Astra j ağırlığı 1,5 ton olmasının nedeni

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan bedriyalcin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: Astra j ağırlığı 1,5 ton olmasının nedeni

DarthWider link' Alıntı:
Anlattğına göre test bu.

Sorunun temel nedeni avrupada uygulanan sıkı emilsiyon kuralları ve araçların CO2 salınımı üzerine vergilendirilmesi. Emilsiyon değerlerini düşürmenin en etkili yöntemlerinden biride aracın ağırlığını düşürmekten geçiyor. Avrupalı üreticiler de bunu yapabilmek içinde kompozit malzeme, ince ama nispeten daha sert saf çelik ve ağırlığı düşüren modüler şasi sistemlerine yöneliyorlar. Ortaya hafif, maliyeti düşürülmüş ama güvenlik anlamında da zaafları olan araçlar ortaya çıkıyor.

Zaten yabancı kaynaklarda Euro Ncap testlerinin yetersiz ve çağın şartlarını karşılamadığından uzunca bir süredir bahsediyorlar. Fakat üreticilerin baskılarından dolayı ciddi güncellemeler yapılamadığı söyleniyor.

Ama amerikada avrupalı üreticilerden Volvo haricinde hepsi çuvallamış. Bide Mercedes çamura yatmış :) Japonların insana olan saygısını da tebrik etmek lazım.

Bazen bu gazla Volvo alayım diyorum ama aracı seçerken olması gereken çoğu şeye opsiyona girdiğinden ücret ödemek zorunda kalınıyor ve C sınıfı V40 100.000 liraya yaklaşıyor.  046thumbsdown 046thumbsdown
 
Ynt: Astra j ağırlığı 1,5 ton olmasının nedeni

Tolga KARACA link' Alıntı:
Bazen bu gazla Volvo alayım diyorum ama aracı seçerken olması gereken çoğu şeye opsiyona girdiğinden ücret ödemek zorunda kalınıyor ve C sınıfı V40 100.000 liraya yaklaşıyor.  046thumbsdown 046thumbsdown

Bende Volvo yu çok düşündüm, ama bakım aralığının 10.000 km di bir olması, bakım maliyetlerinin yüksek oluşu ve yedek parça fiyatlarının ciddi anlamda pahalı oluşundan dolayı sadece düşündüğümla kaldım. :) Güvenlik konusunda biraz takıntılıyım. ( Geçmişte çok yakın bir arkadaşımın geçirdiği kaza ve ciddi anlamda yaralanmasından dolayı)  Opel modelleri ( insignia ve astralar) volvodan sonra güvenlik anlamında alınabilecek en iyi alternatifler. Bunu laf olsun diye söylemiyorum, mercedes, man gibi firmaların otobüs ve kamyonları için çeşitli parçalarının üretimini yapıyoruz, çok yakın bi akrabamız önce mercedes türkiyenin sonrada ford türkiyenin CEO su idi :) . şu anda kendisi insigni a kullanıyor ve güvenlik anlamında güvenle binebileceğiniz iki marka var biri volvo diğeride opel "insignia" diyor :) 
 
Ynt: Astra j ağırlığı 1,5 ton olmasının nedeni

Tolga KARACA link' Alıntı:
+ olarak Astra J belli etmese de neredeyse tüm rakiplerinden daha iri bir araç, boyutları bir üst sınıfa çok yakın.

Tolga orası öyle de bu sadece dışarıdan bakınca. Aracın içinde o üst segmente yakın irilik en ufak bir avantaj sağlamıyor hacim açısından.
 
Ynt: Astra j ağırlığı 1,5 ton olmasının nedeni

Burock3427 link' Alıntı:
Tolga orası öyle de bu sadece dışarıdan bakınca. Aracın içinde o üst segmente yakın irilik en ufak bir avantaj sağlamıyor hacim açısından.

İç hacim konusunda haklısınız, arkadaşımın Corsa aracının iç mekanı çok geniş gelmişti, Astra'yı görmeden önce iç mekanı daha geniş düşünürdüm ama içeriye doğru uzanan hafif yatay torpido alanı çok daraltıyor, tabi o iç mekana feda olsun. Ayrıca iri kütlesi ve ağırlığı Astraya yol tutuşta inanılmaz bir avantaj sağlıyor.
 
Ynt: Astra j ağırlığı 1,5 ton olmasının nedeni

J kasayla alakası yok ama geçen sene Ocak ayında yaptığım kaza nın birkaç resmi var.Hasar görüldüğü gibi.Virajda kayarak bariyerlere vurmuştum.Başka bi araç olsaydı ne olurdu düşünemiyorum.Allah göstermesin bir daha.

10012012094.jpg


10012012093.jpg
 
Ynt: Astra j ağırlığı 1,5 ton olmasının nedeni

Özellikle kapı içi ve tamponlardaki çelik barlar bu ağırlığın artmasında etken
kaportanında kısmen daha kalın maddeden yapılması emsallerine oranla çok daha ağır bir araç
Yakıt ve hızlanma konusunda bir dezavantaj ama güvenlik konusunda astra çok iddialı bu konuda
 
Ynt: Astra j ağırlığı 1,5 ton olmasının nedeni

Kapıların kapanma sesi anlatıyor zaten herseyi.
 
Ynt: Astra j ağırlığı 1,5 ton olmasının nedeni

Arka sağ kapımdaki göçüğü düzelttirmek için uygulama yapılırken kapıyı çıkartmak zorunda kalmıştık.
Normalde kapıyı tek başına ustanın çırağı taşıyormuş.(20 li yaşlarda 80kg civarı bir arkadaş) Ancak 10 saniye taşıyamadı astra'nın kapısını benden yardım istedi.
Az kalsın düşürecektim abi bu ne ağırlık böyle dedi, hiç bir araçta böyle bir kapı ağırlığı ile karşılaşmadım dedi.
İkimiz beraber taşırken, biraz bırak bakayım tek başıma tutim dedim. Bir bıraktı kapıyı 1.91 boyunda 105 kg ben 1 dakika taşıyamazdım heralde tek başıma.
Ağırlığının nedenlerinden biri de kapılar olsa gerek arkadaşların dediği gibi :)

Şahsen ben tok ve ağır bir araca binince kendimi daha güvende hissediyorum. O yüzden ağır bir araca binmeyi, hızlanma performansı 1 saniye daha iyi olan bir araca binmeye tercih ederim.
 
Ynt: Astra j ağırlığı 1,5 ton olmasının nedeni

şase çok fark ediyor arabın ön tarafı ızgaradan geçerken küt küt die ses çıkartıo garajda arkasından daha az ses çıkıyor :)
 
Ynt: Astra j ağırlığı 1,5 ton olmasının nedeni

Sağlamlığını net olarak bilemem ama öyle hissettirdiği kesin! Birçok kez aracımın karşısına geçip baktığımda çok heybetli durduğunu farkettim. Özellikle, başka araçlarla yan yana durduğunda yukarıdan bakarsanız çok şaşırırsınız.

Geçenlerde aracımın yanına eski bir Tigra park etmişti, yukarıdan baktım ve şok oldum, o nasıl bir boyut farkıdır öyle.. Yeni Doblo ile de yan yana yukarıdan gördüğümde çok şaşırmıştım...
 
Geri
Üst