astra h 1.3cdti turbo sorunu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan derf
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

derf

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Ağu 2013
Mesajlar
33
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Arkadaslar selamlar aracimla ilgili şu sorunu yasiyorum; gecen gunlerde aracimin motor yagini degistirmistim ondan 2, 3 gun sonra marsa bastiktan sonra sol tarafta yanan ariza isigi sonmedi bu sekilde biraz kullandim turbo hic devreye girmedi aracin devri 3000i hic gecmedi kenara cekip bir iki defa stop ettirip tekrar calistirdim ve duzeldi ancak ertesi gun yine ayni sorun oldu yine ayni sekilde yapinca duzeldi. Ayrica sorun sanirim motor sogukken oluyor cunku bu sorunla sabah ise giderken karsilastim yani daha motor sogukken bir de aracimda gaz pedali pozisyon sensoru ve immobilizer ariza kodlari vardi bu arizayi vermeden once ve hala da bu ariza kodlari mevcut. Sorunu daha once yasayan var mi neden kaynaklaniyor olabilir?
 
turbonun devreye girmemesi selenoid valfinin arızalı olduğunu akla getirir
 
Pedal arızası varsa, ve/veya hayati sensör sorunu varsa motor limo moda alır, o devri geçmemesi normal. Arızaları sıfırlayıp deneyin. Pedal arızasını çözmeniz gerek.
 
Tesekkurler pedal arizasindan baslayim o zaman sonra da olmadi selenoid valfine bakicaz artik
 
Arkadaslar aracimi biraz once yine test ettim turbo motor sogukken devreye girmiyor sabah ilk calistirmada ariza isigi sonmuyor ve turbo calismiyor ama bu sekilde de 3000 deviri gecebiliyorum biraz kullandiktan sonra motor isininca kontagi kapatip acinca ariza isigi sonuyor turbo tekrar devreye giriyor ve 4000 devire kadar ciksam da tekrar ariza vermiyor bundan sonra kontagi kapatip acinca ariza isigi hemen sonuyor yani bir sorun gorunmuyor durumun motorun soguk olmasiyla bir alakasi olabilir mi?
 
motorun soğuk olması bunlara bahane yada sebep olamaz emre nin dediği gibi arıza kodlarını sildir ve selenoid valfini kontrol ettir
 
sanayide kodları sildirdim ve iki ayrı cihazla da baktılar (luca ve tech2) her ikisinde de gaz pedalı potansiyometre arızası çıktı pozisyon 1 ve 2 diye tam olarak ne anlama geldiğini bilmiyorum ama usta gaz pedalında problem var bu nedenle turbo devreye girmiyor dedi. daha önce bu potansiyometrenin soketlerinin vs temizlendiğini ve sorunun düzeldiğini duymuştum ama ustalar olmaz illa değişecek temizlemeyi duymadık diyorlar
 
pedal konumu sensoru arızalı ise turbo devreye girmeyebilir,Siz Emre kardeşimin dediklerini yaptırın,öncelikle gas pedalı sensoru soketlerine sonra boğaz kelebek konumu sensoruna ve en son beyin soketlerine bakın oksidasyon (patina) olmadığına,bunlar için iyi bir servise gidin
 
Geri
Üst