Astra J Ön Park Sensörü

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan mskirca
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Bu konu aslında biraz soru işareti oluşturabilecek bir durum. Sizin aracınızda arkalarda park sensörü varmıydı ? Eğer varsa onun tesisatı takip edip o şekilde alınabilir.
Arka sensörleri sonradan taktırmıştım. Bir de arka sensör enerjiyi geri vites lambasından alır. Ön park sensörüne araç çalıştığında enerji vermek gerekir diye düşünüyorum.
 
Mantıkta evet pratikte hayır hocam. Sıkışık trafikte kaldığınızda sürekli ötmesi pek hoş olmayacaktır diye düşünüyorum. Başka bir yöntem bulmak lazım. Belkide hoş olur denemek lazım :)
 
Astra J araçların ön park sensörü orjinalinde kontağı açar açmaz devreye giriyor. Yani bizim tabirimizle doğrudan kontağa bağlı. Mantık olarak bizim bir (+) ve bir de ( - ) ucuna ihtiyacımız olacak. Daha önce resimlerde bahsettiğim uçlardan siyah renkte olan uç ( - ) ucumuz. Şimdi bize doğrudan kontağa bağlı bir (+) ucuna ihtiyacımız var. Eğer imkanınız varsa 12V kontrol kalemi ile kontak açık vaziyette soketler üzerindeki kabloları kontrol etmeniz. Onlardan biri mutlaka kontağa bağlıdır. Eğer ki kontağa bağlı ucu bulamazsanız bence çok yorulmayın. Çünkü siz ön park sensörünü zaten bir kesici düğmeye bağlayacaksınız. En kötü ihtimal aşağıdaki resimde görünen uçlardan elektiriği alır ve bağlarsınız. Devre dışı bırakmak istediğinizde düğmeden elektiriğini kesersiniz. Ayrıca (+) ucu bulduğunuz zaman oradan alacağınız çıkışa mutlaka düşük amperli bir sigorta koyun derim. Kolay Gelsin.

1212.webp
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: omeroz
Astra J araçların ön park sensörü orjinalinde kontağı açar açmaz devreye giriyor. Yani bizim tabirimizle doğrudan kontağa bağlı. Mantık olarak bizim bir (+) ve bir de ( - ) ucuna ihtiyacımız olacak. Daha önce resimlerde bahsettiğim uçlardan siyah renkte olan uç ( - ) ucumuz. Şimdi bize doğrudan kontağa bağlı bir (+) ucuna ihtiyacımız var. Eğer imkanınız varsa 12V kontrol kalemi ile kontak açık vaziyette soketler üzerindeki kabloları kontrol etmeniz. Onlardan biri mutlaka kontağa bağlıdır. Eğer ki kontağa bağlı ucu bulamazsanız bence çok yorulmayın. Çünkü siz ön park sensörünü zaten bir kesici düğmeye bağlayacaksınız. En kötü ihtimal aşağıdaki resimde görünen uçlardan elektiriği alır ve bağlarsınız. Devre dışı bırakmak istediğinizde düğmeden elektiriğini kesersiniz. Ayrıca (+) ucu bulduğunuz zaman oradan alacağınız çıkışa mutlaka düşük amperli bir sigorta koyun derim. Kolay Gelsin.

Ekli dosyayı görüntüle 472
Çok teşekkür ediyorum...
Kaputu açtım bi 15dk inceledim fakat kabloları içeri alacak yeri bulamadım, bir de çok tedirgin oldum kaputun içi çok dolu geldi, pedalların oraya bakmaya da üşendim, kendi kendime montaj yapmak gözümde bayağı büyüdü. Bugün elektrikçime yaptırdım. a101den aldığım sensörleri takmadım, arkalarla uyumlu olması için arkadaki markadan aldım 150tl'ye, 10tl sensör boyası, 70tl işçilikle toplamda 230tl ye halloldu...

Elektrikçime gittim, baktım maktabı aldı delecek tamponu... dur abi bismillah bi plan yapalım dedim, hele bi delelim düşünürüz diyor bana:) neyse delikleri delecez, far altındakileri orjinaldeki yerine işaretledik, geldik plaka yanlarına. Ustam tamponun en altına sis farı ile orta ızgara arasındaki gövde renginde boyalı kısıma takmakta ısrar etti. Zor ikna ettim onu da orjinal yerine takmaya.
Delik işini bitirdik. Sıra geldi planlamaya, başta planlamadık ya:)

Aracın hiçbiryerinden sensörlere ulaşma şansımız yok.
Sis farını sökelim müdahele edecek yer açarız dedim.
Usta kırmaktan korktuğu için sökme işinde çok hassas... Önceden
Görüntüleme: https://youtu.be/nFXFtOmOQlM
videosunu izlemiş olduğumdan hemen tarif ettim şipşak sisfarları söküldü...
Sensörler yerlerine takıldı. Sensör kablolarını plaka altında kalan, sis farlarının arasındaki ızgara içinden kılavuzla aküye doğru çektik, radyatöre temas etmemesi için kabloları birkaç kere birbirlerine ve ızgaranın orta noktasında ızgaraya siyah klips ile sabitledik.
Akü tarafındaki sis farı bölgesinde tüm kabloları topladıktan sonra farın arkasından kılavuz yardımı ile yukarı aldık buraya kadar yapılanlar işin 3 te 1 bence zaman ve emek olarak...

Usta pedalların üzerindeki kablo giriş boşluğundan (kaput tarafından görünmediği için bir yerlere takılıp kalacağını ve motor parçalarını sökmek zorunda kalabileceğimizi düşündüğümden çok tedirgindim) bi kılavuz yolladı ve bi baktım soğutma suyu haznesinin üzerinde bitivermiş :) Yalnız park sensörü ekran soketi kablo giriş boşluğundan geçmiyor aracın parçasını yaralamayın, soketi kesin, kabloyu kaput içine alıp tekrar sokete bağlayın...

Park sensörü beynini poşete koydu ustam, akü yuvasının duvarına yapıştırdı. Sonrasında enerji alınacak yeri aradık, kontağı aç kapa... biryer bulduk bağlantıları yaptı ustam sigorta kutusuna, bi de aküye bir topraklama bağlantısı yaptı.

Tam bitti derken kontağı çevirdik ve ekranda görüntü yok...
Ekranı kablodan kestik denedik ekranda sorun yok, tuttuk bir daha kablo çektik motor kısmından araç içine. Denedik çalıştı. Kablo zedelenmiş...

20180219_085939.webp
Aydınlatmayı resimde görülen 1 nolu ok yönünde tırnaklarından çekerek çıkartıp, park sensörü ekranını tavanda 2 nolu ok ile gösterdiğim yere koymuştum. Ustada bir süngerle destekledi ses yapmasın diye işlemi tamamlamış olduk...

20180219_020951-min.webp
20180219_020547-min.webp

Düğme için de tesisatı hazır bıraktık.
Ön konsol sökümü biraz zaman aldığından onu erteledim. Şu an sürekli devrede sensörler.
Yanından geçtiğim araçlar çok yakınsa (dar sokak, sıkışık trafik) sinyal veriyor uzun aralıkla ötse de ötüyor. Ama öndeki araca çok çok yaklaşmadıkça ötmüyor. Yani yine de düğme olsa fena olmaz.

Ön sensör desteği ile ilk kez parkederken artık durmam lazım dediğimde sensör 30cm üzeri uyarısı verdi (Kesintisiz sinyal veren dur uyarısından önceki fasılalı uyarı.) Yani daha payımız varmış, +30/40cm manevra kolaylığı sağladığını söyleyebilirim...

Ön sensörün sesi tavandan, arka sensör sesi sol emn. kemeri içinden geliyor...

Dipnot: Orjinal arka sensörler yaklaşık 1.5m' de 1,5 saniye, 1m'de 1sn, 0,8m de 0,5saniye fasılalı, 0,3m de kesintisiz sinyal veriyorken ön sensörler 0.8m üzerindeki mesafelerde hiç uyarı vermiyor. Ben arkaya taktığım sensörlerin aynını öne de taktım. Sadece ön sensör satılmıyor, ben bulamadım en azından, bulabilirseniz ön sensör ya da ikisi bir arada olan 6/8 sensörlülerden alın ya da benim gibi düğmeli yapın derim...

Son olarak, images.webp
Görünüme önem verenler için önerim bu https://www.bezelye.com/Park-Sensor...MIys_zn-qt2QIVAqoYCh3GUwCSEAQYAyABEgIZzvD_BwE

ürün olacaktır. Orjinalden görünüm olarak tek farkı 3mm daha büyük olması, bu ürün 16mm orjinal p. Sensörü 13mm... önceki aracımda bu vardı. Şimdiki aracımda bu ürünü tercih etmeme sebebim de, şu an kullandığım ürünün polifonik sesli olması. Bildiğimiz piyasadaki tüm sensörler bip bip tonu verirken, şu an kullandığım ürün ding ding şeklinde uyarı veriyor... sesine aldandım yani:)
markası multimax
https://m.n11.com/led-ekranli-geri-park-sensoru-polifonik-sesli-P88167870
 
Son düzenleme:
Forumdan ne cehverler çıkıyor gıpta ile izliyorum hocam. Tebrik ediyorum büyük bir maceraya girip başardınız hocam. Resmen orjinal gibi duruyor ellerinize sağlık.
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz
Forumdan ne cehverler çıkıyor gıpta ile izliyorum hocam. Tebrik ediyorum büyük bir maceraya girip başardınız hocam. Resmen orjinal gibi duruyor ellerinize sağlık.
Teşekkür ederim hasip bey... benim ön araştırmalarım ustamın becerisiyle birleşince beklediğimden kolay oldu...
 
Ustaları ikna etmek bazen zor olabiliyor yazınızdan bunu tekrar gördüm :)
 
Ustaları ikna etmek bazen zor olabiliyor yazınızdan bunu tekrar gördüm :)
Genelde :)
 
Gerçekten tebrik ederim sizi. Büyük araştırmalar sonucu çok güzel bir iş yaptınız. Bence sizin sayenizde ustanızda tecrübe kazanmış oldu. Hayırlı olsun güle güle kullanın.
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz
Gerçekten tebrik ederim sizi. Büyük araştırmalar sonucu çok güzel bir iş yaptınız. Bence sizin sayenizde ustanızda tecrübe kazanmış oldu. Hayırlı olsun güle güle kullanın.
Çok teşekkür ederim sağolun...
 
Geri
Üst