Astra J Sport Tourer & Sedan

ALPEREN_06

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Ocak 2011
Mesajlar
66
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
herkeze iyi forumlar arkadaşlar.foruma üye olmamın sebebi Ağustos 2011 tarihinde bir araç almayı planlıyor olmam ve seçenekler arasında da astra nın bulunması.yanlız başlıktanda anlaşılacağı üzere benim tercihim ST veya sedan.uzun uğraşlar sonucu ST versiyonun 31 ocak tarihi itibariyle,sedan versiyonun ise en erken yazın satışa çıkacağını öğrendim.ST ilk etapta kısmen hb versiyonunda olan motorlarla(1.4t 120hp/140hp,1.6 115hp,1.6t 180hp,1.3cdti 95hp) satılacakmış.benim tercihim olan ve opelin satıldığı avrupa ülkelerinde var olan 1.7cdti 125hp versiyonu ise talep olması dahilinde getirilecekmiş.uzun araştırmalarım sonucu benim gibi çocuklu bir aile babasına en uygun C segmenti araçlarıda belirledim.bunlar sırasıyla;
1.opel astra ST-sedan 1.7cdti 125hp/280nm
2-ford focus sedan(nisan 2011 de satışa çıkacak olan yeni kasa) 1.6tdci 115hp/270nm

aslında bütçem 70000tl civarı ve bu bütçeyle insignia nın yukarıda bahsettiğim 1.7cdti 125hp/280nm motorlu cosmo versiyonu olsa hiç tereddüt etmeden alırım ama maalesef dünyada böyle bir versiyonla satılmıyor insignia ki,1.7cdti motorlu satılan astrayı bile getirmiyor opel.tr ülkeye özel insignia ile hiç uğraşmaz.neyse konumuza dönersek,eğer ilerleyen zaman içinde astranın ST veya sedanların cosmo modellerinde 1.7cdti motorunu 60000tl altında bir fiyatla satışa çıkarır ise tercihimi astradan yana kullanmayı düşünüyorum.tabi bu zaman içinde focus da satışa çıkacak ve onuda inceleme,karşılaştırma fırsatı bulacağım.

bu konuyu açma sebebim ise OPELİM forumunda ST ve sedan astranın kayda değer bir konusunun olmaması.bu başlıkla hem bu kasalarla ilgili bilgi paylaşımını buradan yaparız hemde astra nın rakiplerini inceleyip tartışırız diye düşünüyorum.
saygılar...
 
bence yeni merivayıda inceleğin. hem istemiş olduğunuz 1.7 cdti motoruda var. ben şu an 1.3 motorlusunu kullanıyorum. çok keyifli bir otomobil. özellikle arka kapılar çok kullanışlı ve ilgi çekici. astra h dan sonra yol tutuşu konusanda çok tereddütlerim vardı ama şu ana kadar çok memnunum. sorularınız olursa yanıtlamaya çalışırım...
 
bence yeni merivayıda inceleğin. hem istemiş olduğunuz 1.7 cdti motoruda var. ben şu an 1.3 motorlusunu kullanıyorum. çok keyifli bir otomobil. özellikle arka kapılar çok kullanışlı ve ilgi çekici. astra h dan sonra yol tutuşu konusanda çok tereddütlerim vardı ama şu ana kadar çok memnunum. sorularınız olursa yanıtlamaya çalışırım...
ilginize teşekkür ederim sabri bey.maalesef mpv düşünmüyorum.ayrıca meriveda kullanılan 1.7dizel motor benim bahsettiğim motorun atası sayılabilecek eski bir motor.emin olun sizin 1.3cdti motor ondan daha verimli bir motor.ancak ne yazıkki ben astra da 1.3cdti motorun performansını yetersiz buluyorum.sırf bu sebeble 1.7cdti 125hp/280nm motorun benim beklentilerimi karşılayacağını ve bu sebeblede fazladan yıllık 500tl vergi vermeyi sineye çekebileceğimi düşünüyorum.
 
yeni jetta yı da düşünün derim ..
aslında benim geçen sene ilk almayı düşündüğüm araç 2010 sonunda çıkan B7 kodlu yeni passattı.baya heyecanla bekledim ama yıl sonunda satışa çıkınca resmen hayal kırıklığına uğradım.hadi iç tasarımın aynı kalmasını geçtim,bazı yerlerde(koltuk döşemesi,dekor kalitesi vs.) kalitede geriye gidilmiş,oda yetmezmiş gibi highline versiyonunu neredeyse önceki kasanın comfortline versiyonunun donanım seviyesine indirmişler(tabi göz boyamak için birkaç değişik opsiyon konulmuş),bunlarda yetmezmiş gibi onca donanımı eksiltmelerine rağmen fiyatı arttırmışlar,hatta yıl başından sonra neredeyse 3500tl daha zam yapmışlar.

sonra kendi kendime passatı bırak en iyisi jetta alalım,hem tasarımı passattan daha güzel,hem tamamen yeni ve uzatılmış bir şasisi var,hemde comfortline 1.6 dizel dsg ile önceki kasayı 52-53 e alınıyordu,yeniside amerikada eskisine oranla 1000dolar ucuza satılacakmış,doğuşta bize 1000dolar fazladan satsa ilk çıktığından yaza kadar fiyatı oturur alırız dedim amaaaa.araçlar internette satışa çıktı ve birde ne görelim,highline gene donanım olarak eskisinin comfortlinesi gibi ama fiyat neredeyse 60000tl.heyse araçlar gelsin bir görelim dedik,geldi araçlar ama kalite yerlerde sürünüyor.donanımsa içler acısı,araçlar highline ama adam gibi yol bilgisayarı bile yok,üstüne üstlük çoğunun fiyatı 60000 in üzerinde.siz olsanız ne yaparsınız benim yerimde?aslına bakarsanız ben ESKİDEN sıkı bir vw ci ve vw kullanıcısıydım ama bu markanın yaptığı özellikle kalitede geriye gidiş ve şark kuznazlığınıda aşan donanımla oynayarak iki defa kazanma anlayışı beni markadan soğuttu.

gelelim neden opel üzerinde durduğuma;açıkçası opel insignia ile öncelikle tasarım ve kalite konusunda ne kadar iddialı olduğunu gösterdi.çok başarısız bulduğum motorlar konusunda da baya ilerleme kaydetti.tabi donanım seviyesi ve markaya özel teknolojileride(flexride,afl vs.) unutmamak gerek.keşke insignia ilk çıktığında broşüründe de bahsettiği motor olan 2000cc çift kadameli turbo dizel motoruda(190hp/400nm) adam gibi satışa çıkarabilseydi.o zaman marka algılamasında baya mesafe kat ederdi.astra ise bence lüks sınıf araçlar olan audi A3 ve bmw 1 serisine kalite olarak çok yaklaşmış,tasarımı ise kişilerin beğenise bağlı olarak değişir ama gayet başarılı.donanımı insigniada olduğu gibi orta sınıf rakiplerine oranla daha dolu.tabi hala yakıt tüketimini manuele göre bariz şekilde artırmayan,kesintisiz geçişleri olup devir kaybı yaşatmayan çift kavramalı bir otomotik vitesi yok.ama geriden gelen ford hem 1.6lt ekoboost motorla opelin 1.6t motorunu geçti(maksimum torkunu 1600d/dk veriyor ki bu hem performansa hemde yakıt ekonomisine olumlu yansır) hemde powershift şanzumanla otomotik vites açığını kapattı.ford yeni focusla beraber yeni 1.6tdci 115hp/270nm motoru powershift şanzumanla satışa sunsun görece artan kalitesi(malzeme kalitesinde yeni c_max i göz önüne alırsak ki hemen hemen aynı iç dizayna sahip nisanda çıkacak yeni focusla,astra materyal kaltesinde daha iyi gibi) ve özellikle iç tasarımdaki iyileştirmeler ile C segmentinin en güçlü modeli olması kuvvetle muhtemel.

saygılar...
 
eğer 70000 tl varsa audi ye bak derim güzel bir A4 alabilirsin. Dizel düşünüyorsan 43.000 Euro

http://www.audi.com.tr/tr/brand/tr/tools/navigation/audibar/fiyat_listesi_2/a4.html
benim gönlümde yatan aslan da zaten audi ama model A6:).43000 euro ya neredeyse 4 teker 1 direksiyon,opsiyon olarakta direksiyona entegre korna veriyor audi:kop:.yani sizin anlayacağınız şöyle deri döşeme,bi-xenon... gibi işe yarar opsiyonlarla fiyatı rahat 60000 euroyu buluyor.nereden bildiğimide soracak olursanız,geçen sene arabayı sattığımda iyiden iyiye kafaya koymuştum ama benim istediğim donanımda A4 63500 ü bulmuş indirimle 58500 e bırakmıştı doğuş oto.aslında şu aralar A6 nın kasa değişiminden kaynaklı,doğuş elinde kalan A6 ları çok uygun indirimlerle satıyormuş ama yeni A6 yı gördükten sonra insan eski kasaya bakası gelmiyor.hatta bmw 5 serisinin ilk çıktığı zaman aldığı sipariş rekorunu ikiye katlamış diye haber vardı oto bild de.
konumuza dönersek ben aslında ihtiyaçlarımı eksiksiz şekilde karşılayan,kaliteli,KISMEN performanslı,satın alma ve kullanım maliyeti uzun vadede ekonomik bir araç almak istiyorum.
 
Son düzenleme:
benim gönlümde yatan aslan da zaten audi ama model A6:).43000 euro ya neredeyse 4 teker 1 direksiyon,opsiyon olarakta direksiyona entegre korna veriyor audi:kop:.yani sizin anlayacağınız şöyle deri döşeme,bi-xenon... gibi işe yarar opsiyonlarla fiyatı rahat 60000 euroyu buluyor.nereden bildiğimide soracak olursanız,geçen sene arabayı sattığımda iyiden iyiye kafaya koymuştum ama benim istediğim donanımda A4 63500 ü bulmuş indirimle 58500 e bırakmıştı doğuş oto.aslında şu aralar A6 nın kasa değişiminden kaynaklı,doğuş elinde kalan A6 ları çok uygun indirimlerle satıyormuş ama yeni A6 yı gördükten sonra insan eski kasaya bakası gelmiyor.hatta bmw 5 serisinin ilk çıktığı zaman aldığı sipariş rekorunu ikiye katlamış diye haber vardı oto bild de.
konumuza dönersek ben aslında ihtiyaçlarımı eksiksiz şekilde karşılayan,kaliteli,KISMEN performanslı,satın alma ve kullanım maliyeti uzun vadede ekonomik bir araç almak istiyorum.


Ekstra opsiyonları seviyorsanız düşük sınıfta full bir araba alacaksınız o zaman bütün opsiyonları ekletceksiniz ama bana sorarsanız a4 ün orta opsiyonlu bir modeline binerim diğerlerinin full opsiyonlusuna binmektense tabi zevk meselesi tercih sizin.
 
Geri
Üst