- Katılım
- 22 Şub 2013
- Mesajlar
- 72
- Tepkime puanı
- 5
- Puanları
- 8
- Yaş
- 46
Merhaba,
2011 1.3 CTDI bir aracım var ve bir gün yolda giderken markete uğradım. Marketten çıktıktan sonra motor arıza ışığı yandı. Arıza koduna baktım ve ecn 68304 kodu çıktı internetten baktım ki ısıtma bujisi imiş. Bende internetten az bakayım belki kolay bir şeydir derken ve de elektronikten anladığım için arabayı garaja çektikten sonra ısıtma bujilerinin yerini buldum sonra kablolarını tarif edildiği gibi çekince çıktı ardından avo metre ile kısa devre buzzer modunda ölçtüm ki birisinden hiç ses gelmedi, birisinden ses geldi, diğer ikisindende omaj aldım yani işlevini yerine getiremediğini düşündüm. Gittim Ankara Şaşmazdan 4 adet Bosch ısıtma bujisi aldım(220 TL). Arabanın bakımını yaptırdığım yere gittim abi şunları bir tak diye. Abi dedi bunları sökerken sorun çıkıyor burası kırılıyor bilmem tornaya gidiyor sıkıntısı büyük dedi. Sonra başka bir yere götürdüm onlarda biz yapmayız abi malesef diyince. İş bize kaldı diyip. Gittim şu aşağıdaki aletleri aldım 50-60 TL filan tuttu. Sonra tekrar garaja çektim kendim internette videolarıda var bununla ilgili onlara bakarak kendim söktüm ve tek tek değiştirdim. Çok sıkmamak lazımmış zaten sökerken anlaşılıyor.
Sonraki gün arabayı çalıştırayım istedim araba öyle güzel çalıştı ki anlatamam hiç zorlanmadı. Tek marş ve sanki mili saniyede çalıştı sanki. O omaj olan bujilerde durumu etkiliyormuş demek ki. Birde 2-3 yıldır aracı ilk çalıştırdığımda 2-3 dakika bile ısınmasını beklesem dahi gaza basınca bir lıkır lıkır gibi sesler geliyordu ve bunu ben opel yetkili servisine sorduğumda bir şey değil abi bu demişlerdi ama o ses direkt daha ilk günden kayboldu gitti. Bununla birlikte Ankara şehir için ortalama yakıt tüketimim 5.5 litre olurken 2 gün içinde 5.3 e indi. Omajı olan ısıtma bujilerine 12 volt verdim bakalım ne performans varmış diye buji kendisini bile ısıtamıyormuş onuda öğrenmiş oldum. Diğer sağlam bujimede 12 volt verince el değmiyor derecesine anında geliyor.
Bir az uzun oldu belki ama inşallah birilerinin işine yarayabilir diye paylaşmak istedim.
Şimdi derdimde araba 3-5 gün yatınca firen pedalının şiştiğini görüyorum acaba neden? Bunada Opel yetkili servisi normal abi dedi. Genelde herşeye normal diyorlar ama arabanın ilk sahibiyim normal değil yani. Çözersem yazarım.
2011 1.3 CTDI bir aracım var ve bir gün yolda giderken markete uğradım. Marketten çıktıktan sonra motor arıza ışığı yandı. Arıza koduna baktım ve ecn 68304 kodu çıktı internetten baktım ki ısıtma bujisi imiş. Bende internetten az bakayım belki kolay bir şeydir derken ve de elektronikten anladığım için arabayı garaja çektikten sonra ısıtma bujilerinin yerini buldum sonra kablolarını tarif edildiği gibi çekince çıktı ardından avo metre ile kısa devre buzzer modunda ölçtüm ki birisinden hiç ses gelmedi, birisinden ses geldi, diğer ikisindende omaj aldım yani işlevini yerine getiremediğini düşündüm. Gittim Ankara Şaşmazdan 4 adet Bosch ısıtma bujisi aldım(220 TL). Arabanın bakımını yaptırdığım yere gittim abi şunları bir tak diye. Abi dedi bunları sökerken sorun çıkıyor burası kırılıyor bilmem tornaya gidiyor sıkıntısı büyük dedi. Sonra başka bir yere götürdüm onlarda biz yapmayız abi malesef diyince. İş bize kaldı diyip. Gittim şu aşağıdaki aletleri aldım 50-60 TL filan tuttu. Sonra tekrar garaja çektim kendim internette videolarıda var bununla ilgili onlara bakarak kendim söktüm ve tek tek değiştirdim. Çok sıkmamak lazımmış zaten sökerken anlaşılıyor.
Sonraki gün arabayı çalıştırayım istedim araba öyle güzel çalıştı ki anlatamam hiç zorlanmadı. Tek marş ve sanki mili saniyede çalıştı sanki. O omaj olan bujilerde durumu etkiliyormuş demek ki. Birde 2-3 yıldır aracı ilk çalıştırdığımda 2-3 dakika bile ısınmasını beklesem dahi gaza basınca bir lıkır lıkır gibi sesler geliyordu ve bunu ben opel yetkili servisine sorduğumda bir şey değil abi bu demişlerdi ama o ses direkt daha ilk günden kayboldu gitti. Bununla birlikte Ankara şehir için ortalama yakıt tüketimim 5.5 litre olurken 2 gün içinde 5.3 e indi. Omajı olan ısıtma bujilerine 12 volt verdim bakalım ne performans varmış diye buji kendisini bile ısıtamıyormuş onuda öğrenmiş oldum. Diğer sağlam bujimede 12 volt verince el değmiyor derecesine anında geliyor.
Bir az uzun oldu belki ama inşallah birilerinin işine yarayabilir diye paylaşmak istedim.
Şimdi derdimde araba 3-5 gün yatınca firen pedalının şiştiğini görüyorum acaba neden? Bunada Opel yetkili servisi normal abi dedi. Genelde herşeye normal diyorlar ama arabanın ilk sahibiyim normal değil yani. Çözersem yazarım.


