Astra j ağırlığı 1,5 ton olmasının nedeni

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan bedriyalcin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
B

bedriyalcin

Bilgi Girilmemiş
Arkadaşlar forumda ve nette baktım ama göremedim bizim araçlarımız neden bukadar ağır emsallerine bakarsak 200 kg daha ağırız bu tabi yakıtta da karşımıza çıkıyo. Corolla sedan inceledim bizden uzun ama 1260 kg. Auris 1195 kg sadece.
 
Ynt: Astra j ağırlığı 1,5 ton olmasının nedeni

Aslında bu GM üretim mantığından kaynaklanan bi durum. Toyota dan ziyade diğer Alman markalar ağırlığı düşürmek icin kompozit malzemeler ve daha ince ama daha yüksek oranda saftlastirilmis ևelik kullanıyorlar. GM ise tam bir Amerikan mantığında üretim yapıyor kendini kanıtlamış, sağlam ama daha ağır malzeme kullanımını tercih ediyor.  Amerika'da yapılan güvenlik testlerinde tüm Alman markalar cok kötü sonuclar aldı. Almanlar böyle test mı olur diye isyanlardaydi :) GM genel olarak ürettiği araçlar biraz o obezdir ama bi yandan da Kaya gibi saglamdir.
 
Ynt: Astra j ağırlığı 1,5 ton olmasının nedeni

+ olarak Astra J belli etmese de neredeyse tüm rakiplerinden daha iri bir araç, boyutları bir üst sınıfa çok yakın.
 
Ynt: Astra j ağırlığı 1,5 ton olmasının nedeni

İmkan olsa bir Astra, bir Auris, bir Golf. A4 ve Focus kapılarını söküp tartmak isterdim. Sonucu çok merak ediyorum.
 
Ynt: Astra j ağırlığı 1,5 ton olmasının nedeni

Evet bu sağlamlığı test etmek zorunda kalmıştım, gerçektende sağlam arabalara sahibiz diğer bir çok markaya göre. ((:

img1630resize.jpg


img1638resizeh.jpg
 
Ynt: Astra j ağırlığı 1,5 ton olmasının nedeni

Mercedes'in itirazına şaşırdım açıkçası eninde sonunda çarpışmöa testlerinde çıtayı yükseltmeliydiler
 
Ynt: Astra j ağırlığı 1,5 ton olmasının nedeni

DarthWider link' Alıntı:
Bahsettigim testin linki,
http://www.zaman.com.tr/ekonomi_abdde-yeni-carpisma-testleri-uygulamaya-kondu_1333359.html

En son okuduğum haberde bizdeki insignialar in aynisi Amerika'da buick tarafından regal markası ile üretiliyor bu modelde geçerli notu almıştı. Linkini bulunca paylaşacak. Haberi. Sonunu okuyunca vw e bininde bol bol dua etmek lazim diye düşündüm :)


Japonlar la Alman lar arasındaki insana verilen değer, saygı farkı;


Açıklamada, ''Araç güvenliğinde bir lider olarak, C-Class araçların araç kullanıcılarına sağladığı korumaya güvenimiz tam, bu güveni yansıtmayan testlere duyduğumuz güven ise daha azdır'' ifadesine yer verildi.

Teste giren Lexus markasının sahibi Toyota Motor Co. otomobil şirketinden yapılan açıklamada ise şirketin test sonuçlarını kabul ettiği bildirildi.
 
Ynt: Astra j ağırlığı 1,5 ton olmasının nedeni

alpdeger link' Alıntı:

Anlattğına göre test bu.

Sorunun temel nedeni avrupada uygulanan sıkı emilsiyon kuralları ve araçların CO2 salınımı üzerine vergilendirilmesi. Emilsiyon değerlerini düşürmenin en etkili yöntemlerinden biride aracın ağırlığını düşürmekten geçiyor. Avrupalı üreticiler de bunu yapabilmek içinde kompozit malzeme, ince ama nispeten daha sert saf çelik ve ağırlığı düşüren modüler şasi sistemlerine yöneliyorlar. Ortaya hafif, maliyeti düşürülmüş ama güvenlik anlamında da zaafları olan araçlar ortaya çıkıyor.

Zaten yabancı kaynaklarda Euro Ncap testlerinin yetersiz ve çağın şartlarını karşılamadığından uzunca bir süredir bahsediyorlar. Fakat üreticilerin baskılarından dolayı ciddi güncellemeler yapılamadığı söyleniyor.

Ama amerikada avrupalı üreticilerden Volvo haricinde hepsi çuvallamış. Bide Mercedes çamura yatmış :) Japonların insana olan saygısını da tebrik etmek lazım.
 
Geri
Üst