Astra H Easytronic Kalktışta Stop Ediyor

Araba soğuk olduğunda daha mı çok oluyor
Hayır. Büyük çoğunluğu trafikte ışıklarda dur kalkta oldu. Sıfırdan ilk çalıştırışta hiç olmadı. Çalıştırdığımda olmuşluğu var ama ondada araba daha önce yol yapıp, kontağı kapamıştım(benzinlik ve molalar gibi). En başta dediğim gibi aracı pandemi döneminde çok kullanamıyorum haftada 1-2, o yüzden sıklık konusunda da net bir şey diyemiyorum. Zaten az kullandığım için çok sık olmamış oluyor.
 
Fren hidroliği değişimiyle şanzıman nasıl düzeliyor ? tam bağlantısını çözemedim. şayet böyle bir bağlantı varsa bende denemek istiyorum belki bende boşuna baskı balata değiştirmemiş olurum.
 
Fren hidroliği değişimiyle şanzıman nasıl düzeliyor ? tam bağlantısını çözemedim. şayet böyle bir bağlantı varsa bende denemek istiyorum belki bende boşuna baskı balata değiştirmemiş olurum.
Bana soruyorsanız bilmiyorum:D ama sorunun şanzımanda olduğunu nereden biliyoruz bir de o var. Stop etme öyle bir sorun ki neden olduğu da kesin olmuyor. Ustanın dediği eğer deneme yanılma yoluna gidersek bu çok pahalıya patlar. Yine dediğim gibi bu sorunun dot4 ün değişmesi ile düzeleceğini ve düzeldiğini söyleyen kişiler gördüm. Ayrıca konudaki ilk mesajınızdan bir sonraki yorumda da aynı şey yazılmış. Dilerseniz kendisinden cevap isteyelim.
 
aküyü sökün, akü tepsisini sökün, iki kapak çıkacak. birinde dot4 fren hidroliği var. şırınga ile içindeki yapı çekip boşaltın. içini güzelce temizleyin. yeniden dot4 doldurun. arabayı kapatırken sadece N konumunda bırakın. bir süre araç vitesi kendisi değiştirsin M konumunda çok fazla yormayın. muhtemelen düzelecektir. yine devam ederse ikinci kapakta tutela serisinden 75 / 85 yağ var. onu değiştirmeniz gerekir. araç bu yağların havasını kendisi alır. buna rağmen stop etmeye devam ederse robot kol bozulmuştur.
Emre beyin sorduğu soru hakkında sizden bilgi alabilir miyiz?
 
Bana soruyorsanız bilmiyorum:D ama sorunun şanzımanda olduğunu nereden biliyoruz bir de o var. Stop etme öyle bir sorun ki neden olduğu da kesin olmuyor. Ustanın dediği eğer deneme yanılma yoluna gidersek bu çok pahalıya patlar. Yine dediğim gibi bu sorunun dot4 ün değişmesi ile düzeleceğini ve düzeldiğini söyleyen kişiler gördüm. Ayrıca konudaki ilk mesajınızdan bir sonraki yorumda da aynı şey yazılmış. Dilerseniz kendisinden cevap isteyelim.
Aslında bireysel değil de genel sordum belki bilen vardır diye :D sonuçta dot4 ve şanzıman arasında bağlantı kuramadım ama araba bu kesin biraz araştırınca bir bağlantısı bulunur :)
Ama mantıklı olarak bir açıklaması varsa kesinlikle öğrenmek isterim.
 
Aslında bireysel değil de genel sordum belki bilen vardır diye :D sonuçta dot4 ve şanzıman arasında bağlantı kuramadım ama araba bu kesin biraz araştırınca bir bağlantısı bulunur :)
Ama mantıklı olarak bir açıklaması varsa kesinlikle öğrenmek isterim.
Hocam bu dot4 olayı ile frenin doğrudan alakası yok sadece fren için kullanılan dot4 ile vites geçiş hidroloğinde kullanılan sıvılar aynı:) easytronik gibi yarı otomatik şanzımanlarda vites geçişlerini sağlayan mekanızma aynı fren hidroliğinde olduğu gibi dot4 ile çalışır. Akünün altında akü kabını söktüğünüzde göreceksiniz küçük bir hazne oradaki hidrolik sürekli vites değişimden aşırı yıpranıyor belirli bir kilometre sonra artık özelliğini yitirdiğinden sert ve konforsuz vites geçişleri yaratıyor. Youtube de bir çok video var. İzleyip kendinizde yapabilirsiniz. Ben her 2.000 km de söker temizlerim. Gayet konforlu oluyor. Belirli bir değişim aralığından sonra zaten sistemin içide tam temizlendiğinden kirlenme süresi uzuyor. Ayrıca açtığınız konuya daha önceki sayfada cvap yazdım, dizel arabada stop etme olayını başlı başına baskı balataya yoramayız.Yazdığımı okumanızı yapabiliyorsanız yapmanızı yada ustanızdan istemenizi tavsiye ederim.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: cagatay16
Hocam bu dot4 olayı ile frenin doğrudan alakası yok sadece fren için kullanılan dot4 ile vites geçiş hidroloğinde kullanılan sıvılar aynı:) easytronik gibi yarı otomatik şanzımanlarda vites geçişlerini sağlayan mekanızma aynı fren hidroliğinde olduğu gibi dot4 ile çalışır. Akünün altında akü kabını söktüğünüzde göreceksiniz küçük bir hazne oradaki hidrolik sürekli vites değişimden aşırı yıpranıyor belirli bir kilometre sonra artık özelliğini yitirdiğinden sert ve konforsuz vites geçişleri yaratıyor. Youtube de bir çok video var. İzleyip kendinizde yapabilirsiniz. Ben her 2.000 km de söker temizlerim. Gayet konforlu oluyor. Belirli bir değişim aralığından sonra zaten sistemin içide tam temizlendiğinden kirlenme süresi uzuyor. Ayrıca açtığınız konuya daha önceki sayfada cvap yazdım, dizel arabada stop etme olayını başlı başına baskı balataya yoramayız.Yazdığımı okumanızı yapabiliyorsanız yapmanızı yada ustanızdan istemenizi tavsiye ederim.
Aslında tam olarak benim sorunumu tanımlamışsınız :) Benim araçta vites geçişleri sert ve keskin. İnternetten baskı balata kontrolünün nasıl yapıldıgını izledim ve test ettim , araçta kaçırma yok gayet güzel toparlıyor ancak vites geçişleriyle alakalı düşüncem vardı.
Bahsettiğiniz yap değişimini araştırdım ve şöyle bir video buldum:


Şayet söylediğiniz yer burasıyda bende dot4 alıp değişimi yapabilirim gibi duruyor. Ancak bu yağın belirli bir seviyesi var mı ? Yoksa göz kararı mı dolduruyoruz?
Bir de bu yağı değiştirdikten sonra yeniden adaptasyon ya da programlama yaptırmam gerekiyor mu? Şayet yaptırmıyorsak vende hafta sonu bu yağ değişimini yapabilirim.
 
Aslında tam olarak benim sorunumu tanımlamışsınız :) Benim araçta vites geçişleri sert ve keskin. İnternetten baskı balata kontrolünün nasıl yapıldıgını izledim ve test ettim , araçta kaçırma yok gayet güzel toparlıyor ancak vites geçişleriyle alakalı düşüncem vardı.
Bahsettiğiniz yap değişimini araştırdım ve şöyle bir video buldum:


Şayet söylediğiniz yer burasıyda bende dot4 alıp değişimi yapabilirim gibi duruyor. Ancak bu yağın belirli bir seviyesi var mı ? Yoksa göz kararı mı dolduruyoruz?
Bir de bu yağı değiştirdikten sonra yeniden adaptasyon ya da programlama yaptırmam gerekiyor mu? Şayet yaptırmıyorsak vende hafta sonu bu yağ değişimini yapabilirim.
Merhaba, göz kararı ile kapak seviyesine kadar doldurun. Yağı çektikten sonra (şırıngayı eczaneden alabilirsiniz. Büyük boy hayvan beslemek için olanlardan almanızı tavsiye ederim) o küçük haznenin içinide muhahakak temiz toz vs. Bırakmayacak bezle silin. Zaten çıkan yağı görünce neden konforsuz vites değişimi olduğunu anlayacaksınız. Bu değişimden sonra hava alınması adaptasyon gibi herhangi bir şey yaptırmanıza gerek yok. Yalnız 1/2 lokma takımınızın olması lazım. Akü kabını tutan 3 tane vida var .
 
sert vites değişimi sadece bu yağın deformasyonu ile olmuyor. her şey birbirine bağlı. mesela kalibrasyon. eğer kalibrasyon ayarı bozulmuşsa yağ ve balata sıfırdan değişmiş bile olsa vites geçişlerinde sorun olur.

eğer vites geçişlerinde hafif sıyırma hissi oluşmuş ve yoğun yağmur-çamur-tuzlu karlı yol zemininde seyahat yapılmışsa robot kol ve robot beyin sökülüp temizlenmesi de yapılabilir.

magneti marelli marka bu sistem öyle çabuk bozulan, arıza veren bir sistem değil. ama hassas bir sistem. dikkat ederek kullanmak lazım.
 
stop etme olayı haricinde bir sorun yoksa yani vites kendi kendine boşa atmıyorsa veya geri viteste takılı kalmıyorsa vites seçici robot için hiç bir şey yapmayın. eğer dokunursanız oradan da bir sorun çıkar.
 
Geri
Üst