Astra J 1.6 Performans

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan sniper23
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

sniper23

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Tem 2017
Mesajlar
80
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Merhaba değerli opel kullanıcıları. Öncelikle herkesin geçmiş bayramı mübarek olsun.
Bende 2011 model Astra J Sport 1.6, 115 Hp var. 71 Bin Km'de. Aracımdan genel olarak memnunum fakat vites geçişleri 3.500 - 4.000 devirden sonra bağırarak atıyor araç sollarken sıkıntı çekiyorum ve biraz dik yokuşta bayağı bağırıyor ve zorlanıyor. Gaza yükleniyorum iyice araba bağırıyor ve rahatsız edici bir sürüş oluyor. Bu genel bir problem midir yoksa bu araç modeli böyle midir ?

Ayrıca LPG taktırmak istiyorum çünkü benzin belimi büküyor :) performansı daha da etkiler mi lpg.

Son olarak bakıma sokmak istiyorum 71 bin de şanzıman yağ değiştirmeyi öneriyor musunuz ?

Teşekkür ederim.
 
Hocam öncelikle rica etsem https://www.opelforum.net/account/account-details sayfasından profil bilgilerinizi doldururmusunuz. 1.6 motor için 3500-4000 devir oldukça yüksektir bağırması gayet normal geldi bana. Özellikle yokuş çıkarken bir alt vitesin yüksek bir üst vitesinse düşük gelmesi normal bir durumdur. Yokuşu kısa sürede tamamlayıp vitesi 5-6 aralığına getirmek mantıklı olanıdır diye düşünüyorum. Şanzıman yağı konusunda ben kişisel olarak değiştirmeyi tercih ettim ancak birçok üyemiz değiştirmemeyi konuştular tercih size kalmış. LPG konusunda yılda ne kadar kilometre yapıyorsunuz ? Benim gibi 10 bin civarında yapıyorsanız LPG kendini uzun zamanda amorti edecektir.
 
Merhaba. Astra j 1.6 lpg ile daha tasarruflu hale gelebiliyor. Bilinen kitlerden birini iyi bir usta eliyle taktirabilirsiniz. Benim lpg ile kullandığım 3. aracım. Lpgde daha fazla yakabilir ama litre
fiyatı düşünüldüğünde avantajlı olacaktır.
1.6 motor atmosferiktir, devir çevirmeyi sever. Biraz bağırmasında mahsur yok;)
 
Hocam öncelikle rica etsem https://www.opelforum.net/account/account-details sayfasından profil bilgilerinizi doldururmusunuz. 1.6 motor için 3500-4000 devir oldukça yüksektir bağırması gayet normal geldi bana. Özellikle yokuş çıkarken bir alt vitesin yüksek bir üst vitesinse düşük gelmesi normal bir durumdur. Yokuşu kısa sürede tamamlayıp vitesi 5-6 aralığına getirmek mantıklı olanıdır diye düşünüyorum. Şanzıman yağı konusunda ben kişisel olarak değiştirmeyi tercih ettim ancak birçok üyemiz değiştirmemeyi konuştular tercih size kalmış. LPG konusunda yılda ne kadar kilometre yapıyorsunuz ? Benim gibi 10 bin civarında yapıyorsanız LPG kendini uzun zamanda amorti edecektir.

Verdiğiniz link' bilgileri girdim. LPG taktırdım aracıma şehir dışına gittim geldim hemen hemen %45 tasarruf sağladım. Bağırma konusuna gelince yokuşlarda bağırıp devir düşmesi ses olarak rahatsız edici ama alışacağız :)
 
Montajda AFR ayarı yapılmadı ise muhakkak siz yaptırın.

-------------------

LPG ile ilgili genel bir bilgilendirme yapalım:

LPG dönüşümunde ürün seçimi önemli ama montaj ayrıntıları daha önemli. Aşaği yukarı çoğu LPG servisi bu noktada düzgün montaj yapabiliyor. Regülatörun konumu, radyatör seviyesine göre hizalanması, enjektör hortumlarınin uzunluğunun en fazla 15 cm olacak şekilde ayarlanması, nozul çapı seçimi vs.

Bu nozul çapı seçiminde LPG servislerinde küçük nozulun yakıt tasarrufuna sebep olacağı gibi bir inanış var buna dikkat.

Montaj sonrası ayar ise hepsinden daha önemli. Bilgisayara bağlanıp 5 dakikada yapılan otomatik kalibrasyon değil tabiki. Yolda 1-2 saat sürebilen, her türlü hız ve yük durumu için hassas olarak yapılan bir ayar, namıdiger AFR ayarı.

Montaj detaylarının kontrolü ve afr ayarıni eski yeni her LPG'li araç yaptırmali. Yaptirmazsa ne olur?

1- Arac zengin ya da fakir karışımda çalışabilir. Kimi araçlar bunun için uyarı verirken, kimileri tolerans değerler arasında olduğu için uyarı vermez, arıza yakmaz ama tolerans değerler arasında olsa bile bu durum araca zarar verir.

2- Karışım hatalarında meydana gelen performans kaybı bir yana oluşan yüksek egzoz sıcaklığı sebebiyle uzun vadede supaplarda erken bozulma, katalizörde erime, yağ ve su eksiltme, silindir contasinin erken erimesi vb problemlerin oluşması kaçınılmaz hale geliyor.

3- Aracın tüm dengesi bozulduğu için genel kondisyon bozukluğu, çözülemeyen arızalar, LPG'li araçlar böyle olur gibi saçma servis tavsiyeleri, iktisat yapmak amacıyla yaptırılan LPG dönüşümunun tam bir israfa dönüşmesi vs vs

Yakıt konusuna da gelince:

Her araç aşağı yukarı fabrika tüketim verisinden biraz çok yakar. Aracınızla alakalı fabrika verilerini ve test kuruluşların gerçek ölçümlerini internetten bulabilirsiniz.

LPG ise benzine göre % 10-20 arası fazla yakar, litre bazında tabi. Buna rağmen LPG'nin benzine kıyasen fiyatı düşük olduğu için tasarruf ettirir.

Bir LPG sistemi ortalama 10 bin km'de amorti eder ve sonrası için düşünecek olursak, yuvarlak hesapla:

Normalde 10 litre benzin tüketen bir sürücünun LPG'de 12 tükettiğini varsayalım. 10 litre benzinin 60 lira civarında bir maliyeti olacakken 12 litre LPG'nin 36 lira maliyeti olur. Sıralı sistemlerdeki cüzi benzin tüketimini de hesaba katarsak 40 lira gibi bir miktara ulaşır. Tasarruf oranı %33, net ölçümü herkes kendi şartlarına göre yapabilir.

LPG ve AFR ile ilgili sorunlarınız ve ayar yaptırmak için lpgayari.com sitesiyle iletişime geçebilirsiniz, tavsiye ederim.


Mi A1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Geri
Üst