Astra J 1.4T 140HP

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan cgrkzl
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

cgrkzl

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ağu 2013
Mesajlar
29
Tepkime puanı
0
Puanları
0
iyi forumlar arkadaşlar

araca orjinal turboya (elektrikli değil) blow off taktırmak isityorum kullanan aşinalıgı olan :D faydası zararı ne olabilir
 
Dump valve sökülür, aynı işlevi gören blowoff valve takılır, güncel olarak herhangi bir faydası yok, dump valve tısır tısır atar o havayı, blowoff patlama şeklinde birden puf diye atar aradaki tek fark bu, stil farkı var sadece :)
 
Dump valve sökülür, aynı işlevi gören blowoff valve takılır, güncel olarak herhangi bir faydası yok, dump valve tısır tısır atar o havayı, blowoff patlama şeklinde birden puf diye atar aradaki tek fark bu, stil farkı var sadece :)

anladım hocam (: yani ne zararı ne faydası diyosun
 
Faydası, herkes sana bakar, havan olur :D
 
Maalesef Astra turbo lara bloww off olmaz. Olursa da faydadan çok zararı olur.

Tam teknik detayını şu an hatırlayamıyorum ancak Astra daki ECU orj dumb valve dan atılan hava yı da ölçüyor. Hatta bir kısmını atmayıp tekrar emmeye yolluyor. ama siz BOV taktığınızda bu tür bir ayar yapma imkanı olmuyor. BOV tüm basıncı attığı için ECU eksik hava ölçümü okuyup turbo yu devre dışı bırakıyor ve "Motor Gücü Azaltıldı" uyarısı ile karşılaşıyorsunuz.

Bunu hem Astra GTC 1.6 Turbo hem de Insignia 1.6 Turbo da denemiş birisi olarak söylüyorum. Ha bir takım by-pass işlemleri ile taksanız da verim almanız çok zor.

Eğer amaç sadece BOV dan çıkan çuff sesini duymak ise çok daha kolay bir çözüm var.

O da aracınıza kaliteli bir açık hava filtresi takmanız. Bu konuda size AEM veya Simota nın dry flow filtreleri ile HKS mantar filtre tavsiye edebilirim. Turbo araçlara takılan açık hava filtresi atmosferiklerdeki gibi gaza basınca horul horul ötmez. Sadece turbo nun doluş sesini ve boşalmasını duyarsınız. Bu boşalma sesinin de bov dan farkı olmaz.

Ben GTC de uzun süreler boyunca kullandım. Hem içerden hem dışardan çok güzel bir çuff sesi almıştık.
 
Maalesef Astra turbo lara bloww off olmaz. Olursa da faydadan çok zararı olur.

Tam teknik detayını şu an hatırlayamıyorum ancak Astra daki ECU orj dumb valve dan atılan hava yı da ölçüyor. Hatta bir kısmını atmayıp tekrar emmeye yolluyor. ama siz BOV taktığınızda bu tür bir ayar yapma imkanı olmuyor. BOV tüm basıncı attığı için ECU eksik hava ölçümü okuyup turbo yu devre dışı bırakıyor ve "Motor Gücü Azaltıldı" uyarısı ile karşılaşıyorsunuz.

Bunu hem Astra GTC 1.6 Turbo hem de Insignia 1.6 Turbo da denemiş birisi olarak söylüyorum. Ha bir takım by-pass işlemleri ile taksanız da verim almanız çok zor.

Eğer amaç sadece BOV dan çıkan çuff sesini duymak ise çok daha kolay bir çözüm var.

O da aracınıza kaliteli bir açık hava filtresi takmanız. Bu konuda size AEM veya Simota nın dry flow filtreleri ile HKS mantar filtre tavsiye edebilirim. Turbo araçlara takılan açık hava filtresi atmosferiklerdeki gibi gaza basınca horul horul ötmez. Sadece turbo nun doluş sesini ve boşalmasını duyarsınız. Bu boşalma sesinin de bov dan farkı olmaz.

Ben GTC de uzun süreler boyunca kullandım. Hem içerden hem dışardan çok güzel bir çuff sesi almıştık.

işte o uzun süreli piyuuuuffffffff diye ötme sesi dump valve ın boşaltma sesi :) Süper tarif etmişsin hocam, custom yazılım yapmadan blow off yalan oluyor, custom yazılım yaparken egr iptali cart curt iptalleri falan siliniyor kalıcı olarak. Bir insignia blow off uygulaması videosu paylaşacağım, markası nedir bilmiyorm ama en sevdiğim blow off ıslığı :sulanma:

http://www.youtube.com/watch?v=BdKN3ZvhLJI
 
Bu linkte verdiğiniz aracın sahibini başka bir forumdan tanıyorum. Bu araç gerçek Insignia OPC ve motorunda inanılmaz değişiklikler var. Neredeyse 0'dan farklı bir motor olduğu için buna after market BOV takılabilir zaten. Yapısı ona göre tasarlanmıştır.

Ancak siz 1.4T ye istediğiniz kadar yazılım yapın bu BOV takmayı kolaylaştırmayacaktır, motor mekaniğini komple değiştirmedikçe. Yapılan yazılımlar orj parametleri daha da iyileştirmeye yönelik yapıldığından bu araçtaki turbo nun sağlıklı çalışması için yine bahsettiğim fazla basıncın bir kısmının emmeye gönderilmesi gerekir. Bunu yapmadığınız sürece turbo yeterli şekilde beslenemeyecek bu da büyük bir perf kaybına neden olacaktır.

Custom yazılımla yapılan EGR valfi iptali ise bambaşka br konu zaten, onun BOV la vs çok ilgisi yok.

Benim tavsiyem, motora mekanik girmeyecekseniz BOV la hiç uğraşmayın. Aynı sesi dediğim gibi açık filtre gibi oldukça basit ve risksiz bir uygulama ile alabilirsiniz.
 
iyi forumlar arkadaşlar

araca orjinal turboya (elektrikli değil) blow off taktırmak isityorum kullanan aşinalıgı olan :D faydası zararı ne olabilir

bır arkadasım yaptırmıstı daha sonrasında sokturdu
zararı ortalama 100 km de 1-2 lıtre artısın olur ve turbo hortumunu elıne alabılırsın ;)
 
Tanıdık birisi 1.4 tsi golf'e yapmıştı bir zararını görmedi ama her motor bir değil demekki :)

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Tanıdık birisi 1.4 tsi golf'e yapmıştı bir zararını görmedi ama her motor bir değil demekki :)

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yalan paraylamı :D Hortumu eline almalar, 100kmde 2litre yakıt tüketimi falan ajhdjahdjahd neremle güleceğimi bilemediğim anlar oluyor :D Aracanın orijinalinde bulunan dump valf iptal edilip sadece bir çırpıda hava tahliye eden blow-off takılıyor bu kadar, yazılımsal olarak bir arıza durumu olursa da müdahale edilir :)
 
Geri
Üst