Astra h 1.6, lpg, sabahları stop etme ve çekiş düşüklüğü

ReaLeN28

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Eki 2018
Mesajlar
14
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Öncelikle merhaba herkese.
Aracım 2012 astra h, 1.6 lpgli, A16XER kodu.
Yaklaşık 4-5 aydır ara sıra sabahları çalıştırdığımda ve 150-200 metre gittikten sonra ayağımı gazdan çekince ve debriyaja basınca stop etme sorunu vardı. Bu son 1 aydır artık her sabah yapmaya başladı. Bu aşamada araba artık eskisi gibi de gitmiyor. Rampalarda zaten kamyon gibi oldu. Daha önce çekişte bi düşüklük vardı bobin değiştirdik biraz düzelmişti ancak bu her zaman istisnasız oluşan stop etmeler iyice bunalttı. Var mı böyle bir sorun ile daha önce karşılaşan. Bulunduğum ilçede işinin ehli bir ustaya götürdüm aldı sürdü baktı subaplar büyük ihtimal dedi ama onun öncesinde yapılması gereken başka bir şey varsa da hemen motoru açtırmak istemiyorum. Şimdiden teşekkür ediyorum.
 
Suan bendede aynı sorunlar var maalesef ancak henüz çözemedik. Ben bikaç ustaya gösterdim hatta subaplar eridi diyerek gittim ancak ustaların hepsi subaplarda sorun olduğunu düşünmediğini söyleyerek acmadılar üst kapağı. Bir usta sorun kesinlikle beyinde diye ısrar ediyor. Beyinciye gidecez bakalım.
 
Beyinde sağlam çıktı. Üst kapağı actıracam artık kesin subaplar eridi. Araba 100 km gecmiyo. Dik yokuşlarda 1. Vitese düşüyo araba.
 
kompresyon testi boşuna yapılmıyor supaplarda sorun varsa yapılır çokta maliyetli değil
 
Arkadaşlar usta dediginiz insanların her sözüne inanmayın. Kaliteli ustalar daha doğrusu günah keçisi ustalar olmasın genel olarak insanlar dürüst iş yapmıyorlar. Uzun bir müddet,
Lpg li bir opel kullanıcısı olarak araç fakir karışım veya zengin karışım yani araçların motorun en iyi çalışma sistematigi olan 15/1 hava yakıt karışıminın lpg de tutturulamaması aracın sistemini kısa vadede bozar araç boğulur gibi olar sabahları hoplar ziplar uzun vadede sensörleri daha sonra subap motor rektefiye vs.. gider.
Yapmamız gereken aracın çalışma şeklinde bir problem oldugunda aracı benzine alıp bir süre benzinde kullanmak benzinde en az 200-300 km binip bu süreçte benzin haritamızda düzeliyor arızalı bir sensör vs. Olmadığını anlarsak ozaman lpg ye yönelmek.lpg de kesinlikle yolda ayar yapılmalı. Çünkü rolantideki kalibrasyon çok yetersiz.araç lpg ye geçinde araçta yakıtın en ideal şekilde yanması için bulunan hava akış sensör hava sıcaklık sensör oksijen sensör map sensör vs..çalışmaya devam eder ama araç lpg de oldugündan yakıt fakir veya zengin oldugunda müdahale edemez müdahale edemeyincede düzeltemez ve arıza lambası yaktırir.bunun içinde araç lpg yol ayarı yapılmadan kesinlikle bir yerde aürekli arıza verir. Ne bileyim ateşleme bobini daha çabuk yanar bujiler daha çabuk eskir.
 
Öncelikle merhaba herkese.
Aracım 2012 astra h, 1.6 lpgli, A16XER kodu.
Yaklaşık 4-5 aydır ara sıra sabahları çalıştırdığımda ve 150-200 metre gittikten sonra ayağımı gazdan çekince ve debriyaja basınca stop etme sorunu vardı. Bu son 1 aydır artık her sabah yapmaya başladı. Bu aşamada araba artık eskisi gibi de gitmiyor. Rampalarda zaten kamyon gibi oldu. Daha önce çekişte bi düşüklük vardı bobin değiştirdik biraz düzelmişti ancak bu her zaman istisnasız oluşan stop etmeler iyice bunalttı. Var mı böyle bir sorun ile daha önce karşılaşan. Bulunduğum ilçede işinin ehli bir ustaya götürdüm aldı sürdü baktı subaplar büyük ihtimal dedi ama onun öncesinde yapılması gereken başka bir şey varsa da hemen motoru açtırmak istemiyorum. Şimdiden teşekkür ediyorum.

Hocam bu sorunu sanırsam A16XER kodlu motor kullanan her kişi yaşıyor. Aynı sorun bendede var dediğiniz gibi çalıştırıp direk gidince debriyaja bastığınızda stop etme sorunu oluyor ve biraz isteksiz çalışıyor. Ben hararet 44lere gelene kadar hareket etmiyorum bu sorunu bu şekil aştım. Sabah 5-8 dk bekliyorum ama en azından saçma sapan stop etme sorunu yaşamıyorum. Sebebide kimi subap değiştim halloldu diyor kimisi lpg ayarı yaptırdım oldu diyor kimisi benzin pompası değişti sorun halloldu diyor sorun hep aynı ama çözümü farklı her defasında
 
Hocam bu sorunu sanırsam A16XER kodlu motor kullanan her kişi yaşıyor. Aynı sorun bendede var dediğiniz gibi çalıştırıp direk gidince debriyaja bastığınızda stop etme sorunu oluyor ve biraz isteksiz çalışıyor. Ben hararet 44lere gelene kadar hareket etmiyorum bu sorunu bu şekil aştım. Sabah 5-8 dk bekliyorum ama en azından saçma sapan stop etme sorunu yaşamıyorum. Sebebide kimi subap değiştim halloldu diyor kimisi lpg ayarı yaptırdım oldu diyor kimisi benzin pompası değişti sorun halloldu diyor sorun hep aynı ama çözümü farklı her defasında

Ben son zamanlarda aynı şeyi yapıyorum, evet. Sabahlar 5 dk bekleyip arabanın ısınmasını ve otomatik jiglenin devreden çıkmasını bekliyorum, sonra yola çıkıyorum bu şekilde stop etmiyor ama araştırdığıma göre bu sorunun daha ilerisinde araç ısındığında da stop etmeye başlayacak. Çok araştırdım ama subap değişiminden başka çözüm olduğu yönünde bir bilgiye rastlayamadım. Son bir kompresyon testi yaptırıcam, orada sorun çıkarsa açtırıcam artık motoru, canımı sıkıyor aracın bu şekilde stop etmesi cansızlığı vs vs.
 
Kompresyon testi tabki yaptırdım 4 silindirde 12 çıkömıştı. Ancak bugun bidaha yaptılar ve 2. Silindir tırt. Subap değişiyor suan.

Takım olarakmı değişiyor? Ve subap ile birlikte neylerin değişimine karar verildi hocam? (Triger,yağ,filtreler vs) Birde maliyet olarak ne çıkardılar.
 
Geri
Üst