astra h lpg tavsiyei

Senin arabanin motoru eski, belki daha dayaniklidir. Opcom ile sizin arabanizda 4 silindiri teker teker olcemezsin, bank basina tek bir oksijen sensor degeri gorursunuz. Yazdiklarimi ve baska yerlerde de yazdigim linkdeki makaleyi okuyabilirseniz bunu daha iyi anlarsiniz.

Buji kablosu derken, herhalde yazinda bir surcme oldu, LPG hortumu filan demek istedin herhalde.???????Fakir ve zengin karisimin yakit ve hava orani seklinde stoich orana goreceli bir nitelik oldugunu hatirlatirim. (atesleme icin degil)

Ozellikle, Euro4 emisyon standardini yakalamak icin yakit miktari silindirler arasinda dengelenmeli. Buna gore uretilmis bir motor ariza kodu vermese de zarar gorebilir.


ben 4 yıldır atiker kullanıyorum o tarz bir sorun yaşamadım.. arıza tespit cihazım mevcut drb 2 ve opcom gerekli ölçümleri kendimde yapıyorum lpg enjektörüne kadar buji kablosunun bobinden bujilere çekiliş yönleri veya taşıdığı akım değerleri bile zengin veya fakir karışım yapmaya sebep olabilir tabiki bir brc nin zavolinin tartaninin v.s. ürünlerin kalitesi tartışılmaz ama işçilik ve zamanında yapılan bakımlar çok önemli lpg için..
 
Senin arabanin motoru eski, belki daha dayaniklidir. Opcom ile sizin arabanizda 4 silindiri teker teker olcemezsin, bank basina tek bir oksijen sensor degeri gorursunuz. Yazdiklarimi ve baska yerlerde de yazdigim linkdeki makaleyi okuyabilirseniz bunu daha iyi anlarsiniz.

Buji kablosu derken, herhalde yazinda bir surcme oldu, LPG hortumu filan demek istedin herhalde.???????Fakir ve zengin karisimin yakit ve hava orani seklinde stoich orana goreceli bir nitelik oldugunu hatirlatirim. (atesleme icin degil)

Ozellikle, Euro4 emisyon standardini yakalamak icin yakit miktari silindirler arasinda dengelenmeli. Buna gore uretilmis bir motor ariza kodu vermese de zarar gorebilir.

Ben ateşleme sisteminde Silindirlere giden akımdan bahsediyorum bu kadar bilgili olduğunuza göre biliyorsunuzdur mutlaka buji kablolarını değişiminde kabloların doğru yerden çekilmesini gerektiğini taşıdıkları akımdan dolayı birbirlerinden etkilenmemeleri gerektiği için aralarında ne kadar mesafe olacağını veya hangi kablonun hangi silindire ne kadar akım taşıdığını bir manuel servis kitabı edinirseniz ne demeye çalıştığımı anlarsınız..neyse konuyu uzatmaya gerek yok bana göre herşeyden önce lpg de işçilik önemli...
 
2005 model sıfır aldığım toyota aracıma 2006 senesinde gaziemir ayok servisinde lovato taktırdım.2011 senesinde satana kadar 60.000 km hiç sorun yaşamadım.
daha sonra mazda3 aldım onada kocaelide lovato OBD II kiti taktırdım ondanda çok memnun kaldım.
şu an astra h aracıma yaza doğru yine lovato taktırmayı düşünüyorum.
ancak astraların LPG montajında çok dikkatli olunması gerektiğini opel özel servisi olan arkadaşım belirtti.
o nedenle yine aynı lovato ustama montaj yaptıracağım.

burada ustalık çok önemli bunu unutmamak gerekir.
en pahalı sistemide taktırsanız ustalık iyi olmazsa hüsran yaşamak kaçınılmaz olacaktır.
 
Insallah, lovato ustanIz astraopc adli arkadasin bahsettigim meselelere vakIftIr.

Burada farkli yerlerde yaziyoruz. ayni kutuk ustundeki enjektorler farkli akitabiliyorlar, farkli devirlerde farkli sekilde degisiyor. o zaman usta ne yapsin?

Ornek vermek gerekirse, lastigin yuvarlak degilse, jantin egikse, ustan ne kadar balans verirse versin problem cozulmuyor. Biliyorum, cunku denedim.-)

2005 model sıfır aldığım toyota aracıma 2006 senesinde gaziemir ayok servisinde lovato taktırdım.2011 senesinde satana kadar 60.000 km hiç sorun yaşamadım.
daha sonra mazda3 aldım onada kocaelide lovato OBD II kiti taktırdım ondanda çok memnun kaldım.
şu an astra h aracıma yaza doğru yine lovato taktırmayı düşünüyorum.
ancak astraların LPG montajında çok dikkatli olunması gerektiğini opel özel servisi olan arkadaşım belirtti.
o nedenle yine aynı lovato ustama montaj yaptıracağım.

burada ustalık çok önemli bunu unutmamak gerekir.
en pahalı sistemide taktırsanız ustalık iyi olmazsa hüsran yaşamak kaçınılmaz olacaktır.
 
Bizim arabalarda buji kablosu yok, kafam karisti simdi, yani karisima buji kablosu nasil girdi ya....YanIk kokusu geliyor, amanin....


Ben ateşleme sisteminde Silindirlere giden akımdan bahsediyorum bu kadar bilgili olduğunuza göre biliyorsunuzdur mutlaka buji kablolarını değişiminde kabloların doğru yerden çekilmesini gerektiğini taşıdıkları akımdan dolayı birbirlerinden etkilenmemeleri gerektiği için aralarında ne kadar mesafe olacağını veya hangi kablonun hangi silindire ne kadar akım taşıdığını bir manuel servis kitabı edinirseniz ne demeye çalıştığımı anlarsınız..neyse konuyu uzatmaya gerek yok bana göre herşeyden önce lpg de işçilik önemli...
 
Insallah, lovato ustanIz astraopc adli arkadasin bahsettigim meselelere vakIftIr.

Burada farkli yerlerde yaziyoruz. ayni kutuk ustundeki enjektorler farkli akitabiliyorlar, farkli devirlerde farkli sekilde degisiyor. o zaman usta ne yapsin?

Ornek vermek gerekirse, lastigin yuvarlak degilse, jantin egikse, ustan ne kadar balans verirse versin problem cozulmuyor. Biliyorum, cunku denedim.-)

mehmet bey ne demek istediğinizi tam anlamadım.
ancak ben her iki ustanın lpg montaj işçiliğinden memnun olduğumu belirtmek istedim.
en pahalı sistemde olsa işçilik iyi değilse yine sorun yaşanıyor.

şu an yeni sistem çıktı bilyorsunuzdur.
bir çok aparat olmadan sıvı sistem kullanıma girdi.
lovatonun şu anki fiyatı 3.300 tl 12 ay vadeli.
uzun süre arabasını değiştirmeyecek kullanıcılar için düşünülebilir.
ustanın dediği normal sıralı sistem 30 krş.yakıyorsa ,bu yeni sistem 22 krş.yakacak diyor.

bu yeni sistem prins ve brc tarafındanda kullanıcılara sunulacaktı,ama şu anki konumlarını bilmiyorum.

saygılar.
 
Ustanın iyisi kötüsü olmaz, işini bilmiyorsa usta değildir...

Montaj işçiliği ve/veya ayar sistematik bir mühendislik problemine çözüm olamaz. Bu yüzden ideal olan bu sektör tecrübesi olan bir makina mühendisinin altında çalışan ustanın olduğu kurumsallaşmış bir montajcı seçmenizi tavsiye ederim.

Sıvı sistem direk enjeksiyon ve aşırı beslemeli vasıtalar için öneriliyor. O vasıtalar sıralı gazlı sistemlerde verimli olmadıkları için ustanızın söylediği rakamlar geçerli olabilir. Sizin aracınızda hiç bir fark yapmayacağını düşünüyorum.​

Haziranda Dudullu, İst. Makina Müh. sızdırmazlık testine 2000 Astra G 1.4 ile gittimde beklerken 2006 Astra G Classic 1.6 getiren vatandaş ile sohbet ettik. Arabasının rast gele stop etme vs. rolanti problemleri vardı. Lovatonun o bölgedeki tanınmış servislerinden birinde taktırmıştı, servis bayağı uğraşmış yol testi ayarı vs ile. Lovato regülatörü Baykanınkine çok benziyor. Bendeki yerli ve daha ucuz sistemden memnunum ama yukarıda yazdığım gibi müessesenin sahibi ve idarecisi makina mühendisi. Ayrıca mesela regülatörlerin kalıplarını yaptırdıkları firmada ortak, çok alçak gönüllü, bana solenoy Valtek Type 30, daha yeni Valtek Type 34 veya Matrix HS kütüklerinden seçme opsiyonu verdi. O bile kütükdeki enjektörler arasındaki dengesiz beslemeyi anlatmadı kendi tecrübeleri ışığında yaptı. Bahsettiğim makale aşağıda linkde...

Farklı devirlerde milisaniye degerleri farkli, devire gore akış farklılığı da değişken, iki rail tipi lpg enjektörü biri RailSpa IG1 biri de Versus Gas marka. Ikisi de Valtek ile benzer kalitede, Atiker standart enjektörü IG1 olabilir. Atiker AHC enjektör için Valtek dense de mesela Atikerin Horizon denen enjektörü IG3dü mesela.

Polonya (LPG konusunda Avrupada 1 numaralı piyasa)da devlet araştırması, İngilizceniz varsa okuyun. Ayardan sonra bile +/- %5 fark olduğunu yazmışlar.

Linkdeki makalede farklı devirlerde farklı selonay valflerin akışının değistiği gösterilmiş. Sizin ustanın maharetini sergilemesi için her devir ve yük için ayrı bir ayar gerekli.
http://www.kones.eu/ep/2012/vol19/no4/47.pdf

Benzın enjektör teknolojisi LPG enjektöre göre daha kararlı, daha büyük bir piyasa ve ciddi araştırma geliştirme faaliyetleri var. LPG konusunda yapılan araştırmalar iyimser olara amatörce, veya çoğu zaman propaganda.

Ayarda kabaca durum idare ediliyor, motor çalışıyor da gerisini bilmiyoruz. O yüzden benzin enjektöre en yakın enjektör seçmek lazım. Matrix bunu en iyi yapan.

mehmet bey ne demek istediğinizi tam anlamadım.
ancak ben her iki ustanın lpg montaj işçiliğinden memnun olduğumu belirtmek istedim.
en pahalı sistemde olsa işçilik iyi değilse yine sorun yaşanıyor.

şu an yeni sistem çıktı bilyorsunuzdur.
bir çok aparat olmadan sıvı sistem kullanıma girdi.
lovatonun şu anki fiyatı 3.300 tl 12 ay vadeli.
uzun süre arabasını değiştirmeyecek kullanıcılar için düşünülebilir.
ustanın dediği normal sıralı sistem 30 krş.yakıyorsa ,bu yeni sistem 22 krş.yakacak diyor.

bu yeni sistem prins ve brc tarafındanda kullanıcılara sunulacaktı,ama şu anki konumlarını bilmiyorum.

saygılar.
 
Son düzenleme:
Lovato 4 senedir astra g de kullanıyorız memnunuz
 
Taktır abicim atikeri. peşin 900 taksitli 950 den fazla verme . hepsi aynı bu tüplerin.... markaya değil takan ustaya bak sen. ben taktırdım atikeri daha sonra 5 arkadaşımın farklı modeldeki araçlarına aynı ustaya taktırdık hiç sıkıntı çıkmadı 2-3 senedir. araçlar 2004 hyundai accent-2004 seat cordoba-2005 toyota corolla- 2001 opel astra -2001 ford focus-2000 megane . kimse bir sıkıntı yaşamadı....2 000 lira vereceksen tüpe git dizel al daha iyi .....
 
Taktır abicim atikeri. peşin 900 taksitli 950 den fazla verme . hepsi aynı bu tüplerin.... markaya değil takan ustaya bak sen. ben taktırdım atikeri daha sonra 5 arkadaşımın farklı modeldeki araçlarına aynı ustaya taktırdık hiç sıkıntı çıkmadı 2-3 senedir. araçlar 2004 hyundai accent-2004 seat cordoba-2005 toyota corolla- 2001 opel astra -2001 ford focus-2000 megane . kimse bir sıkıntı yaşamadı....2 000 lira vereceksen tüpe git dizel al daha iyi .....


h kasada siyah motorda olmuyor atiker malesef arıza lambası sönmüyor hiç, ayar bozuyor sürekli, diğer dediklerin için normal sorun olmaz atiker
 
Geri
Üst