Astra K 1.6 Cdti Sorunları

beratfur

Kayıtlı Kullanıcı
81-Düzce
Katılım
20 Eki 2024
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar selam öncelikle herkese iyi forumlar. Astra k alma niyetindeyim 1.6 cdti 90 küsür binde 15 model zincir sesi ve zincir değişimi sorunlarından okuyorum bol bol bunun akıbeti nedir fikir verebilirmisiniz. Aracın başına gittiğimde nasıl anlayabilirim araçta başka nelere bakmam gerekiyor tabikide ustaya ve ekspere götüreceğim ama gözden kaçan birşey olmamasını istiyorum verilen paralar artık absürt derecede çünkü. Ses geliyorsa nasıl anlayabilirim. Bu işin maliyeti nedir. Fikir verebilirseniz sevinirim herkese iyi forumlar tekrardan
 
Birde arkadaşlar 1.4t 150 lilik k lar var bunlarla ilgilide piston kırma sıkıntısı var okudum ve duydum. Ama youtube de izlediğimde arabayı baya övüyolar bazılarıda korkarak gaza basılcaksa bu kadar paraya gerek yok diyor bu konudaki düşüncelerinizde nedir ? Herkese iyi forumlar.
 
Özellikle motor soğukken marşa bastığınız anda ses yapar. Forumda bununla ilgili birçok başlık mevcut.
 
Evet Can beyinde paylaştığı gibi ilk çalıştırmada 1-2 saniye süren bir ses ile kendisini hissettirir. Bu sesin süresi bir müddet sonra (150 bin kilometre civarın yaklaşınca) artmaya başlar. Motorun sesi traktör sesine benzemeye başladığında anlayın ki zinciri geren paletler kırılmaya başlamıştır demektir. Bu olayların hepsini insignia aracımı 140K kilometre civarında aldığımda yaşamaya başladım. 155 bin seviyesinde ses iyice arttı ve paletler kırıldı. Aracımı servise bıraktım 2 gün sonunda komple zincir seti değişimi işlemleri yapıldı, ben EGR ve manifold temizliği de yaptırdığım için işlem 2 gün sürdü. Zincir takılırken meşhur bir conta var yağlamayı artıran onu da taktırdım. Aracım şu an 180 bin civarında ilk çalıştırmada ses yok, aracımda problem yok. Kısacası iş/işlemleri bilirseniz üzülmüyorsunuz gönül rahatlığı ile binmeye devam ediyorsunuz.
 
Teşekkür ederim bilgileriniz için yani araç ilk çalıştırmada değilde çalıştıktan sonra sesi kesilmiyor ise o zaman demektirki vakti gelmiş. Pekala astra k ya o modeldeki araca bakmaya gittiğimizde nelere dikkat etmeliyiz nerelerine bakmalıyız ?
 
Teşekkür ederim bilgileriniz için yani araç ilk çalıştırmada değilde çalıştıktan sonra sesi kesilmiyor ise o zaman demektirki vakti gelmiş. Pekala astra k ya o modeldeki araca bakmaya gittiğimizde nelere dikkat etmeliyiz nerelerine bakmalıyız ?
Bence öncelikle dıştan kontrol edin problem varmı ezik çürük vuruk kaynak vs...Daha sonra iç kozmetiğine ön kokpite vs bakın...Daha sonra kaputu açıp araç çalışır durumdayken aşırı ses veya değişik bir ses varmı diye kontrol edin...Ara ara gaza verdiripi 3 bin devirlere çıkarıp bu şekilde kontrol edin...Bu gaz vermelerde egzozada bakın duman vs geliyormu...Yağ çubuğunu çekin bakın bakalım aşırı duman varmı...Ben bunların hiçbirinden anlamam diyorsanız aracı kozmetik olarak beğendiyseniz satıcının dediğinin dışında birşey çıkarsa expertiz ücreti ödeyecekse bilindik bir expertiz firmasında aracınızı expertize sokun...

NOT: 1.4 T Araçların piston kırma sorunları yaklaşık 5-6 yıldır yazılım ve dexox1 Gen 2-3 yağı ile neredeyse hiç rastlanmıyor...Piston kırma problemini yaşayanların çok büyük bir çoğunluğuda Otomatik(AT)vites kullananlardı...
 
Geri
Üst