- Katılım
- 31 Eki 2014
- Mesajlar
- 3
- Tepkime puanı
- 1
- Puanları
- 0
- Yaş
- 40
Merhaba arkadaşlar, geçen ay güzdüz farında led kullanarak arıza ışığını yakmayan bir yöntem bulmuştum sizlerle paylaşmak istiyorum.
Araçlarımızda bulunan kontrol ünitesi gündüz farlarında bulunan ampullerin çalıştığını onaylamak için omaj kontrolü yapmaktadır. Led bulunmayan araçlarda kullanılan halojen ampullerde çift flaman bulunmakta. Bunlardan biri 21w gücünde ve gündüz farı olarak yanıyor, diğer 7w gücünde ve parklar açıkken kısık şekilde yanmasını sağlıyor. Bu güçlerde aynı omajı sağlayacak bir led ampul piyasada kesin olarak satılmamaktadır. Canbus uyumlu safsatalarına itibar etmeyin. Olayın canbus ile alakası yok bu ampuller omaj kontrolü ile sistem tarafından doğrulanıyor. Arıza ışığı yakmaması için hepinizin bildiği gibi direnç takılıyor. Dirençler motor kaputu içinde çirkin bir görüntü oluşturuyor ve çok ısınıyor.
Bu dirençleri kullanmadan aracın kendi ampullerini yakarak arıza ışığından kurtulabiliriz. Gündüz farında bulunan park ampulune güç taşıyan + uç aynı zamanda arka stoplardaki parklara bağlıdır. Yani ucunda halojen bir ampul bağlıdır. Siz bu arkadaki park ampullerini gündüz farına gelen + uca bağlarsanız gündüz farında halojen ampul bağlamış olursunuz. Yani direnç takmak yerine aracın stoplarındaki ampulleri direnç olarak kullanmış olursunuz. Burada tek sorun gündüz araç çalışırken arka stoplarda bulunan park ampullerinin yanmasıdır. Gündüzleri arka parklar yanınca stoplarda daha belirgin oluyor ve bu durum sorun olmaktan çıkıp bana göre hoş oluyor.
Laf salatasını bırakıp konuyu basitçe özetleyim. Gündüz farı kapağını açtığınızda ampule giren 3 adet kablo göreceksiniz. Bu kablolardan biri eksi uç. Diğerleri gündüz farı ve parklar. Biz gündüz farı ve parkların artı uçlarını birleştireceğiz.
Alacağınız led ampulun bacaklarını bu kablolara karşı gelecek şekilde sokete yerleştirin. 4 bacaklı t20 ledlerin 1 bacağını kesip diğer 2 bacağını paralel bağlayarak tesisata dokunmadan işlemi bitirebilirsiniz. Yani artı uçları ampul üzerinde birleştireceğiz.
Burada basitçe anlatmaya çalıştım. Eksi ucun araç soketin karşılığı olmayanını dibinden kesiyoruz. Buna ihtiyacımız yok zira diğer şasi ile aynılar. 4 telli led ampulde 2 adet + giriş vardır. Bunlardan biri dimlenmiştir yani kısık yanar. Kısık yanan + uç ile tam yanan + ucu bulup bunları birleştiriyoruz ki sürekli kısılmadan yansın. Bunları iyi belirlemek lazım zira araç soketindeki park ve gündüz artı uçlarının bunlara karşlık gelmesi lazım ki paralel birleşsin.
Led ampulleri ebay üzerinden çiftini 4-5 dolara alabilirsiniz. 4 uçlu olmasına dikkat edin yoksa ampul biraz uğraştırabilir. Konuyu basitçe anlatmaya çalıştım ama görüldüğü gibi biraz teknik bilgi istiyor. Fikri anlamak önemli, arka stoplardaki ampulleri direnç olarak kullanıyoruz. Bu yöntemi 4 araçta kullandım arıza ışığı sorunu kesinlikle olmadı.
Araçlarımızda bulunan kontrol ünitesi gündüz farlarında bulunan ampullerin çalıştığını onaylamak için omaj kontrolü yapmaktadır. Led bulunmayan araçlarda kullanılan halojen ampullerde çift flaman bulunmakta. Bunlardan biri 21w gücünde ve gündüz farı olarak yanıyor, diğer 7w gücünde ve parklar açıkken kısık şekilde yanmasını sağlıyor. Bu güçlerde aynı omajı sağlayacak bir led ampul piyasada kesin olarak satılmamaktadır. Canbus uyumlu safsatalarına itibar etmeyin. Olayın canbus ile alakası yok bu ampuller omaj kontrolü ile sistem tarafından doğrulanıyor. Arıza ışığı yakmaması için hepinizin bildiği gibi direnç takılıyor. Dirençler motor kaputu içinde çirkin bir görüntü oluşturuyor ve çok ısınıyor.
Bu dirençleri kullanmadan aracın kendi ampullerini yakarak arıza ışığından kurtulabiliriz. Gündüz farında bulunan park ampulune güç taşıyan + uç aynı zamanda arka stoplardaki parklara bağlıdır. Yani ucunda halojen bir ampul bağlıdır. Siz bu arkadaki park ampullerini gündüz farına gelen + uca bağlarsanız gündüz farında halojen ampul bağlamış olursunuz. Yani direnç takmak yerine aracın stoplarındaki ampulleri direnç olarak kullanmış olursunuz. Burada tek sorun gündüz araç çalışırken arka stoplarda bulunan park ampullerinin yanmasıdır. Gündüzleri arka parklar yanınca stoplarda daha belirgin oluyor ve bu durum sorun olmaktan çıkıp bana göre hoş oluyor.
Laf salatasını bırakıp konuyu basitçe özetleyim. Gündüz farı kapağını açtığınızda ampule giren 3 adet kablo göreceksiniz. Bu kablolardan biri eksi uç. Diğerleri gündüz farı ve parklar. Biz gündüz farı ve parkların artı uçlarını birleştireceğiz.

Alacağınız led ampulun bacaklarını bu kablolara karşı gelecek şekilde sokete yerleştirin. 4 bacaklı t20 ledlerin 1 bacağını kesip diğer 2 bacağını paralel bağlayarak tesisata dokunmadan işlemi bitirebilirsiniz. Yani artı uçları ampul üzerinde birleştireceğiz.

Burada basitçe anlatmaya çalıştım. Eksi ucun araç soketin karşılığı olmayanını dibinden kesiyoruz. Buna ihtiyacımız yok zira diğer şasi ile aynılar. 4 telli led ampulde 2 adet + giriş vardır. Bunlardan biri dimlenmiştir yani kısık yanar. Kısık yanan + uç ile tam yanan + ucu bulup bunları birleştiriyoruz ki sürekli kısılmadan yansın. Bunları iyi belirlemek lazım zira araç soketindeki park ve gündüz artı uçlarının bunlara karşlık gelmesi lazım ki paralel birleşsin.
Led ampulleri ebay üzerinden çiftini 4-5 dolara alabilirsiniz. 4 uçlu olmasına dikkat edin yoksa ampul biraz uğraştırabilir. Konuyu basitçe anlatmaya çalıştım ama görüldüğü gibi biraz teknik bilgi istiyor. Fikri anlamak önemli, arka stoplardaki ampulleri direnç olarak kullanıyoruz. Bu yöntemi 4 araçta kullandım arıza ışığı sorunu kesinlikle olmadı.
