Günlük yolum şehir içi 30 km ve 1-2 dk'dan ışıklarda yaklaşık 36 dk kaybediyorum. Aracım dururken vitesi boşa alırsam 0,4-0,6lt/saat, almazsam anlık tüketimi 0,8-1lt/saat civarı gösteriyor. Yarısında vites boşta yarısında D konumunda desek. Buradan yola çıkarak 36 dk'da 0,4lt yakıt yakar. 30 km'de ışıklarda durma sebebi ile 0,55lt yakıt tüketiyorsam, 100 km'de 1,33lt yakıt yakarım.
Ben yılda ortalama 9bin km sadece şehir içi yapıyorum.
Akü 2 sene dayansa ve iki yılda 18000bin km şehir içi yol yapsam. 180*1,33=239 lt mazottan kar ederim. Bu da 239*6,5(mazot lt fiyatı)=1755tl kar. (Bu en kötü ihtimal ve zaten tüm aküler iki yıl garantili)
Akü 3 sene dayansa ve üç yılda 27000bin km şehir içi yol yapsam. 270*1,33= 359lt mazottan kar ederim. Bu da 359*6,5(mazot lt fiyatı)=2333tl kar.
Akü 4 sene dayansa ve dört yılda 36000bin km şehir içi yol yapsam. 360*1,33=478 lt mazottan kar ederim. Bu da 478*6,5(mazot lt fiyatı)=3107tl kar.
Akü 5 sene dayansa ve beş yılda 45000bin km şehir içi yol yapsam. 450*1,33=598 lt mazottan kar ederim. Bu da 598*6,5(mazot lt fiyatı)=3890tl kar.
Agm/efb aküler 750-1000tl bandında, normal aküler de 300 500 tl. Akü için yaklaşık 475 tl fazla ödesek.
| Akü 2 yıl dayanırsa | Akü 3 yıl dayanırsa | Akü 4 yıl dayanırsa | Akü 5 yıl dayanırsa |
Start/Stop sisteminin sağladığı tasarruf | 1755tl | 2333tl | 3107tl | 3890tl |
Agm/efb aküye ödenen fazladan para | -475tl | -475tl | -475tl | -475tl |
Benim kullanım tarzıma göre yaklaşık kar | 1280tl | 1858tl | 2632tl | 3412tl |
Start/Stop sistemine insan alışıyor. Dizelde sorun olmaz ama benzinli araçlar sessiz çalıştığı için dediğiniz gibi ben de her defasında çalışıyor mu çalışmıyor mu telaşına giriyorum.
Keşke mevcut aracımda da start/stop sistemi olsaydı.