- Konuyu Başlatan
- #11
- Katılım
- 31 Ocak 2014
- Mesajlar
- 258
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
Öncelikle şunu sorayım, aracın atmosferik mi turbo mu?
Gerçi her ikisinde de benim zevkime göre orta susturucu daha güzel bir ses veriyor. Nasıl anlatayım, supersprint egzos gibi, yani öyle alt devirlerde rölantide vs apachi tuning gibi sürekli hor hor hor ötmüyor. Normal giderken veya rölantide neredeyse orj ile aynı, ama sen gaza yüklendiğinde güzel bir ses alıyorsun. Ama sesin karakteristiği motora bağlı.
MEsela bendeki GTC 1.6T idi, orta iptali olunca toka yakın çok hafif cızırtılı bir ses almıştık. Aynı uygulamayı Fx Coupe ye yaptığımızda tokluk azaldı biraz daha hırçın-yırtıcı bir ses almıştık.
Aslında deneyerek görme de fayda var, sonuçta orta susturucu sökülüyor yerine uygun boru kaynatılıyor. Ben siptale 40 TL vermiştim, geri takarsak da 55 TL olur demişlerdi. Şimdi de taş çatlasın sökmesi 60TL dir.
Kısacası ucuz ve geri dönüşü kolay. Bir dene derim. Beğenmezsen son susturucuya bakarsın.
Araç 1.6 atmosferik, turbo yok.
Aslında orta susturucu iptali kafama yattı. Son susturucuyu değiştirince hem dediğiniz gibi apaçi tuning tarzı ses çıkıyor hem de araç fazla dikkat çekiyor. Polislerle sıkıntı yaratabilir. Orta iptali yaparak sanki orijinal sesiymiş gibi bir hava da yaratılabilir. Sökme takma işleminde herhangi bir zarar görmüyor değil mi araç? Muayene zamanı geri taktırmak lazım sonuçta.