Astra H Subap Yuvası Aşınma Sorunu Yardım Acil

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan eagle28
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Arkadaşlar merhaba.Çok beğenerek ve çok isteyerek 2 ay önce 114000 km de (brc)lpg li 2004 H kasa astra aldım.Ama aldığım günden beri sorunları bitmedi.Sabahları motor soğukken araç gaz yemiyor çekişden düşüyor ve gazdan ayağımı alınca stop ediyor.Bu durum benzinde de aynı tüptede.Isınınca bu sorun yaşanmıyor.Isınınca fark ettiğim bir sorunda araç boşta iken frene başınca araçta sallanma oluyo yani tekleme.Motor düzensiz çalışıyo.Bu durumun neden kaynaklandığını öğrenmek için İzmir Egem Çiğli servisine gittim.Oradaki danışman sizin sorununuzu ben biliyorum ama önce siz anlatın dedi.şaşırdım kaldım.ben sorunu anlattım o da dediki aracınız 2011 10 ayda bize gelmiş ve Subap yuvası aşınma sorununu tespit etmişiz dedi.Uzun süreli lpg kullanılan araçlarda bu sorun oluyor dedi.peki bu sorunu kaça çözeriz dedim?Dışardan temin edilecek parçalarla silindirler aşınmamışsa 3.500 tl tutar ve araç bizde 5 gün duracak dedi.İzmirdeki özel servisleri aradım sorunu anlattım onlarda motor kapağı açılınca duruma göre 1000 - 2000 tl masrafı olur ve 2 günde yaparız dediler.Subaplar taşlanırsa maliyet düşer 40000 km yaparsın yeni subap takarsak biraz pahalı olur ama 100000 km yaparsın dediler.Bu motorlarda hep bu sorunla karşılaşıyoruz dediler.Ustanın biride enjektör temizleme ilacı kullanalım 100 tl belki bu şekilde sorunu çözeriz dedi.Aracı alırken zaten borca girdim bide üstüne bu çıktı ne yapacağımı şaşırdım.Bu sorunu nasıl çözerim.Yardımlarınızı bekliyorum...

aynı sorunu 170.000 km deki astra h aracımda 30000 km lik bir LPG kullanımından sonra ben de yaşadım ve motor üst kapağı sökülüp subapları değiştirdikten sonra sorunum çözülmüştü.Eğer tespit doğru ise başka bir çareniz yok gibi.Üst kapağın sökülüp subapların değiştirilmesi işlemi özel servislerde sanırım 1000-2000 lira aralığında.Kolay gelsin....
 
ee ıyıde ne anladım ben o zaman lpg den taktırmak para lpg nın derdı para ee subap para lpg ılk calısır benzın yakar para cok sacma bence lpg olayı artık zaten aradakı fıyat farkıda eskısı kadar yok..
 
Sanayide yaptırın derim serviste neredeyse 3 -4 kat daha fazla tutuyor.Sanayide araçtırın güvenilir sağlam bi motorcu varsa ona yaptırın balıkesir olsa kesinlikle ufuk motor derdim ... Geçmiş olsun tekrardan
 
Sanayide yaptırın derim serviste neredeyse 3 -4 kat daha fazla tutuyor.Sanayide araçtırın güvenilir sağlam bi motorcu varsa ona yaptırın balıkesir olsa kesinlikle ufuk motor derdim ... Geçmiş olsun tekrardan

balıkesire getirebilirim.Ufuk motor opelci mi?Telefonlarını biliyorsanız verebilirmisiniz?yardımcı olursanız çok sevinirim..
 
Konuyu hortlatayım.sübap erime sorunu h kasalarda oldukça fazla.bugün bende artık dayanamayıp tamir ettirdim.bütün servisler yada tamirciler inatla sübaplara ayar olmayacağını değişmesi gerektiğini söyledi.ancak araştırarak öğrendimki silindir kapağını açmadan sadece fincanları (sübap iticileri) tornada ayarlatarak arabam fişek gibi oldu hemde 700 tl ye.değişmeye kalksam 1500 ve üzeri oluyo malum.bunu usta halletti sağolsun.başkada yapabilen yer duymadım.tabi bu sorun( tekleme stop etme güç kaybı)motor sıcakken de devam ediyorsa dediğim yöntem işe yaramaz bilginize.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Konuyu hortlatayım.sübap erime sorunu h kasalarda oldukça fazla.bugün bende artık dayanamayıp tamir ettirdim.bütün servisler yada tamirciler inatla sübaplara ayar olmayacağını değişmesi gerektiğini söyledi.ancak araştırarak öğrendimki silindir kapağını açmadan sadece fincanları (sübap iticileri) tornada ayarlatarak arabam fişek gibi oldu hemde 700 tl ye.değişmeye kalksam 1500 ve üzeri oluyo malum.bunu usta halletti sağolsun.başkada yapabilen yer duymadım.tabi bu sorun( tekleme stop etme güç kaybı)motor sıcakken de devam ediyorsa dediğim yöntem işe yaramaz bilginize.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Ben yaptırdım z16xep motor çelik subap taktırdım.1500 civarı gitti.Ama ben piston segmanlara baktırmadım şimdi de onları yaptırmam gerekiyor ,Araba yağ eksiltiyor.Ama yaptırırsan saat gibi olur kafan 70-80 bin km rahat eder.Tekrar bir daha subap yaptırırsın.
 
Ben yaptırdım z16xep motor çelik subap taktırdım.1500 civarı gitti.Ama ben piston segmanlara baktırmadım şimdi de onları yaptırmam gerekiyor ,Araba yağ eksiltiyor.Ama yaptırırsan saat gibi olur kafan 70-80 bin km rahat eder.Tekrar bir daha subap yaptırırsın.

hocam çelik subaplarla değişirilince bir daha subap arızası vermiyor araç.orjianl subapları magnezyum olduğu için bu sorunu yaşatıyor
 
Konuyu hortlatayım.sübap erime sorunu h kasalarda oldukça fazla.bugün bende artık dayanamayıp tamir ettirdim.bütün servisler yada tamirciler inatla sübaplara ayar olmayacağını değişmesi gerektiğini söyledi.ancak araştırarak öğrendimki silindir kapağını açmadan sadece fincanları (sübap iticileri) tornada ayarlatarak arabam fişek gibi oldu hemde 700 tl ye.değişmeye kalksam 1500 ve üzeri oluyo malum.bunu İZMİR 2. Sanayide alikaya opel canip usta halletti sağolsun.başkada yapabilen yer duymadım.tabi bu sorun( tekleme stop etme güç kaybı)motor sıcakken de devam ediyorsa dediğim yöntem işe yaramaz bilginize.

Z16XEP e 2 defa ayar yaparak 306 bin km kullandım kapak açmadan, yapan yer var ancak 700 tl biraz fazla ayar için; 700 yerine stelitli supsan ile değişime 1500-1600 verip kafa rahat eder ; ayarın daha ucuz olması gerekir :)

Güle güle binin , 120 binde bir ayar ister üst kapak...
 
Aynen 700 tl çok.ben motor yağ değişim zamanına denk getirdim yani yağ hariç 1150 ye çelik supap taktırmıştım

Sony Z5 ile gönderildi
 
Geri
Üst