Astra H Cruise Control (Hız sabitleyici) Sorunu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan elegancer
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Galiba tam olarak anlatamadim arkadaslar sorunu. Hiz artirmayi ve azaltmayi sinyal kolundan yapabiliyoruz zaten. Bendeki sorun yokus yukari cikarken gaz vermek degil onu kol yapiyor. Normalde de hiz azaltma tusuna bastigimda azaltiyordu simdi azaltmiyor ve hafif yokus asagilarda hizini koruyordu simdi korumuyor. Ilk defa hiz sabitleci kullanmiyorum ki arabamda boyle degildi diyorum.

Şimdi burada bir detay dikkati mi çekti. Koldan sadece hızı mı arttırabiliyorsunuz? Yavaşlama olmuyor mu? Bu durum düzde yada yokuş yukarı çıkarken de geçerli mi?
 
Şimdi burada bir detay dikkati mi çekti. Koldan sadece hızı mı arttırabiliyorsunuz? Yavaşlama olmuyor mu? Bu durum düzde yada yokuş yukarı çıkarken de geçerli mi?
Koldan hem azaltma hem arttirma yapilabiliyor.

Benim aracimda da hiz sabitleyici hafif rampalarda tutuyor fakat ozellikle yukarida yazildigi gibi rampa dik bi sekilde iniyorsa devir dusukse kompresor yapamadigi icin hizlaniyor, yani aracinizda sorun yok.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
Şimdi burada bir detay dikkati mi çekti. Koldan sadece hızı mı arttırabiliyorsunuz? Yavaşlama olmuyor mu? Bu durum düzde yada yokuş yukarı çıkarken de geçerli mi?

Aynen koldan azaltmada yapamıyorum. Arkadaşlar anormal bir durum olmasa bu kadar ısrar etmem. Hız sabitleyiciyi aracımda ilk defa kullanıyor değilim. Daha önce hızını koruyordu çok dik olmayan inişlerde şimdi ne hızını koruyor, nede koldan hız azaltma yapıyor. Sorun bu.
 
Koldan hem azaltma hem arttirma yapilabiliyor.

Benim aracimda da hiz sabitleyici hafif rampalarda tutuyor fakat ozellikle yukarida yazildigi gibi rampa dik bi sekilde iniyorsa devir dusukse kompresor yapamadigi icin hizlaniyor, yani aracinizda sorun yok.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Aynen dediğin gibi ozan koldan azaltma oluyordu, hafif rampada hızını koruyordu ama şuan ikisinide yapmıyor.
 
Bir video ile ya da sayısal örnekle açıklar mısınız?

Mesela 110 km/s'e sabitlediniz hafif rampayı araç devirden düşmeden çıktınız.
İnişe başladığında 130 140 mı oluyor?

Örneğin 60km/s ' e sabitledim hafif rampa var araç hızlanmaya başlıyor. Sanki hız sabitleyici devre dışıymış gibi 80-85 km ye kadar çıkabiliyor. Yani kısaca hız sabitleyicinin frenleme özelliği devre dışı gibi görünüyor.
 
Yokuş aşağı olayı unutalım bence şuan. Sırf o yüzden kafalar karıştı zaten.

Sorunun doğrusu hız sabitleyici devreye alındığında koldan sadece hız arttırılabiliyor. Hız azaltması yapılamıyor. Bu sorun emme manifold temizliği sonrasında ortaya çıktı.

En başında yokuş aşağı mevzusu işe karışınca olay başka yönlere dağıldı..:D
 
Yokuş aşağı olayı unutalım bence şuan. Sırf o yüzden kafalar karıştı zaten.

Sorunun doğrusu hız sabitleyici devreye alındığında koldan sadece hız arttırılabiliyor. Hız azaltması yapılamıyor. Bu sorun emme manifold temizliği sonrasında ortaya çıktı.

En başında yokuş aşağı mevzusu işe karışınca olay başka yönlere dağıldı..:D
Yokus asagi mevzusuda var:D koldanda yapmiyor ayni zamanda asagi inislerde hizi da korumuyor. aku basini sokup denwywc3gim belki duzelir.
 
Sen yokuş aşağı olayını karıştırma şimdilik. O sonraki mesele. Önce düzde yavaşlama ma sorununu bir çözelim hele..:D Yokuş aşağı olayını da katınca kafalar karışıyor.
 
evet arkadasim aracinin cc iken frenleme veya hizi sabit tutma sorunu var. daha once oyle birsey duymamistim ins bulabilirsin sorunu
 
ARAÇTA HİÇBİR SORUN YOK!!! :)

Bahsettiğiniz şey adaptif hız sabitleyicidir. Aracın hızını öndeki araca ve yolun eğimine göre frenleme ve gaz vererek korur. Astra H'ta ve o dönemdeki araçlarda yoktur, hatta C sınıfı araçlarda yeni yeni gelmeye başladı.

Normal hız sabitleyici gaz verir, hız ayarlanan limiti aşınca gazı keser ama frenleme filan yapmaz. Motor kompresyonu veya yolun eğimiyle hız tekrar limitin altına inerse yine gaz verir, onun dışında başka müdahele yapmaz!
Bazı markalarda hız uzun süre limitin üzerinde seyrederse (yolun yokuş aşağı eğiminden dolayı) sabitleyici devreden çıkar. Astra H'ta da belirli bir süre siz gaz pedalına basarsanız devreden çıkar. Fren pedalına veya debriyaja basınca zaten devreden çıkıyor. Astra J 'lerde debriyaja basınca devreden çıkmıyordu sanırım, dolayısıyla vites değiştirip devam edebiliyorsunuz.

Yani hız sabitleyici deyince, aracın hızını her türlü belirli bir hızda tutar gibi düşünmeyin. Adaptif hız sabitleyici, bir de şerit takip asistanı olsa zaten otomatik pilot gibi bişey oluyor :) Uyuma yeter ki...
 
Geri
Üst