Astra H, bulunamayan sorun. Çaresiz kaldım.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan gulnare
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ah usta bulabilsem. Sivasta önerebileceğiniz usta var mı? Forumda bile kimi diyor lpg ile uyumlu kimi diyor değil. Lpgde sorun yaşamayanlar neden yaşamıyor acaba. Bugün dikkat ettim eksozdanda sıvı çıkıyor.

Sıvı dediğiniz sudur, normaldir. LPG'de de benzinde de mazotta da çıkar, normaldir. Bence şu LPG işine hiç girmemek lazım ama... İşte...
 
Aynı motor bende de var LPG de deli gibi çalışıyor,arıza lambam ara sıra yanıor ama sorunsuz.yetkili servis yakında varsa bi baktırın derim.


Hangi marka lpg. Araç kaç kmde. Lpg takılalı ne kadar süre ve km geçti? Subabları değiştirdiniz mi? Ben mesela 120 -130 ile 4000 devirde uzun yolda giderken hafif bir yokuş olursa devir düşüyor, sanki gaz yemiyor boğuluyor araç. 4-3-2- düşmek zorunda kalıyorum.
 
Ersin Bey'e katılıyorum,bir taraftan lpg ile kar edelim derken bir taraftan da aslında arabalarımızı mahvediyoruz.Sonra arabalara kronik sorunlu deyip geçiştiriyoruz.Bu yorumumu bir çok arkadaş beğenmeyecektir,tasvip etmeyecekler biliyorum.Ama şu bir gerçek artık lpg motorun canına okuyor.
Bende landirenzo kit var,daha evvel yaşadığım sıkıntılardan forumda da bahsetmiştim,artık lpg ile kullanmayı bıraktım,deyim yerindeyse araba daha yeni kendine geliyor.Yakıt tüketimim istanbul trafiğinde 40 krş şu an.Artık lpg kullanmayı kesinlikle düşünmüyorum.
Ben Sivaslıyım Yasin Bey,reklam olarak anlaşılmasın,ismini çok duyduğum sanayide Cellat Usta diye biri var,soyadı cellat :) İsmini bilmiyorum.Sivastayken opelin doktoru odur derlerdi ondan için.Yolunuz düşerse bir baktırın derim.
 
3 hafta önce aldım aracı. Yokuşlarda çekmeme sorunu var. 2000 devirlerde titremede var. İlk kayseri'de gösterdim. Subaplar değişecek dendi. Nakit olmayında bir müdedet devam edeyim dedim. Kayseride başka tamirci ateşleme bobini dedi. Bobin değişti ama sorun gitmedi. Yokuşlarda baya bayılıyordu araç. Bazı yokuşları uzun yolda 2. vitese atmak zorunda kılıyorum. Şimdide motordan çıt çıt ses gelmeye başladı. O nun içinde tamirciye gittim. Biri manifot dedi. Biride piston iticileri(subap oluyor galiba) gevşeklik var diyor.
Çekmeme sorunu için gittiğim bir tamirci debrej baskı balatası bitmiş olabilir bile dedi. Ne yapacağımı bilemedim. Araç da şuan hiç bir arıza ışığı yanmıyor. Geçen sadece ecp3000,3010,3020,3030,3040,3140 hatalarını verdi. silinince 250 km gittim birdaha vermedi. Araç lpgli 1.6 twinport z16xep motor. Rolentide hiç bir elektronik aksam açık değilken 750 devirlerde. ve 14.3 voltajını gösteriyor. Klima, far, radyo ve cam ısıtıcılarını açınca rolentide aşırı dalgalanma oluyor. Bazende istop ediyor.

Araca binmeye korkar oldum.

Zaten usta sıkıntısı var. Araç için ne öneriyorsunuz? İlk aracın nesine baktırayım?
Yasin Bey öncelikle bir elektrikci bulun şarj dinamosu kolektörlerini ölçsün yüke binince stop ediyorsa sorun şarj dinamsunda diğer konuya gelince önce bir boğaz temizliği ve mutlaka egr temizliği ve çalışması kontrol edilsin tıkanmış piston hareket etmeyecek duruma gelip açık kalıyor olabilir
 
aynı araç bende de var . ben de kayseride yasıyorum ve aracım yolda aniden elektirk kesip tekliyor. sonra bir şey olmamıs gibi devam ediyor. göstermediğimiz yer kalmadı sorunu bulamıyorlar
 
Geri
Üst