıvamında değil madem rakipler.

Yani, her bir sonraki jenerasyon bir öncekinden iyi olsa da, eksikler giderilse de, geliştirmeye açık yerler kalıyor hep.
Astra K iyi mi, tabi ki de iyi. Ama daha şimdiden sonraki kasada geliştirilmesi gereken noktaları kendini gösteriyor.
 

Muazzam bir değerlendirme olmuş.

Bir aracı kullanan (sahibi olan) ve kullanmadan yorum yapanlar arasındaki en temel farklardan birisi budur işte. Özele indirgeyerek, detaylara girerek Tutarlı ve Objektif olabilmek! Yoksa herkes bir otomobile sadece ''iyi'' ya da ''kötü'' diyebilir ama ne kadar tutarlı olur? Tebrik ediyorum. H ve J kullanmış biri olarak minik bir nokta eklemek istiyorum.

J kasanın fenleri hissiz (kötü değil) ama panik durumlarda araç harika duruyor. Sadece çok hissiz. H kasanın frenleri daha hisliydi.

K kasa için: Değerlendirmesi de çok yerinde olmuş. Buna da minik detaylar eklemek gerekirse ön koltukların arkadan görünümü çok kötü olmuş. El freni civarındaki sürgülü göz fonksiyonel 2 kattan tek kata düşürülmüş, ve oranın iç kısımda malzeme olarak esnek, silikonize basit bir malzeme kullanılmış. Aynen bahsettiğiniz gibi detaylara indikçe kalite düşüyor. Zamanla detayları göreceğiz artık.
 
Geri
Üst