aslında benim geçen sene ilk almayı düşündüğüm araç 2010 sonunda çıkan B7 kodlu yeni passattı.baya heyecanla bekledim ama yıl sonunda satışa çıkınca resmen hayal kırıklığına uğradım.hadi iç tasarımın aynı kalmasını geçtim,bazı yerlerde(koltuk döşemesi,dekor kalitesi vs.) kalitede geriye gidilmiş,oda yetmezmiş gibi highline versiyonunu neredeyse önceki kasanın comfortline versiyonunun donanım seviyesine indirmişler(tabi göz boyamak için birkaç değişik opsiyon konulmuş),bunlarda yetmezmiş gibi onca donanımı eksiltmelerine rağmen fiyatı arttırmışlar,hatta yıl başından sonra neredeyse 3500tl daha zam yapmışlar.
sonra kendi kendime passatı bırak en iyisi jetta alalım,hem tasarımı passattan daha güzel,hem tamamen yeni ve uzatılmış bir şasisi var,hemde comfortline 1.6 dizel dsg ile önceki kasayı 52-53 e alınıyordu,yeniside amerikada eskisine oranla 1000dolar ucuza satılacakmış,doğuşta bize 1000dolar fazladan satsa ilk çıktığından yaza kadar fiyatı oturur alırız dedim amaaaa.araçlar internette satışa çıktı ve birde ne görelim,highline gene donanım olarak eskisinin comfortlinesi gibi ama fiyat neredeyse 60000tl.heyse araçlar gelsin bir görelim dedik,geldi araçlar ama kalite yerlerde sürünüyor.donanımsa içler acısı,araçlar highline ama adam gibi yol bilgisayarı bile yok,üstüne üstlük çoğunun fiyatı 60000 in üzerinde.siz olsanız ne yaparsınız benim yerimde?aslına bakarsanız ben ESKİDEN sıkı bir vw ci ve vw kullanıcısıydım ama bu markanın yaptığı özellikle kalitede geriye gidiş ve şark kuznazlığınıda aşan donanımla oynayarak iki defa kazanma anlayışı beni markadan soğuttu.
gelelim neden opel üzerinde durduğuma;açıkçası opel insignia ile öncelikle tasarım ve kalite konusunda ne kadar iddialı olduğunu gösterdi.çok başarısız bulduğum motorlar konusunda da baya ilerleme kaydetti.tabi donanım seviyesi ve markaya özel teknolojileride(flexride,afl vs.) unutmamak gerek.keşke insignia ilk çıktığında broşüründe de bahsettiği motor olan 2000cc çift kadameli turbo dizel motoruda(190hp/400nm) adam gibi satışa çıkarabilseydi.o zaman marka algılamasında baya mesafe kat ederdi.astra ise bence lüks sınıf araçlar olan audi A3 ve bmw 1 serisine kalite olarak çok yaklaşmış,tasarımı ise kişilerin beğenise bağlı olarak değişir ama gayet başarılı.donanımı insigniada olduğu gibi orta sınıf rakiplerine oranla daha dolu.tabi hala yakıt tüketimini manuele göre bariz şekilde artırmayan,kesintisiz geçişleri olup devir kaybı yaşatmayan çift kavramalı bir otomotik vitesi yok.ama geriden gelen ford hem 1.6lt ekoboost motorla opelin 1.6t motorunu geçti(maksimum torkunu 1600d/dk veriyor ki bu hem performansa hemde yakıt ekonomisine olumlu yansır) hemde powershift şanzumanla otomotik vites açığını kapattı.ford yeni focusla beraber yeni 1.6tdci 115hp/270nm motoru powershift şanzumanla satışa sunsun görece artan kalitesi(malzeme kalitesinde yeni c_max i göz önüne alırsak ki hemen hemen aynı iç dizayna sahip nisanda çıkacak yeni focusla,astra materyal kaltesinde daha iyi gibi) ve özellikle iç tasarımdaki iyileştirmeler ile C segmentinin en güçlü modeli olması kuvvetle muhtemel.
saygılar...
fordun mevcut malzeme kalitesini düşünürsek yeni kasada bunu değiştirebileceğini sanmam..
birçok kullanıcı 1.6 dizel (gerçekten başarılı) motor ve yol tutuş hariç fordun kalitesini beğenmiyor..
ayrıca henüz yeni olan ve rüştünü ispatlamamış bir motordan bahsediyoruz.. ford 182 beygir ve 270 torku 1900 devirden itibaren veriyor gözüküyor astra 180 beygir ve 230 (overboostla 266) torku 2200 devirden itibaren veriyor.. aradaki 300 devir farkı kullanıcı açısından ne kadar hissedilir bilinmez.. opelin ise motoru ve m32 şanzımanı yeterince kendini ispatladı.. ayrıca yakıt konusunda kullanıcı olarak söyliyebilirim ki otobanda ortalama 5,4 de gördüm şehiriçi 15,5 de gördüm.. sonuçta turbo yaktırır.. iç kalite de ise mevcut duruma göre astra j bana göre gayet başarılı gözüküyor..
bence turbo benzinli için astra j, turbo dizel için yeni focus dana mantıklı..