Astra j 1.4 Turbo Cosmo Motor Arıza Işığı Yanması...

Akünün kutup başını çıkar sök temizle tak kutup başını yerleştir aracı çalıştır gaz verme 10 dakika kendi kendine rolanti de çalışsın adaptasyon yapar
 
Akünün kutup başını çıkar sök temizle tak kutup başını yerleştir aracı çalıştır gaz verme 10 dakika kendi kendine rolanti de çalışsın adaptasyon yapar
Akunun kutup baslarini soktukten sonra gaz kelebegini sokuyorum temizliyorim takiyorum sonra akuyu bagliyorum calistiriyorum 10 dk gaz vermeden dogru mu anladim ? gaz kelebeginin soketini cikarmadan soksem daha garanti olur galiba
 
Akunun kutup baslarini soktukten sonra gaz kelebegini sokuyorum temizliyorim takiyorum sonra akuyu bagliyorum calistiriyorum 10 dk gaz vermeden dogru mu anladim ? gaz kelebeginin soketini cikarmadan soksem daha garanti olur galiba
Aynen doğru üstad kelebeğin soketini çıkar ama kopabilir kırılabilir yuva sorun çıkmaz bu şekilde yap soketi çıkar daha temizlersin hem
 
  • Beğen
Tepkiler: smhcn
2016'dan beri araliklarla yanan p1101 kodlu ariza icin arastirmalarimdan sonra yaptirmaya karar verdim ve Ankara sanayide opel ustasina derdimi anlattim senin MAF sensorun arizali dedi ben kelebegi temizletmek istiyorum once parca degisimi gerekiyorsa degisime gideriz dedim fakat o senin parcan arizali dedi degerlerini gosterdi.. Deger dedigi "Long Term Full Trim" ve "Long Term Full Trim Test Average Without Purge" kismindaki degerlerdi.. Degerler ilkinde - 20 digerinde - 9du ve senin parcan arizali dedi bu degerlerin kendisini esitlemesi gerekiyor dedi ornegin biri - 3ken digerinin +3 olmasi gerekiyor dedi ve ikna olup MAF'I degistirdim ve dedigi degerler yeni parcayla 0.39a 0.39 seklinde ve cok cok yakin kendini esitleyen degerler olarak cikti.. Dedim sensordenmis hallettik. Sonuc mu ? 24 saat gecmeden ariza verdi arac ustanin yanina kostum dedim boyle boyle o zaman senin sorunun baska dedi anlamadi birilerini aradi bogazi temizleyip adaptasyon yapalim dedi ve hallettik araba rahatladi bariz anlasilir sekilde anladik. B3n eski mafi takalim kelebekten dolayi degerler belki normale donmustur dedim eskisini taktik degerler yine - 20 ve - 9 seklindeydi abi senin parcan arizali sen bunu taksakta cekiste performansda fark olur dedi. Sensoru degistirerek hata mi yaptim bosa para mi verdim biraz rahatsiz oldum.. Tekrar 1-2 gun icinde yanarsa diye icim rahat etmiyor bu isin komple cozumu nedir ? Hep temizlik mi gerekecek hep parca mi degistirecegiz tek tek ?

IMG_20200723_160244317021e4348a590f.jpg
 
ltft uzun vadelidir stft kısa vade birisi + iken diğeri - olmaz ltft 0 yakın olur veyahut max -5 olur buda yüzde 5 zengin demek opel için normaldir stft anlık değişir ama sürek 0 ile -5 arasında gezmeli + olmaz olursa fakir demek zarar verir ama biz +5 -5 değerlerini normal kabul edebiliriz bence sensör değişmeyip temizlenmeliydi boğaz da temizlenip bakılmalıydı
 
ltft uzun vadelidir stft kısa vade birisi + iken diğeri - olmaz ltft 0 yakın olur veyahut max -5 olur buda yüzde 5 zengin demek opel için normaldir stft anlık değişir ama sürek 0 ile -5 arasında gezmeli + olmaz olursa fakir demek zarar verir ama biz +5 -5 değerlerini normal kabul edebiliriz bence sensör değişmeyip temizlenmeliydi boğaz da temizlenip bakılmalıydı
sensoru ben cok temizledim kontak spreyi ile fakat - 20 ve - 9 degerler normal mi ?
 
birden düzelmez üstad 1 2 dakikada düzelir
 
birden düzelmez üstad 1 2 dakikada düzelir
Yok duzelmedi iste normal degerlerden artarak 20 ve 9a sabitlendi bekledik dusmedi gaz verdik dusmedi yani bu durumda zengin oluyor anladigim kadariyla..
 
Yok duzelmedi iste normal degerlerden artarak 20 ve 9a sabitlendi bekledik dusmedi gaz verdik dusmedi yani bu durumda zengin oluyor anladigim kadariyla..
-20 ise zengindir map arızasında 1 de araç patırtılı çalışır
 
Biraz dene o zaman üstad
 
Geri
Üst