Astra J Otomatik Dizel Çekişten düşme

turkuaz036

Kayıtlı Kullanıcı
33-Mersin
Katılım
13 Haz 2018
Mesajlar
13
Tepkime puanı
1
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Merhabalar 2017 Mod. Astra Sedan J Otomotik Sport 1.6 Dizel 33000 Km aracım 2 ay önce rampada çıkarken araç çekişten düştü. Özel Servisde usta Valf dan olduğunu ve değiştirdiğini ve iki gün kullan gel sorun yoksa valfdan sonraki parçayı değişmeye gerek yok 2-3 gün kullandım sorun olmayınca ödemeyi yaptım ayrıldım. 2 ay sorun yoktu. (Keza ilk arızadan sonra gaza basınca boğuk bir durum oluyordu. Motorun üst bölümüde bazen çabuk ısınıyor gibi geldi ama hararet göstergesi normaldi. Eskisi gibi gaza hafif bile olsa basınca araba hemen fırlıyordu). Maalesef bu gün şehir içinde kısa süreli çekişten 3 kez düştü hatta 3-4 gün önce gaza basınca boğukluk zorlama gibi oluyordu. Çekiçten düşecek dedim dediğim gibi de oldu ve gaz bile yemedi sonra kendine geldi arıza göstergesi de ilginç YANMADI(!) Bu sorunu yaşayan çözümleyen varmı? Konu ile ilgili bilen arkadaşlar aydınlatırlarsa memnun olur şimdiden teşekkür ederim. Bundan dolayıda Opelden soğudum açıkcası. Sıkıntı yaşatıyor. (Cümle düşüklükleri için de özür.)
 
Son düzenleme:
Valf dediğiniz EGR valfini mi değişti? Sürekli şehir içi kullanılmışsa 33 binde tıkanabilir ama değişecek kadar kullanılmaz hale gelmez.
 
Valf dediğiniz EGR valfini mi değişti? Sürekli şehir içi kullanılmışsa 33 binde tıkanabilir ama değişecek kadar kullanılmaz hale gelmez.
Genelde şehir içi kullandım. Usta sıkıntının hemen motorun altındaki valf olduğunu söyledi. 500 TL civarı valf fiyatı. Tam bilgi sahibi değilim maalesef. Sıkıntı devam ettiğine göre ordan olduğunu düşünmüyorum. Opelin yetkili servisine götürmeyi düşündüm ama aşırı kalabalık Pejo ve Opele baktıklarından dolayı yığılma var. Randevu alıp sonra görevliye arızayı anlatıyon o da arabayı alıp servis bölümüne götürüyor. Yani usta ile görüşme yok. Bitince de haber veriyorlar gel al diye. Stantdaki bayan faturayı veriyor ne yaptık ne oldu gibi açıklama da yok sadece faturadakini söylüyor o kadar. Dediğim gibi Mersin de Opelden soğudum. Cevapladığınız içinde teşekkür ederim.
 
Maf ve map sensörlerine bakılsa iyi olur... Ve kış aylarında buji diycem ama uyarı vermedi dediğiniz için onu eliyorum...Bu arada yakıtı nereden alıyorsunuz?Aslında Turbo ve buna bağlı parçalarda bu tip performans düşüşü yaşatabilir...Turbodan dikkatiniz çekecek kadar ıslık sesi geliyormu?Veya egzozdan duman atma varmı?
 
  • Beğen
Tepkiler: cagatay16
Maf ve map sensörlerine bakılsa iyi olur... Ve kış aylarında buji diycem ama uyarı vermedi dediğiniz için onu eliyorum...Bu arada yakıtı nereden alıyorsunuz?Aslında Turbo ve buna bağlı parçalarda bu tip performans düşüşü yaşatabilir...Turbodan dikkatiniz çekecek kadar ıslık sesi geliyormu?Veya egzozdan duman atma varmı?
Teşekkür ederim. Yakıtı her daim Opet den alıyorum. Islık ses yok ama egzoza bakmadım. Çalıştırınca sürüş de aracı sağa çeker egzoza bakarım.
 
Aracında turbosunda üfleme sesi varmı turbo devreden bir nedenle çıkıyor olabilir orj. Cihaz bulup kod veriyormu bakmak lazım orj. Cihazda kod verebilir egr ve manifold temizligi yaptırman lazım çekiş sorunu genelde egr ve manifold tıkanıyor o yüzden olabiliyor dpf jenerasyon yapıyordu aracın çok alt devirlerde kullanıyorsan cabuk dolar aracı çalıştır rölantide bırak egzoza yeri nem yapıyor mu ve arka cam rezistansin kendiliğinden kapalı iken ısınıyormu
 
  • Beğen
Tepkiler: cagatay16 ve Cemil
Aracında turbosunda üfleme sesi varmı turbo devreden bir nedenle çıkıyor olabilir orj. Cihaz bulup kod veriyormu bakmak lazım orj. Cihazda kod verebilir egr ve manifold temizligi yaptırman lazım çekiş sorunu genelde egr ve manifold tıkanıyor o yüzden olabiliyor dpf jenerasyon yapıyordu aracın çok alt devirlerde kullanıyorsan cabuk dolar aracı çalıştır rölantide bırak egzoza yeri nem yapıyor mu ve arka cam rezistansin kendiliğinden kapalı iken ısınıyormu
Teşekkür ederim. Evet genelde mecburen şehir içinde kullandığımdan devir az oluyordu. Son servisci bilgisayara takmıştı bir şey göstermiyor deyip yanan sarı lamba ikazını silmişti.
Doğru EGR ve MANIFOLD temizliği de yaptırmam gerekiyor. Egzoz a da bakacam hatta yorum da bir arkadaş da bahsetmişti. Aslında İyi bir özel servis bulmam gerek. Burada ve diğer kullanıcılara yazılan yorumları bu aralar zaman buldukça okumaya başladım. En azından bilgileniyor ve aracı daha iyi tanımamızı sağlıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.
Valf dediğiniz EGR valfini mi değişti? Sürekli şehir içi kullanılmışsa 33 binde tıkanabilir ama değişecek kadar kullanılmaz hale gelmez.
Genelde şehir içi kullandım. Usta sıkıntının hemen motorun altındaki valf olduğunu söyledi. 500 TL civarı valf fiyatı. Tam bilgi sahibi değilim maalesef. Sıkıntı devam ettiğine göre ordan olduğunu düşünmüyorum. Opelin yetkili servisine götürmeyi düşündüm ama aşırı kalabalık Pejo ve Opele baktıklarından dolayı yığılma var. Randevu alıp sonra görevliye arızayı anlatıyon o da arabayı alıp servis bölümüne götürüyor. Yani usta ile görüşme yok. Bitince de haber veriyorlar gel al diye. Stantdaki bayan faturayı veriyor ne yaptık ne oldu gibi açıklama da yok sadece faturadakini söylüyor o kadar. Dediğim gibi Mersin de Opelden soğudum. Cevapladığınız içinde teşekkür ederim.
 
Teşekkür ederim. Yakıtı her daim Opet den alıyorum. Islık ses yok ama egzoza bakmadım. Çalıştırınca sürüş de aracı sağa çeker egzoza bakarım.
Maf ve map sensörlerine bakılsa iyi olur... Ve kış aylarında buji diycem ama uyarı vermedi dediğiniz için onu eliyorum...Bu arada yakıtı nereden alıyorsunuz?Aslında Turbo ve buna bağlı parçalarda bu tip performans düşüşü yaşatabilir...Turbodan dikkatiniz çekecek kadar ıslık sesi geliyormu?Veya egzozdan duman atma varmı?
 
Aracın yeni. Yetkili servise götürmen lazım aslında.

her daim aynı servise götürmezsen ve birden fazla usta aracı ellerse araçtan soğursun.biri bozar diğeri yapar süreç uzar gider.

Yetkili servise gidip arıza tespit yaptırıp akabinde yapılacak şeyleri söylemelerini talep et.

Anlattığın kadarıyla turbo bir şekilde devreden çıkıyor sonra giriyor gibi

Geçmiş olsun umarım sorununu çözersin
 
Geri
Üst