Değerli forumdaşlar emek ve çabalarınız karşısında şaşırmamak elde değil. Yazılarınızı hayranlıkla okudum. Bravo.
130,000 km de benimde artık nur topu gibi bir zincir sesim oldu. Usta ile görüşmelerim sonucunda değişmesi gerekiyor dedi. Toplam orijinal parça egr, emme manifold temizliği ile birlikte 30,000 TL fiyat çıkardı neye yapabiliriz diye kara kara düşünüyorum. :confused:
 
emek verip bunca şeyi yapmanız ve bir de video dahil tek tek anlatmanız inanılmaz bir şey. dünyada hala iyi insanların olduğunu bilmek çok güzel.
 
  • Beğen
Tepkiler: Guven
Hocam merhaba. Yazınızın tamamını okudum. Sizlerin yanında tamamen amatör kullanıcıdan öte geçemeyiz. Ben sadece size şuan ki durumumdan bahsedip, tecrübelerinize göre tavsiye isteyeceğim. Aracım 115.000 km de. B16dth motor. Aldığımdan beri ilk marştaki zincir sesini duyuyorum ara ara. Ama artık farklı bir durum olduğunun farkın vardım geçen gün.

Marşa bastım ve bir ses. Önce V kayışı sandım 3-4 gündür bununla uğraştım falan. V kayışını değiştirdim ama ses hala devam ediyor. Tam acaba bu ses nedir diye araştırırken, aynı benim araçta olan sesi yakaladım bir videoda.

Benim durumum şu, bu ses araç ısınınca hiç olmuyor. Hatta 4-5 saat soğuması gerekiyor sesi duyabilmek için. Soğukken marştan sonra 1-2 dakka devam ediyor. Biraz ısınınca, hava sıcaklığına da bağlı olarak ses gittikçe azalıyor ve tamamen kesiliyor. Ya da ben öyle sanıyorum. Normal rolantiyi yakalıyor düşünüyorum. Ama ses soğuk motorda bariz belli artık. Bu durumda en basit ve maliyetsiz çözüm ne olabilir? Sanırım komple zincir değişim zamanım geldi.

Açıkcası bir ustam var ve çok titiz çalışan birisi. Ama bu motorda zincir değişimi hiç yapmadığı için biraz kararsızım. Bizim araçlarda komple zincir değişimi bu videodaki gibi komple motor indirilerek mi yapılıyor? Bu işlem için yetkili servis daha mı mantıklı? Bu ekonomik durumda bu araca bu şekilde binmek riskli midir? Tavsiyeleriniz benim için çok önemli. Lütfen bir iki cümle de olsa destek olursanız çok mutlu olurum.

 
Geri
Üst