_
Lspı olayını araştırdım. Aracı devrine uygun kullanan, iyi şöförüm diyen kişilerin nasıl kullanması gerektiğini söylemiş, zayıf noktadan da bahsetmiş ki daha dikkatli olalım, faydalı bilgi, teşekkür ederim.
Farklı markalarda da bu problem olmuş özellikle beygir gücü yüksek araçlarda, 500 tl ile 4 bin tl gibi değerler arasında işlem yapılmış serviste, garantinin karşılamadığı kısımlar (passat forumunda). Bu işlemden sonra memnun olmayan kişiler de var. Ya bir de garantisi bozulmuş olsaydı o aracın ? O zaman sahibinin vay haline.
Sıkıntılı durum, bir dünya para ver sanayiyle uğraşmayayım sıfır alıp keyfime bakayım diyorsun daha büyük sıkıntı çıkıyor. Para iadesi veya bir üst model ayıpsız mal almak en zararsız yol olur ama ne kadar mümkün??? Tamir sonrası randıman alamayanlar da var malesef.
Hayır, öncelikle biraz LSPI (low speed pre-ignition) olayı nedir, onu araştırın. Sorunun kaynağını daha iyi anlaşmış olursunuz.
Kaliteli motor yağı ve erken değişim (10 bin km) olmazsa olmaz.
Motoru sıkıştırmakta sorun yok. Sorun düşük devirde gaza basarak hızlanmaya çalışmak. Bunu zaten motoru dikkatle dinlerseniz, vuruntu sesini duyarsınız. Hızlanacağınız zaman, üşenmeyip vites düşüp verimli yanmanın olduğu 3 bin devirden sonra dip gaz yapın.
Zaten arıza yaşayanların genelde dediği, hiç motoru filan sıkışıtırmadan düşük devirde giderken bu sorun yaşandı diye.
Servisler zaten bu motorlar için yeni yazılım yüklüyorlar.
Eğer ki, aracınızı uzun süre kullanmayı düşünüyorsanız ve seviyorsanız, tamir işlemi sonrasında Ümit Bağıran'ın 2CR garajını ziyaret edin.
Opel'in kendisinden önce bu motorlardaki LSPI sorununu önlemek için yazılım ve bakım tedbirlerini kullanıcılara duyuran kişidir Türkiye'de.
Lspı olayını araştırdım. Aracı devrine uygun kullanan, iyi şöförüm diyen kişilerin nasıl kullanması gerektiğini söylemiş, zayıf noktadan da bahsetmiş ki daha dikkatli olalım, faydalı bilgi, teşekkür ederim.
Farklı markalarda da bu problem olmuş özellikle beygir gücü yüksek araçlarda, 500 tl ile 4 bin tl gibi değerler arasında işlem yapılmış serviste, garantinin karşılamadığı kısımlar (passat forumunda). Bu işlemden sonra memnun olmayan kişiler de var. Ya bir de garantisi bozulmuş olsaydı o aracın ? O zaman sahibinin vay haline.
Sıkıntılı durum, bir dünya para ver sanayiyle uğraşmayayım sıfır alıp keyfime bakayım diyorsun daha büyük sıkıntı çıkıyor. Para iadesi veya bir üst model ayıpsız mal almak en zararsız yol olur ama ne kadar mümkün??? Tamir sonrası randıman alamayanlar da var malesef.