- Konuyu Başlatan
- #11
Yardımcı olacak arkadas yokmu
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
dizel motorlarda hararet benzinli motora göre daha gec ısınır yani motor suyu dizel araclarda gec ısınır... senin aracındaki problem bir degil bir kac nedenden olabilir kontrol etmek gerekiyor ilk önce fan actıgında alt ve üst hortumlar sıcak mı ? yani ikiside aynı sıcaklıkta mı ve fan devreye girdiginde sıcak mı üflüyor yoksa soguk mu sonra sırasıyla termostat devirdayım fan termigi ve hararet müşürüne sonrasında fan rolelerine bakılması lazım... yani kısacası aracı bir kontrol etmek gerekiyor belkide yedek depoya geri dönüş hortumu tıkalıdır fan acıkken su bidonuna dokunun bakalım sıcak mı soguk mu hortumları ve bidonu kontrol ettikten sonra tekrar yazınız..Yardımcı olacak arkadas yokmu
dizel motorlarda hararet benzinli motora göre daha gec ısınır yani motor suyu dizel araclarda gec ısınır... senin aracındaki problem bir degil bir kac nedenden olabilir kontrol etmek gerekiyor ilk önce fan actıgında alt ve üst hortumlar sıcak mı ? yani ikiside aynı sıcaklıkta mı ve fan devreye girdiginde sıcak mı üflüyor yoksa soguk mu sonra sırasıyla termostat devirdayım fan termigi ve hararet müşürüne sonrasında fan rolelerine bakılması lazım... yani kısacası aracı bir kontrol etmek gerekiyor belkide yedek depoya geri dönüş hortumu tıkalıdır fan acıkken su bidonuna dokunun bakalım sıcak mı soguk mu hortumları ve bidonu kontrol ettikten sonra tekrar yazınız..
fan rolelerinde bir arıza olabilir veya fan termigindeAz önce gene çok uzun olmayan 7 km yol yaptım normal kullanım geldim kontak kapadım fan açtı. Su kabı sıcak ve borularda sıcaktı . ama öyle motordan hararet yapmus gibi aşırı bir sıcaklık yoktu.
Her zaman yapmıyor ama sık sık yapıyor. Bunun sebebi ne olabilir.Kontak kapattıktan sonra devir daim (su pompası) devre dışı kaldığı için soğutma sıvısının ısısı, ısınan blok nedeniyle bir miktar daha yükseliyor. Bu durum özellikle sıcak günlerde, aracı park ederken birkaç kere ileri geri yapıldığında daha çok görülüyor. Eski model aracımda civalı tip üniversal denen hararet saati vardı. Bu tip saatlerde hararet ibresi kontak kapatıldıktan sonra sıfıra düşmüyor, soğutma sıvısının o anki derecesini göstermeye devam eder. Oradan takip ettiğim kadarıyla kontak kapatıldıktan sonra soğutma sıvısının, araç çalışken ki ısıdan 5-10 derece kadar (mevsim şartlarına göre değişkenlik gösterebilir) yükseldiğini gördüm. O nedenle kontak kapatıldıktan sonra soğutma fanının bir süre daha çalışması bana göre normal bir durum.
Araç çalışırken fan devrede değil özellikle bakıyorum. Kontak kapattıgim da devreye giriyor . Bana garip gelen o. Araç isiindiysa motor çalışırken devreye girer okey fakat burda öyle bir şey yok kontak kapatınca fan devreye giriyor.Kontak kapattıktan sonra devir daim (su pompası) devre dışı kaldığı için soğutma sıvısının ısısı, ısınan blok nedeniyle bir miktar daha yükseliyor. Bu durum özellikle sıcak günlerde, aracı park ederken birkaç kere ileri geri yapıldığında daha çok görülüyor. Eski model aracımda civalı tip üniversal denen hararet saati vardı. Bu tip saatlerde hararet ibresi kontak kapatıldıktan sonra sıfıra düşmüyor, soğutma sıvısının o anki derecesini göstermeye devam eder. Oradan takip ettiğim kadarıyla kontak kapatıldıktan sonra soğutma sıvısının, araç çalışken ki ısıdan 5-10 derece kadar (mevsim şartlarına göre değişkenlik gösterebilir) yükseldiğini gördüm. O nedenle kontak kapatıldıktan sonra soğutma fanının bir süre daha çalışması bana göre normal bir durum.
70 derecede yapması gerçekten sıkıntı.Az önce tekrar kontrol ettim 2 km yol yaptım araç 70 derece iken Kontak kapattı m gene fan devreye girdi. Araç ısınmasıyla alakası yok demek. Hararet yapacak bir durumda asla yok. Klima kapalı sürekli.