Astra J ye Astra OPC Jant ?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan cgrkzl
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
EPIC FAIL denecek türden yorumlar yapılmış, replica jant denen olay, markaların fahiş fiyatlara sattığı ürünlerin taklit olanını belirli standartlarda farklı markayla üretme olayıdır. KESKİN marka olanı bile var bu OPC jantların. Üzerlerinde ağırlıkları yazar jantların, isterseniz kantarla tartıp alırsınız. 7.5-9 kilo arası olur 17" jantlar, replika ile orjinal arasında 1-1.5 kilo oynayabiliyor o fark da çok koymaz diye düşünüyorum.
 
EPIC FAIL denecek türden yorumlar yapılmış, replica jant denen olay, markaların fahiş fiyatlara sattığı ürünlerin taklit olanını belirli standartlarda farklı markayla üretme olayıdır. KESKİN marka olanı bile var bu OPC jantların. Üzerlerinde ağırlıkları yazar jantların, isterseniz kantarla tartıp alırsınız. 7.5-9 kilo arası olur 17" jantlar, replika ile orjinal arasında 1-1.5 kilo oynayabiliyor o fark da çok koymaz diye düşünüyorum.

Allah'tan geldiniz de düzelttiniz EPIC FAIL'lerimizi. Önce bir Türkçe konuşun sonra bilginizi hava atmadan yansıtın... Bu nasıl bir üsluptur?

Dilimizi bilmiyorsanız açıklayayım, söylediğiniz şeyler bir önceki sayfada yazılanlarla hemen hemen aynı doğrultuda, siz sadece birkaç detay vermişsiniz...

Alıntı yapıp gösterin EPIC FAIL'lerimizi de herkes görsün, biz de öğrenelim ne demişiz sizin çok bilerek söylediğinizden farklı olarak.

Bir diğer husus:

Ben belki o kadar biliyorum ve yardımcı olamaya çalışıyorum, sizin amacınız nedir?
 
Son düzenleme:
Gerginliğe gerek yok, kelimeleri seçerken düşünelim az.

Janttaki ağırlık çok fark ediyor, uygulama ile görebilirsiniz. Sebebi ise çok özetle Tekerleği dönen bir cisim olduğundan kütlesi ne kadar fazla ise o derecede bir eylemsizlik direnci göstermesidir.
 
Emre Abi'ye katılıyorum bu konuda.. Gereksiz yere gerginlik yaratmayalım..Burası opel forumu diğer forumlardan bir ayrıcalığımız olmalı ve bunun gereği olarak biz bir aileyiz..Ayrıca cgrkzl isimli üye kendisi belirtmiş; bu konuda acemiyim, her bilgiye ihtiyacım var diye.. ;)

Öncelikle astra J için uygun jant ölçüleri 17'' den başlar ki aracın kalıbına göre 17 bile yetersiz kalmaktadır..Tıpkı insignia'daki gibi..17 en baz donanım jantı kalıyor neredeyse...Bunu şundan diyorum; 17 bakacaksanız hiç almayın..Bunun yanında eğer bir jant bakılıyorsa (sport paketli 17'' 215 lastik yerine örneğin) bu motorun kondisyonuna da bağlı olarak olsa olsa yine orjinal, sport paketin 18'' lik 5 kollu jantı ya da tabi ki opc jantlar olur..Ancak astra opc nin jantları 20'' ve 35 245 ebatlı lastiklere sahip..Bu elbette sizin araç için ve şehir içi kullanımı için zor değerler..Bu jantların opsiyon fiyatları 4000 lirayı rahat rahat geçerken neredeyse lastiklerle beraber replikasını 1500 liraya alabilme durumunuzu düşündüğünüzde replikanın ne demek olduğu zaten ortada..Eğer ille de replika olacaksa linkini verdiğiniz renk kombinasyonuna sahip bir opc jantı değil de gümüş renkli olanından bulup tercih etmelisiniz..Jant göbeği işini de çözdünüz mü önerdiğinizden daha orjinal görünecektir bence..
 
Astra J aracım olsa ilk tercihim ac Schnitzer type 3 olurdu, ikincsi füme opc jantı olurdu.
Ancak 17" alacaksanız boşyere masraf yapmayın orjinalini kullanın bence.
 
gönlüm 18" opc den yana çok still bi duruşu var (: odakla görüşücem bugun iyi kalteli bi yay set jant ve bi okadarda kaliteli ince yanaklı lastik lerle berbaber bana ne kadar mal olur onun kararını ozaman vericem
 
İngilizcesini yazmama rağmen anlatabildiysem yazılan dilin pek bir önemi yok gibi sanki, pot kırma mı deseydim ne deseydim? Yakıt tasarruf cihazı tanıtımı yapan radyocular gibi yanlış bilgilendirme yapmanın alemi yok.
15" orjinal opel jantı ile 18" replika jantın ağırlığı karşılaştırılınca 18" ile 15" arasında pek bi fark olmadığını mı anlatayım, replikalarda dönüşümlü metal zımbırtısına mı deyineyim, dönüşüm yapılsa bile neden ağır olacağı konusuna mı deyineyim bilemedim. Deyinilmemiş bir ayrıntıya deyineyim, kaliteli jantlarda titanyum alaşım kullanılırken şimdiki replikalar eskinin orjinallerinin kullandığı alüminyum alaşımı kullanır şimdiki orjinaller standartın altında ağırlık yakalarken replikalar nötr kalır, replikanın kötülüğü değil yenilerin fazla iyi olması hadisesi...bir kaç bilgi daha vermeye kalksam durum el vermiyor,çok ağır kompleks mevcut, ne desem "hava atma" gibi algılanacak ve yapılan yanlış yönlendirmeyi tanımlayan "EPIC FAIL" kötü üslup olarak adlandırılacak vesaire yani, uzatmaya değmez diye düşünüyorum.
Jantı alacak arkadaşa tavsiyem 5200 liraya irmscher olan jantı alsın, +5 beygir güç sağlar, maksimum hızı 20km artırırken 0-100 hızlanmadan 2saniyelik bir iyileşmeye sebep oluyor.
 
Son düzenleme:
Replika jant demişken; iyisini bilip öğrenip almak gerek. Eski bir yazı, alıntı.
Benim icin hep meme'nin sekli onemlidir, hic bir zaman buyuk meme pesinde kosmadim, ama insanlar buyuk meme pesinde kosuyor ki kadinlar bu destekli sutyenleri kullaniyor, toplum insanlari bu yone yonlendiriyor olmali...

Aynisi modifiye sektorunde, replica jant olarak kendini gosteriyor, cogunluk Volk Racing, Advan, Prodrive, Work, HRE, CCW etc... gibi jantlari araclarinda kullanmak istiyor ama yuksek maliyetler, uzun bekleme sureleri bir kisminizi replica jantlara yonlendiriyor...

Tabi daha aldigi jantin aslinda replica oldugunu, hangi markanin hangi modelinin replicasi oldugunu dahi bilmeyen, begenisi gelismemis basit yasam formlarini saymiyorum...

Isterseniz 4 yildir ayni replica janti kullaniyor olun, bu replica jantinizin dayanikli oldugunu gostermez ve asagida yazdiklarimi degistirmez...

[YOUTUBE]BJeFB6SRslk[/YOUTUBE]

VIDEO - LINK

1- Replica jantlar bire bir aynidir....

Jantlar ayni boyutta [17", 18" 21"] birden fazla yuze sahiptir, bu yuz offset oile degismesine ragmen genelde her olcude 2 ila 6 arasinda yuze sahiptir ve her yuz farkli kaliba ve tasarima sahiptir...

343q8mf.jpg

RESIM I - Yeni cikan Rays Gram Lights 57 Extreme Jant'inin olcu vs yuz grafigi...​

Yani Te37 familyasinda yaklasik 30+ kalip mevcut ve bir jant yuz kalibinin 20.000 ila 40.000 dolar arasinda oldugunu dusunurseniz aldiginiz replica jantlar hic bir zaman orjinali ile bire bir OLMAYACAKTIR....

Diger taraftan Replica Jantlar sadece bir olcude ki orjinal janttan olcu alinarak yapilir, daha kucuk ve buyuk boyutlar olcusu alinan jantin olceklendirmesi ile tasarlanir, bu yuzden Replica Jant'in markasina bagli olarak Replicalar bazi extreme olculerde orjinallerine hic benzememektedir....

Replica Jant ureticileri, orjinal janttan olcu alirken optik tarama yada robot arm gibi pahali ve gelismis teknolojileri degil, daha basit ve ilkel teknolojileri kullandigindan, replica jant aslinda sadece gercegini andirmaktadir...

Ayrica Replica Jant uretiminde kullanilan basit ve ilkel teknolojiler jantlari belli sekilde sekillendirmeye izin verdiginden, koseler ve kenarlar gibi kalip ve dokum teknolojisinin one ciktigi yerlerde orjinalinin hatlarini izleyemez...

2- Replica jantlar en azindan orjinalleri kadar saglamdir...

Replica jantlar uygun fiyatli olmak adina; en basit uretim teknigi ve en dusuk kalitede ki malzeme ile uretilmektedir...

Kullanilan dokum teknolojisinde herhangi bir basinc uygulanmadigindan bazi replica jantlar'in yogunlugu aliminyum'un yogunludundan bile dusuktur bu yuzden bu jantlar fazlasi ile kirilgan olacaktir....

Kullanilan malzemenin dusuk kalitesi bu basit uretim teknigi ile birlestiginde ortaya sungerimsi jantlar cikmakta...

20ia0yp.jpg


RESIM II - 55KM hizda giderken duz yolda kirilan XXR Jant - [USA]

Ozellikle FORGED jantlarin replicalarinda bu durum daha buyuk felaketlere yol acabilir, keza FORGED uretim tekniginin ve kullanilan malzemenin sinirlari zorlanarak en dusuk agirligin amaclandigi bu jantlari, basit uretim teknikleri ve dusuk malzeme ile taklit etmeye kalktiginizda jantinizin omru fazlasi ile dusuk olacaktir...

Ozellikle FORGED jantlarin replicalarini almayi dusunenler, kesinlikle alacaklari replica jantin, orjinalinden EN AZ %30 daha agir ve kollarin iceriye dogru daha kalin olmasina dikkat etsinler, aksi taktirde cok fazla uzaga gidemeyeceklerini garanti ederim....

3- Replica Jant'lar, OEM yada diger Aftermarket jantlari ureten buyuk fabrikalarda uretilmektedir....

Replica Jant sektoru, OEM yada Aftermarket piyasasina gore cok cok daha kucuk olcekli ama cok daha fazla sayida firmayi icinde barindirmaktadir...

Honda, Mercedes yada diger markalar icin hic bir firma ustunde patent bulunan ve kendisini suclu duruma dusurebilecek yada Honda ve Mercedes ile yaptigi uzun sureli anlasmalari riske atacak bir tasarimi kendi tesisinde uretmez, bu yuzden replica janlar her zaman merdiven alti tesislerde, ikinci - ucuncu kalite uretim teknikleri ve ucuz hammadde ile uretilmeye mahkumdur...

4- Replica Jant'lar aracimda ayni OEM jant gibi duruyor....

Yukarida bahsettigim kalip ve her boyut'un ayri modellenmesinin zorlugu ve masrafi neticesinde, replica ureticileri kendi belirledikleri bir grup otomobil icin ortak offsette ve genislikte jant uretmektedir...

Ornegin, Golf - Passat - A3 - A4 - A5 + 3-4 model daha icin ortak bir offset ve lastik genisligi dusunulerek tasarlanan jant, her modelde duzgun dursada, orjinal offset ve genislik degistiginden aracin iz dusumu dolayisi ile yol tutusu degismektedir...

Bunlar size, ic kabin titresimi, suspansiyonda extra agirlik ve kuvvet dolayisi ile uzun vadede yuruyen masrafi olarak geri donecektir...

5- Replica jantlar OEM jantlar kadar dayaniklidir...

Araclar ve OEM Jantlari karda, kista, 60 derece sicakta, nemli iklimlerde uzun sure ve hatta colde dahi test edildigi icin OEM jantlar boyalarini uzun sure muhafaza ederler...

OEM Jantlar kaldirim surtmelerinde dahi sadece surtulen taraf hasar alirken, boya kalkmasi Replica Jantlar'da ki gibi ilerleyip butun boyanin dokulmesine ve zayif olan alasimin aciga cikmasi gibi durumlar gozlenmez....

28vrfqp.jpg


RESIM III - Black Chrome renginde satilan jant 1 kere elle parlatildiktan sonra - [USA]

Oyle ki bazi replica jantlar kullanilmadigi halde boyalarinda atma ve alasimda ki bozulma dolayisi ile korozyon gozlenmektedir, bu jantin zaman icinde icten curudugunun en buyuk kaniti....

2i6h2rl.jpg


RESIM IV - 1 Yasinda ki Replica Jantlar 4 aylik kis donemi boyunca depoda bekledikten sonra ki hali - [Sweden]



Modifiye sektoru, cevreye ve topluma etkileri hakkinda devam edecegim...
 
Abi konu baya garip bi noktaya geldi,bu videodaki jantlar harbiden tam bir felaket, imitation yazmış test eden eleman, piyasadaki çakma adidas nike gibisinden. Replika birebir aynısını "orjinal olduğunu iddaa etmeden, replika olduğunu belirterek" başka bir marka altında üretmek diye biliyorum, replika jantları üreten firmaların başka jantları da var. Antalyada tosbağa şasisi üzerine replika porshe imal eden bir eleman var, o misal diyebilirim.
 
... Yakıt tasarruf cihazı tanıtımı yapan radyocular gibi yanlış bilgilendirme yapmanın alemi yok.
...

Bu cümlenizi destekleyen sözlerimi lütfen alıntı yapın ve görüntüleyin? Herksein huzurunda söylüyorum bunu. Tüm yazdıklarım olduğu gibi duruyor. Lütfen alıntı yapın ve ben de doğrusunu öğreneyim...
 
Geri
Üst