Astra H motor soğukken LPG geçişte silindir hatası

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan awcii
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Sabah ilk çalıştırmada düzensizlik, sarsıntı, tekleme, titreşim var mı yoksa saat gibi mi. Işıklarda duracağın zaman devirde ani düşme oluyormu özellikle Kilima açıkken. Aynı model ve motor kodlu araçtan bende de var. 70 bin km de. geçen hafta subap değiştirdim.
 
Sabah ilk çalıştırmada düzensizlik, sarsıntı, tekleme, titreşim var mı yoksa saat gibi mi. Işıklarda duracağın zaman devirde ani düşme oluyormu özellikle Kilima açıkken. Aynı model ve motor kodlu araçtan bende de var. 70 bin km de. geçen hafta subap değiştirdim.

Sabah ilk çalışmada düzensizlik pek yok gibi ama titreme sarsıntı var. Devirde ani düşme yok şuan ama ışıklarda beklerken bazen öksürüyor gibi.

Bu arda geçmiş olsun. Sizin şikayetleriniz neydi ?
Kapak açılınca subaplara baktınız mi erimismiydi gerçekten? Ne kadar tuttu masrafınız ?
 
Benim şikayetim güç kaybıydı. Rampalarda özellikle. Sabahları ilk çalıştırmada düzensizlik, titreme, öksürme, rolanti titremesi. Benim gibi aracına bakan yok gibidir. Her 10 bin kmde filtreleri orjinali ile değiştiririm, Yağın en kalitelisini ful sentetik olanını kullanırım, her 15 bin km de orjinal buji değiştirdim, her 20 bin kmde carbon clean yaptırdım. yüksek devir çevirmem. Aracımı zorlamam.
Buna rağmen 68 bin kmdir LPG li 70 bin kmdeki aracımın egzost subapları hafif yanmış, yuvalarına oturma yapmış.
Filtreler ve yağ dahil 1300 TL verdim. Daha 300 km yaptım. Şuanda benzinde kullanıyorum. Aracım eski performansına kavuştu.
 
Benim şikayetim güç kaybıydı. Rampalarda özellikle. Sabahları ilk çalıştırmada düzensizlik, titreme, öksürme, rolanti titremesi. Benim gibi aracına bakan yok gibidir. Her 10 bin kmde filtreleri orjinali ile değiştiririm, Yağın en kalitelisini ful sentetik olanını kullanırım, her 15 bin km de orjinal buji değiştirdim, her 20 bin kmde carbon clean yaptırdım. yüksek devir çevirmem. Aracımı zorlamam.
Buna rağmen 68 bin kmdir LPG li 70 bin kmdeki aracımın egzost subapları hafif yanmış, yuvalarına oturma yapmış.
Filtreler ve yağ dahil 1300 TL verdim. Daha 300 km yaptım. Şuanda benzinde kullanıyorum. Aracım eski performansına kavuştu.

Peki bu sabahları olan sorunlar gün içerisinde oluyormuydu? tekrar ?
Herhangi bir hata kodu alıyormuydunuz 30201 v.b ?
LPG ye geçişte sıkıntı oluyormuydu ?
 
Hayır olmuyordu. Herhangi bir hata kodu yoktu. Lpgye geçişte sıkıntı olmuyordu. Sizdeki hata kodu Silindir tekleme hatası. Lpg enjektörün arızalı olabilir.
 
O ses iç trim sesine benziyor.yani önemsiz gibi tabi pek anlaşılmıyot.rölantideki minimal oynama sıfır km opellerde bile var merak etmeyin.tam emin değilim ama nedense sizin lpg sisteminizde hata olduğunu düşünüyorum.

Sony Z5 cihazımdan gönderildi
 
O ses iç trim sesine benziyor.yani önemsiz gibi tabi pek anlaşılmıyot.rölantideki minimal oynama sıfır km opellerde bile var merak etmeyin.tam emin değilim ama nedense sizin lpg sisteminizde hata olduğunu düşünüyorum.

Sony Z5 cihazımdan gönderildi

Dün akşamdan motor ustasına bıraktım. LPG yi iptal etti, borulardaki gazı bitirdi . Bugün sabah erken baktı(tüm kontrolleri benzinde yaptın motor ustası olduğu için). Marş basmada sıkıntı yok, çok defa denedim dedi. Motorda saat gibi süper, yokuşa falanda vurdum dedi. İçeri gelen sesi de motorla ilgili değil dedi. Hava filtresinin olduğu kutu biraz fazla titrer, ona değen kablo ve tüp tesisatı titretiyor dedi. Soğukken oluyor sadece dedim. Isınınca motor zaten çok az titrer dedi.

Gaz vererek devir saatini videoda ki gibi sabit olmadığını söyledim. Ustada sizin dediğiniz gibi zaten sabit tutamazsın onu dedi.

Lpg ye geçişte(sadece ilk geçişte) silindire tekleme vermesinin sebebi; sabah arabayı bıraktığında gaz sızması olup ilk geçerken o sebep olabilir ama ben LPG ci değil demeye getirdi. Motorunda birşey yok istersen LPG ye baktır dedi :)
 
Sağlam bir usta bulmuşsunuz aynen katılıyorum söylediklerine

Sony Z5 cihazımdan gönderildi
 
Sağlam bir usta bulmuşsunuz aynen katılıyorum söylediklerine

Sony Z5 cihazımdan gönderildi

Daha öncede bu ustaya triptonik şanzuman açtırmış ve motor rektefeye ettirmiştim. O zamanda çok usta ve yetkili servis gezmiştim tek net konuşan buydu.

Bu sorunla ilgili gittiğim yerde kimse arabayı sürmedi, üst kapak açalım dediler.Bana mantıksız geliyor. Tabi sübap erimeye başlamış olabilir ama henüz erimiş değildir diye düşünüyorum.

Tüm 1 haftalık sanayii serüvenim boyunca çıkarımım şu oldu ; eğer sübaplar eridiyse ya bariz rölanti (benzin veya gazda) sapması yada çekişte bariz azalma veya bunların ikisinin olması lazım.
 
Geri
Üst