Ynt: Astra AFL Görüş Sistemi
Sn alahan1963, bu konuda Wikipedia hazretleri şöyle buyuruyor: Farlar, akünün şarj edilmesi, aktif süspansiyon, havalandırma fanları, cam rezistansları, medya sistemleri, hoparlörler ve diğer elektronik parçalar,
bu cihazların çalıştırılması için gerekli güç alternatör üzerinde ilave bir yük oluşturacağı için yakıt tüketimini önemli ölçüde arttırabilecektir. Alternatörler genelde % 40-60 oranında verimli oldukları için, rölanti de dahil olmak üzere herhangi bir hızda elektronik cihazların motor üzerinde yükü 3 beygir gücüne kadar çıkabilecektir.
http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_economy_in_automobiles
Yazıda da belirtildiği üzere araçtaki elektrik/elektronik aksamın çalışması alternatör üzerinde ilave bir yük yaratıyor, bu da kullanılan elektrik enerjinin artmasıyla birlikte yakıt tüketimine olumsuz etkide bulunuyor. Klima, medya sistemi, farlar, sis lambaları, sinyal lambaları, ledler, iç ışıklandırma, havalandırma fanları, radyatör fanı, camlardaki rezistanslar, silecekler, koltuk ısıtıcısı... Bunların hepsinin harcadığı elektrik alternatör vasıtasıyla yakıt tüketimini etkiliyor. Örneğin 500watt'lık bir elektrik tüketimi söz konusuysa, alternatör %50 verimle çalıştığı için 500 watt üretebilmesi için 1000 wattlık yakıt harcaması gerekiyor. Alternatörü ortadan kaldırabilirseniz, elektrik yüzünden sıfır yakıt harcamak mümkün. Yalnız bu durumda aküyü başka bir mekanizmayla şarj etmek gerekecek ki aynen turbo'da olduğu gibi gaza basınca egzos basıncı ile aküyü şarj edecek sistemler üzerine çalışmalar yapılıyormuş.