Astra h 1.6 manifold temizliği

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Rio
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Temizlerken kelebeği fazla kurcalamadan nazikçe temizlenirse birşey olmaz. Usta uğraşmamak istememiş. Problem olunca adaptasyon yapmak gerekiyor çünkü.

En net çözüm derseniz, EGR iptali ama düzgün çalışan bir LPG'li motorda EGR fazla kurum bağlamaz. Çünkü LPG, en temiz yakıtlardan biri.
 
Temizliği yaptırdım sıkıntım azaldı ancak tam olarak düzelmedi ben de bugün yazılım ile iptal ettirdim egryi. Ama mekanik iptal yok sadece yazılımsal iptal yeterli olur mu mekanik iptal de şart mı? Fiş takılı halde.
 
Temizliği yaptırdım sıkıntım azaldı ancak tam olarak düzelmedi ben de bugün yazılım ile iptal ettirdim egryi. Ama mekanik iptal yok sadece yazılımsal iptal yeterli olur mu mekanik iptal de şart mı? Fiş takılı halde.
Mekanik olarakda yapılır
 
2010 Astra H 1.3 CDTI aracım varken ben de bu temizliği yaptırdım hiçde sorun yaşamadım, kırılır bozulur demedi ustadan ustaya değişir her usta yapmak istemez.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.
2010 Astra H 1.3 CDTI aracım varken ben de bu temizliği yaptırdım hiçde sorun yaşamadım, kırılır bozulur demedi ustadan ustaya değişir her usta yapmak istemez.
Yok onu hallettim zaten ama sıkıntıma tam olarak çözüm olmadı ben de iptal ettim egryi yazılımla. Bazıları mekanik olarak da iptal ettir diyor bazıları yazılım attırdıysan zaten kanal açmaz mekanik iptale gerek yok diyor arada kaldım. Şayet gerek yoksa yaptırmayacağım kaputu açtırmaktan sıkıldım.
 
  • Beğen
Tepkiler: hunter1907
Yok onu hallettim zaten ama sıkıntıma tam olarak çözüm olmadı ben de iptal ettim egryi yazılımla. Bazıları mekanik olarak da iptal ettir diyor bazıları yazılım attırdıysan zaten kanal açmaz mekanik iptale gerek yok diyor arada kaldım. Şayet gerek yoksa yaptırmayacağım kaputu açtırmaktan sıkıldım.
Hocam merhaba, mekanik egr iptali , bu işin ilkel yolla çözülmesi olayı, sen şayet yazılımla bu işi yaptıysan neden birde mekanik iptalle uğraşacaksın. Yazılımla zaten sistem egr görmez açmaz, senin araban artık egr ye kör. Gönlün egr hususunda ferah olsun:) ayrıca senin aracın twinportlu, twinport egr ye çok yakın arıza verir bir çoğu bunu egr ile karıştırır ama bu aynı egr gibi çalışan twinport klapelerinden de olur. Aşağıya bir video bırakıyorum. Muhakak izleyin, işine yaracaktır.

 
Hocam merhaba, mekanik egr iptali , bu işin ilkel yolla çözülmesi olayı, sen şayet yazılımla bu işi yaptıysan neden birde mekanik iptalle uğraşacaksın. Yazılımla zaten sistem egr görmez açmaz, senin araban artık egr ye kör. Gönlün egr hususunda ferah olsun:) ayrıca senin aracın twinportlu, twinport egr ye çok yakın arıza verir bir çoğu bunu egr ile karıştırır ama bu aynı egr gibi çalışan twinport klapelerinden de olur. Aşağıya bir video bırakıyorum. Muhakak izleyin, işine yaracaktır.

Twinport motor da egr var üstad soğutmalı hatta egzoz gazını diğer modeller gibi kullanmıyor her boğaza ayrı ayrı dağıtıyor twinport kelebeginden sonra olması lazım buda
 
Merhaba arkadaşlar. Benimde aracım 1.6 xep 2005 model, 165 binde BRC lpgli. Araçta kalkışlarda silkeleme, seyir halinde stop etme, çalışırken sarsıntılı çalışma sorunu var. 1, 2 km bayır çıkınca düze geldiğimde debriaja basıp boşa alınca stop ediyor. Düz yolda çekişte falan herhangi bi sıkıntısı yok. Düz yolda yavaşlayınca da stop etmiyor. Bayır çıktıktan sonra düz yada rampa aşağı inince yavaşlarsam yada durursam stop ediyor 2 ye alıp gazlayınca çalışıyor. Ustaya götürdüm bobin değiştirdi, sorun devam etti. Egr fişini çekti kullan böyle dedi yine stop etti. Subaplar yanıktır değiştirelim dedi ''DUR'' dedim. Deneme yanılma yapıyordu. Orjinal bobin de boşuna değişmiş oldu. Ben de egr den şüphelendiğim için bugün söktüm baktım içi kurum kaplamış. Egr nin mili kurumdan zor hareket ediyordu. Metal contası da simsiyahtı. Elimde onu temizleyecek kimyasal yoktu, enjektör temizleyici vardı önce contada deneyeyim dedim. Onu döktüm temizlemedi, yağ çözücü döktüm temizlemedi. Porçöz denedim olmadı. Metal conta değilmi ne olacak dedim bastım 400 lük zımparayı tertemiz ettim contayı. Ama kurum resmen parçayla bütünleşmiş kazımazsan çıkmayacak durumdaydı. Sonra Egr valfin içini de çeşitli kimyasallarla çizmeden zarar vermeden temizlemeyi başardım. En son tinerle sildim hepsini. Neyse taktım çalıştırdım herhangi bi arıza ışığı yakmadı. Zaten başta aküyü komple sökmüştüm. Farka gelecek olursak, sirkelemeden kalkıyor, titreşim, sarsıntı bariz şekilde azaldı. Daha kaymaksı bi hal aldı diyebilirim. Ama yine bayırdan sonra stop etti. Manifoldun içi de muhtemelen kurum bağlı. Bu stop etme olayı egr ve manifolddan mıdır başka bi sorun mu vardır acaba? Manifold temizliği yaptırsam mantıklı mı? Yada kendim yapabilir miyim? 1.6 xep için video vs bulamadım. Ne önerirsiniz bana? Aracı çok seviyorum ama bıktım bu hallerinden.
 
Geri
Üst