Benim icin hep meme'nin sekli onemlidir, hic bir zaman buyuk meme pesinde kosmadim, ama insanlar buyuk meme pesinde kosuyor ki kadinlar bu destekli sutyenleri kullaniyor, toplum insanlari bu yone yonlendiriyor olmali...
Aynisi modifiye sektorunde, replica jant olarak kendini gosteriyor, cogunluk Volk Racing, Advan, Prodrive, Work, HRE, CCW etc... gibi jantlari araclarinda kullanmak istiyor ama yuksek maliyetler, uzun bekleme sureleri bir kisminizi replica jantlara yonlendiriyor...
Tabi daha aldigi jantin aslinda replica oldugunu, hangi markanin hangi modelinin replicasi oldugunu dahi bilmeyen, begenisi gelismemis basit yasam formlarini saymiyorum...
Isterseniz 4 yildir ayni replica janti kullaniyor olun, bu replica jantinizin dayanikli oldugunu gostermez ve asagida yazdiklarimi degistirmez...
1- Replica jantlar bire bir aynidir....
Jantlar ayni boyutta [17", 18" 21"] birden fazla yuze sahiptir, bu yuz offset oile degismesine ragmen genelde her olcude 2 ila 6 arasinda yuze sahiptir ve her yuz farkli kaliba ve tasarima sahiptir...
RESIM I - Yeni cikan Rays Gram Lights 57 Extreme Jant'inin olcu vs yuz grafigi...
Yani Te37 familyasinda yaklasik 30+ kalip mevcut ve bir jant yuz kalibinin 20.000 ila 40.000 dolar arasinda oldugunu dusunurseniz aldiginiz replica jantlar hic bir zaman orjinali ile bire bir OLMAYACAKTIR....
Diger taraftan Replica Jantlar sadece bir olcude ki orjinal janttan olcu alinarak yapilir, daha kucuk ve buyuk boyutlar olcusu alinan jantin olceklendirmesi ile tasarlanir, bu yuzden Replica Jant'in markasina bagli olarak Replicalar bazi extreme olculerde orjinallerine hic benzememektedir....
Replica Jant ureticileri, orjinal janttan olcu alirken optik tarama yada robot arm gibi pahali ve gelismis teknolojileri degil, daha basit ve ilkel teknolojileri kullandigindan, replica jant aslinda sadece gercegini andirmaktadir...
Ayrica Replica Jant uretiminde kullanilan basit ve ilkel teknolojiler jantlari belli sekilde sekillendirmeye izin verdiginden, koseler ve kenarlar gibi kalip ve dokum teknolojisinin one ciktigi yerlerde orjinalinin hatlarini izleyemez...
2- Replica jantlar en azindan orjinalleri kadar saglamdir...
Replica jantlar uygun fiyatli olmak adina; en basit uretim teknigi ve en dusuk kalitede ki malzeme ile uretilmektedir...
Kullanilan dokum teknolojisinde herhangi bir basinc uygulanmadigindan bazi replica jantlar'in yogunlugu aliminyum'un yogunludundan bile dusuktur bu yuzden bu jantlar fazlasi ile kirilgan olacaktir....
Kullanilan malzemenin dusuk kalitesi bu basit uretim teknigi ile birlestiginde ortaya sungerimsi jantlar cikmakta...
RESIM II - 55KM hizda giderken duz yolda kirilan XXR Jant - [USA]
Ozellikle FORGED jantlarin replicalarinda bu durum daha buyuk felaketlere yol acabilir, keza FORGED uretim tekniginin ve kullanilan malzemenin sinirlari zorlanarak en dusuk agirligin amaclandigi bu jantlari, basit uretim teknikleri ve dusuk malzeme ile taklit etmeye kalktiginizda jantinizin omru fazlasi ile dusuk olacaktir...
Ozellikle FORGED jantlarin replicalarini almayi dusunenler, kesinlikle alacaklari replica jantin, orjinalinden EN AZ %30 daha agir ve kollarin iceriye dogru daha kalin olmasina dikkat etsinler, aksi taktirde cok fazla uzaga gidemeyeceklerini garanti ederim....
3- Replica Jant'lar, OEM yada diger Aftermarket jantlari ureten buyuk fabrikalarda uretilmektedir....
Replica Jant sektoru, OEM yada Aftermarket piyasasina gore cok cok daha kucuk olcekli ama cok daha fazla sayida firmayi icinde barindirmaktadir...
Honda, Mercedes yada diger markalar icin hic bir firma ustunde patent bulunan ve kendisini suclu duruma dusurebilecek yada Honda ve Mercedes ile yaptigi uzun sureli anlasmalari riske atacak bir tasarimi kendi tesisinde uretmez, bu yuzden replica janlar her zaman merdiven alti tesislerde, ikinci - ucuncu kalite uretim teknikleri ve ucuz hammadde ile uretilmeye mahkumdur...
4- Replica Jant'lar aracimda ayni OEM jant gibi duruyor....
Yukarida bahsettigim kalip ve her boyut'un ayri modellenmesinin zorlugu ve masrafi neticesinde, replica ureticileri kendi belirledikleri bir grup otomobil icin ortak offsette ve genislikte jant uretmektedir...
Ornegin, Golf - Passat - A3 - A4 - A5 + 3-4 model daha icin ortak bir offset ve lastik genisligi dusunulerek tasarlanan jant, her modelde duzgun dursada, orjinal offset ve genislik degistiginden aracin iz dusumu dolayisi ile yol tutusu degismektedir...
Bunlar size, ic kabin titresimi, suspansiyonda extra agirlik ve kuvvet dolayisi ile uzun vadede yuruyen masrafi olarak geri donecektir...
5- Replica jantlar OEM jantlar kadar dayaniklidir...
Araclar ve OEM Jantlari karda, kista, 60 derece sicakta, nemli iklimlerde uzun sure ve hatta colde dahi test edildigi icin OEM jantlar boyalarini uzun sure muhafaza ederler...
OEM Jantlar kaldirim surtmelerinde dahi sadece surtulen taraf hasar alirken, boya kalkmasi Replica Jantlar'da ki gibi ilerleyip butun boyanin dokulmesine ve zayif olan alasimin aciga cikmasi gibi durumlar gozlenmez....
RESIM III - Black Chrome renginde satilan jant 1 kere elle parlatildiktan sonra - [USA]
Oyle ki bazi replica jantlar kullanilmadigi halde boyalarinda atma ve alasimda ki bozulma dolayisi ile korozyon gozlenmektedir, bu jantin zaman icinde icten curudugunun en buyuk kaniti....
RESIM IV - 1 Yasinda ki Replica Jantlar 4 aylik kis donemi boyunca depoda bekledikten sonra ki hali - [Sweden]
Modifiye sektoru, cevreye ve topluma etkileri hakkinda devam edecegim...