Astra J kasa 1.4T ve 1.6 Benzinli hk.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan serdarka
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Atiker Elit mavi enjektör gerçekten hızlı hocam 2 MS altında açma kapama süreleri vardır. Üst devirlerde hiçbir sorun yaşatmaz. Benzinle aynı performans alınabilir.

1.4 turbo enjektör nozül çapı 2,5 mm idealdir. Düz 1.4 motorlara daha ufak çaplı gerekir doğrudur.

Egzoz gazı sıcaklığı 1000c kadar genelde sorun oluşturmaz.

Fabrika çıkış LPG'li Hyundai i10 üzerinde Fabrikasyon geniş band oksijen sensörü mevcut OBD üzerinden canlı değerlere baktığımızda

AFR'nin benzinde 14.7 LPG'de 15.5 ayarlanmış olduğunu gördük.

LPG'de LTFT değeri -8 -9 civarında geziyor. Benzinde ise -2 +2 normal şekilde.

Rampalarda orta devirlerde Gaza yüklenince AFR denilen hava yakıt oranını kademeli olarak 15, 14,5, 14, 13 şeklinde aşağı çekiyor ECU programı

Yüksek devirlerde tam gazda ise 12,5 civarına kadar düşürdüğünü hatırlıyorum.

Katalizör sıcaklığı 800 C civarından rampada tam gazla 1050 C dereceleri görmüştü.

3 silindir 1.0 motor genel olarak sorunlu bir motor da değildir bu değerlere rağmen.

Özetle Alt devir ve Hafif yüklerde AFR'nin 15,5 olması sorun oluşturmaz. Zaten LPG'nin ideal AFR oranı 15,5 hava 1 yakıt şeklindedir.

Bu sayede LPG ile SAKİN Sürüşlerde Benzinle neredeyse litre olarak bire bir yakıt tüketimi elde edilebilmektedir.

Önemli olan Tam Yüklerde ve Üst Devirde aracın Fakire düşmemesidir.

Yoksa Rakımın etkisi sınırlıdır. Yükseklere çıkıldıkça oksijen azalır araçta Zengin karışım oluşur.

Benim bahsettiğim Hyundai deniz seviyesinde İstanbul'da 15,5 AFR ile çalışmaktaydı.

Hyundai İ10 sahibi arkadaşımızın araç testinin linki üstadım


Belki birinin işine yarar bu testin linki.
Ayrıca LPG Enjektörlerinin karşılaştırmalı Testini yapan Kütahya'da Emre ustamızın değerli bir çalışmasının linkini de buraya bırakalım


Belki birinin işine yarar. Atiker Elit Enjektörün ne kadar başarılı olduğu 8. Dakikada görülebilir.

Atiker'in direk Prins markasına alternatif olarak piyasaya sunduğu bir üründür.

Prins ve Landerenzo gibi markaların enjektör fiyatları 10.000 lira civarındadır.

Atiker 1.9 ohm Elit enjektör 5.000 liradır yani YARI Fiyatınadır.

2 ohm Gold enjektör 3500 lira Albien marka 2 ohm enjektör ise 850 liradır!

Yerli Milli Hesaplı Parçası Ucuz, Ustası Servisi bol bir ürün varken gidip İtalyana Hollandalıya kazandırmanın anlamı yoktur.

LPG uyumlu Astra j 1.4 Turbo araçları nasıl Fiyat Performans ürünü diyerek tavsiye ediyorsam

Bu araçlara da yine Fiyat Performans ürünü olan LPG kitlerini tavsiye etmekteyim.

Yoksa Atiker Akl Albien firmalarıyla bir ilgim alakam yoktur. Emlak sektöründe çalışan biriyim.

Şahsen LPG'siz kullanılacaksa 1.4 Turbo motorun Mantıklı bir yanını GÖRMÜYORUM.
 
Yanlız 1000 derecelerde motoru yürütmek iyi değildir ve ne olursa olsun bir kere LPG ve benzinin ürettiği güçler bile aynı değil Opel motorları LPG sevmiyor 1 litre benzinle 15 km gidersin 1 litre gazla 8 9 km gidersin Opel motorlar yüzde 5 civarı zenginde çalışır arkadaşlar sorun istemiyorsanız LPG siz binin sorun istiyorsanız LPG iyidiri her arabaya gelmiyor Honda al fakirde yürüt uzunca bişey olmaz kolay kolay Opel az fakirde yürüsün limp moda düşer araba olduğunuzu şehirde çok iyi anlayan yoksa LPG den uzak durun dizel alın evet biraz masraflı ama değer senede 10 bin yapmıyorsanız LPG taktırmayın zaten şuan kitler 20 30 bin civarı belki daha fazladir
 
Siz herhalde LPG cisiniz o yüzden ısrar ediyorsunuz
Ben önermiyorum LPG li Opel üzer çok geliyor görüyoruz ben tavsiye etmiyorum değmez ha siz kullanıyorsunuz bişey olmuyor şansına ki 1.4 Ler biraz daha sıcak kaput içleri LPG ile yormayın aracınızı sonra masraf açınca en kotu sensör 2 3 bin TL kar edecem diye zaten ilk etapta oksijen sensörü konum 2 yanacak sonra ayar yaptıracan 1 yanacak gitti 10 bin maf bozan map bozan gördüm ısınmadan turbo çatlatan gördüm gerisi alıcıya kalmış şansına kalmış siz önerirsiniz ben önermem kullandık da 5 yıl xep motorda bindim ayarımda 3 bin devirin üzerinde kesinlikle benzine çekerdi hemen ama ben direk sorun olunca ilgilenebiliyordum herkes yapamaz uzun yolda zaten 6 litre civarları yakar basmadıkca
 
Siz herhalde LPG cisiniz o yüzden ısrar ediyorsunuz
Ben önermiyorum LPG li Opel üzer çok geliyor görüyoruz ben tavsiye etmiyorum değmez ha siz kullanıyorsunuz bişey olmuyor şansına ki 1.4 Ler biraz daha sıcak kaput içleri LPG ile yormayın aracınızı sonra masraf açınca en kotu sensör 2 3 bin TL kar edecem diye zaten ilk etapta oksijen sensörü konum 2 yanacak sonra ayar yaptıracan 1 yanacak gitti 10 bin maf bozan map bozan gördüm ısınmadan turbo çatlatan gördüm gerisi alıcıya kalmış şansına kalmış siz önerirsiniz ben önermem kullandık da 5 yıl xep motorda bindim ayarımda 3 bin devirin üzerinde kesinlikle benzine çekerdi hemen ama ben direk sorun olunca ilgilenebiliyordum herkes yapamaz uzun yolda zaten 6 litre civarları yakar basmadıkca
Atiker'in hisse senedini aldım hocam)) şaka bir yana 1.6 ve 1.6 t motorlara LPG önermiyorum haklısınız.

Ancak 1.4 t tam bir LPG motorudur. Zaten Fabrikasyon LPG'li 1.4 t İnsignia araçlar var.

Amaç ekonomik kullanımsa 1.4 t LPG yada 1.3 Dizel en mantıklı seçeneklerdir.
 
1.4 t Insignia hiç çekmiyor ki dediğiniz LPG'li çıkan 1.4 t çok çok az çıktı fabrikasyon baktılar sıkıntılar çok çok ama çok az var
 
  • Beğen
Tepkiler: turbo_j

Fabrikasyon LPG'li Hyundai İ10 1.0 MPİ araçlar 14,7 hava 1 yakıt oranı yerine üretici tarafından 15,5:1 AFR olarak programlanmıştır.

Katalizör sıcaklığının LPG'de aşırı şekilde artmadığı gözlemlenmektedir.
 
Geri
Üst