Merhaba Arkadaşlar,
Cumartesi günü eşim bebeğimizi doktordan getirirken kendini bilmez bir servis sağ taraftaki yol ayrımına girmek için eşimin üzerine sürüp sıkıştırmış. Servis önünden sağ taraftaki yola girdiğinde birden karşısında kaldırım belirmiş ve duramadan kaldırıma çıkmış. Uzak açıdan kamera kaydı var plaka görünmüyor ama servis camdan bakıp kaçmış malesef. Allahtan eşim ve bebeğimiz kemerleri bağlı bir şekilde oturdukları için sağlıklarında bir sıkıntı yok.
Neyse araba kaldırıma sağ tekerden çıktığı için tekerlek yarılmıştı o yüzden çekiciyle servise gittik. (Araç Opel Astra J Sedan 1.6 CDTI Otomatik)
Araç sol farın altında tampon alt ızgarasının oradan çatlamış. O kısımda bulunan intercooler hortumuda kırılmış. Usta lifte aldığında turbo hortumunu değiştireceğiz dedi. Hortumu değiştirdik, lastiği yeniledik ve servisten ayrıldım.
Ertesi gün aracı test etmek için yola çıktım. Araç düz yolda hiç sorun çıkartmadı, sadece gaza bastığımda bir ıslık sesi duyuyordum, Bu sesi daha önce hiç duymadım, ustam turbo sesi dedi ama bu şiddette bir ses hiçbir zaman almadım aracımdan. Test ederken bir bayıra geldim ve orada araç çakıldı resmen, bayırı çıkarken çok zorlandı. Sanki araçta turbo yokmuş gibi bağıra bağıra çıkmaya başladı(Aşırı bir ıslık sesi geldi. Sanki biyerlerden hava kaçırıyor gibi) ve bu esnada motor uyarı ışığı yandı.(obd den turbo ile ilgili hata verdiğini gördü usta) Servis yolumun üstü olduğu için direk aracı bıraktım. Bana intercooler radyatörünün delindiği ve yenisinin takılması gerektiğini söyledi. Tamam diyerek kale marka bir radyatör aldık ve montajı yapıldı.
Usta araçla test sürüşü yaptı ve tamam dedi. Ben araca bindiğimde ıslık sesi gibi ses yine geliyor dedim. turbodan o dedi ve beni gönderdi. Bu arada bu turbo sesini daha önce bu araçta hiç duymadım, en azından bu kadar yüksek hiç duymadım. Araç düz yolda ve hafif rampada hiç sorun çıkartmadı taki bu sabah yine işin yolunu tutana kadar.
Geçen hata verdiği bayıra yeniden geldim, gaza bastığımda yine araç turbo yokmuş gibi çok zorlanarak bayırı tırmandı ve bu esnada yine motor ışığını yaktı. Bu arada işe geldiğimde hava karanlıktı arabanın ön tarafına bir bakayım dedim. Tampon da kırıklar olduğu için sol farın altında hafif bi boşluk kaldı. O boşluktan hafif bu duman geldiğini gördüm. Çok ince bir duman geliyordu. Kokladığımda yanık yağ yada plastik kokusu gibi bir koku aldım. Bu koku turbo borusu kırıldığında radyatörlerin olduğu bölüme yağ bulaşmış, sağolsun ustam temizlememiş onları, sol fara yakın bi bölge o yüzden geliyor olabilir mi bu duman ve koku?
Ayrıca bu gelen ıslık sesi ve bayırda çekişin düşmesinin sebebi ne olabilir.
Ön Farın altındaki boşluktan gelen duman :
Alt taraftan gelen ıslık sesi :