astra j 14.t turbo çözülemeyen rölanti ve zengin karışım sorunu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Garavel
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Lft değerlerinde sorun var - 50lere kadar değişkenlik gösteriyor afr değeride 15.5/1 olarak gözküyor o2 sensörleri kontrol edildi voltajları ölçüldü sorun yok

Afr ye göre zengin karışım yok acaba önceki sahibi tarafından yazılım değişikliği yaptırılmış olabilir mi ?
 
Stft nasıl peki rölantide ve yüksek devirde.belli bir devirde mı acaba zengin gönderiyor bu bir ipucu olabilir turboyla ilgili.yükte zengin gönderip rölantide düzgün olsa bile ltft sapıtır.stft yi dikkatlice bi gözlemleyin

Sony Z5 cihazımdan gönderildi
 
Bugün nöbetteyim yarın sft yi detaylı bi gözlemleyip sonucu burdan paylaşırım
 
arkadaşın dediği gibi serviste yazılım güncellemesi yapılıp denenebilir.çip olma olasılığı yüksek araç turbo dizel olsa gaza yüklenince duman atardı
 
Sft ve lft degerlerini bugün detaylı olarak ölçtüm sonrasında yetkili servisle detaylı bi inceleme değerlensirme yaptık
Şöyle bi durum ortaya çıktı araç hareket halindeyken zengin karışım durumu oluşmuyo 200km boyunca denedik lft ve sft normal degerlwrinde 0 a yakın seyrediyo araç rölantiye gectiğinde bu durum ortaya çıkıyo geldiğimiz nokta manifolt contasında yada emiş kanallarında bi hava kacagı var bu durum motor ısındığında ortaya çıkıyo araç çalışırken manifolt basıncı düşük olduğu için sorun yaratmıyor fakat rölantidw basınç arttığında bu durum meydana geliyor manifolt sökülüp detaylı kontrol edilecek conta değişecek sonucu burdan yazarım yine
Bu şekilde çözebilirsek aynı problemi yaşayan arkadaşlar olursada bi tecrübe olmuş olacak
 
Bugün manifolt söküldü kontrol edildi herhangi bi kaçak yok contalar yenilendi takıldı fakat sorun devam ediyor yalnız şunu gördüm sorun sadece araç durduğunda rölantide meydana geliyor tekerler dönerken vştes boştada olsa herhangi bi sorun yok aklıma egr geliyor sıra onda egr yi körleyip bi deneme yapıcam bakalım bi etkisi olacakmı
 
bu sorunu bulunduğunuz yerde çözemezseniz 2cr chip tuning ümit beyle iletişime geçin kesin çözer.
 
Egr 1500 devirde açıyordu sanırım valfi.ama sorun farklı gibi.chip uygulama varmı emin olmalısınız.bütün çabanız paranız boşa gidiyor olabilir.chip uygulanmışmı öğrenin

E6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Egryi körlemeyin boşa para, motor kapalıyken egr fişini sökün sonra çalıştırıp deneyin belki egrden değildir. Son zamanlarda klon kess v2 alıp amatör yazılım işlerine girişen araç sahibi sayısı arttı önceki sahibi de onlardan biri olabilir belki de tecrübeli biri yazılım atarken rölantideki yakıt miktarları farkında olmadan kazaya kurban gitmiş olabilir
 
Evet arkadaşlar araçta maf sensörü deneme amaçlı değiştirdik manifoltu söktük dayson ile ek ywrlerini yapıştırdık benzinde lft normal değerlerine döndü 2 gündür sorun yok bakalım tekrar yapacakmı
 
Geri
Üst