Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
Dump valve sökülür, aynı işlevi gören blowoff valve takılır, güncel olarak herhangi bir faydası yok, dump valve tısır tısır atar o havayı, blowoff patlama şeklinde birden puf diye atar aradaki tek fark bu, stil farkı var sadece
Maalesef Astra turbo lara bloww off olmaz. Olursa da faydadan çok zararı olur.
Tam teknik detayını şu an hatırlayamıyorum ancak Astra daki ECU orj dumb valve dan atılan hava yı da ölçüyor. Hatta bir kısmını atmayıp tekrar emmeye yolluyor. ama siz BOV taktığınızda bu tür bir ayar yapma imkanı olmuyor. BOV tüm basıncı attığı için ECU eksik hava ölçümü okuyup turbo yu devre dışı bırakıyor ve "Motor Gücü Azaltıldı" uyarısı ile karşılaşıyorsunuz.
Bunu hem Astra GTC 1.6 Turbo hem de Insignia 1.6 Turbo da denemiş birisi olarak söylüyorum. Ha bir takım by-pass işlemleri ile taksanız da verim almanız çok zor.
Eğer amaç sadece BOV dan çıkan çuff sesini duymak ise çok daha kolay bir çözüm var.
O da aracınıza kaliteli bir açık hava filtresi takmanız. Bu konuda size AEM veya Simota nın dry flow filtreleri ile HKS mantar filtre tavsiye edebilirim. Turbo araçlara takılan açık hava filtresi atmosferiklerdeki gibi gaza basınca horul horul ötmez. Sadece turbo nun doluş sesini ve boşalmasını duyarsınız. Bu boşalma sesinin de bov dan farkı olmaz.
Ben GTC de uzun süreler boyunca kullandım. Hem içerden hem dışardan çok güzel bir çuff sesi almıştık.
iyi forumlar arkadaşlar
araca orjinal turboya (elektrikli değil) blow off taktırmak isityorum kullanan aşinalıgı olan faydası zararı ne olabilir
Tanıdık birisi 1.4 tsi golf'e yapmıştı bir zararını görmedi ama her motor bir değil demekki
GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi