Arkadaşlar
bu ürünü aldım. fiyatı pahalıda olabilir bilmiyorum. n11de 30tl hediye çeki vardı direksiyona kılıf falanda dikeceğim bir kaç ürün birden aldığım için bu siteden tercih ettim.
Bugün kaportacıya gittim. Bunu komple elektirikçi yapar dedi. monrajıda yaparlarmı dedim evet dedi. Elektirikçiye gittim.. montajı yaptır ben bağlayım dedi. sonra farklı kaportacıya gittim müsait zamanda yapalım dedi.
Ancak kafama takılan teknik sorunlar var ve elektirikçiden de tam manasıyla cevap alamadım.
Şimdi far anahtar kısmında sis farı yeri kapalı bildiğiniz üzere(Sadece arka sis anahtarı var). Elektirikçi arka sise bağlayacağını söyledi. Ancak arka sis sadece kısa farlar yanarken yanıyor. yani farı komple yakmadan sis farı açılmıyor. Oraya bağlayınca da ön sis farınıda normal fardan ayrı açamayacağım.
Benim istediğim arka sis far anahtarı ile ön sis farı yansın ama istediğim zamanda açabileyim. illa farları açmam gerekmesin. Bu yapılabilirmi yoksa ön sis farı için ayrı bir anahtarmı yerleştirmesi gerekiyor?
Ayrıca aracım 2008 classic.. normalde sis farı tesisatının çekili olduğu söylendi ama ( forum ve gruplarda) elektirikçi yoktur çekeriz dedi.
Birde xenon düşünüyorum. Xenon hakkında bir ön yargım var o yüzden almadım henüz. Burada sürekli kar sis yağmur sağolsun eksik olmuyor. Karda falan yolu iyi göstermediği söyleniyor.
Sizce almalımıyım? Alırsam sis ve farlara berabermi alayım yoksa ayrı ayrı mı?
Alırsam mavimi beyazmı alayım? ve alırken neye dikkat etmeliyim? ( aydınlatma, kelvin,marka, muayene, karşıya fazla ışık gitmemesi)
sorularım garip gelebilir ancak bilmediğim ve gereksiz sadece görüntü olsun diye birşey yapmamak için ince eleyip sık dokuyorum idare ediniz
Güle güle kullanın.
Sis farı ve daha birçok tesisat 2005'ten itibaren Astra G'lerde kaldırıldı. Tesisat çekilmesi gerek.
Sis farına düğme için 2 yolunuz var. İçeri ayrı bir buton yaptırırsanız. Farlardan bağımsız olarak istediğiniz zaman çalıştırabilirsiniz. Ama orijinal tesisat olsun istiyorsanız açtığım konuda ayrıntısını bulabilirsiniz:
http://www.opelim.net/forums/tamamlanan-projeler/93885-astra-g-sis-fari-montaji.html
Bunu yaptıracaksanız üzerinde ön sis düğmesi olan far anahtarı, ön sis için röle (yetkili serviste ön sis için röle derseniz verirler) ve bir de 15A mini sigorta. Röle ile sigorta (sigorta kutusunda sigorta numarası 12.) direkt yerlerine takılıyor. Eski far anahtarı çıkarılıp yerine direkt yenisi takılıyor. Sadece sis farlarına +12V için rölenin çıkışından tek bir kablo çekilecek. O da rölenin kontak çıkışı olan 4 nolu ucundan. Eğer yaptıracaksanız tüm elektrik şemalarını ve fotoğrafları gönderebilirim.
Böyle yapınca ön sis ve arka sisler ayrı ayrı yakılabiliyor. Ama farları açmadan yanmaz. Bu Opel'in orijinal tesisatı.
Xenonsuz araba çok eksik duruyor bence.

Bunun için 3 yolunuz var. Ancak sakın ve sakın normal fara Xenon ampul takmayın. Ne siz önünüzü görürsünüz ne de karşıdan gelenler. İnanılmaz göz alır, kaza yaptırırsınız.
1-Astra G için orijinal veya muadili Xenon mercekli far. Çıkmacılarda belki bulunur ama sıfırı veya muadili olan Depo marka alınabilir, o da yurtdışından.
http://www.ebay.co.uk/itm/HELLA-Opel-Astra-G-1998-2005-Xenon-Headlight-Left-/161430741246?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item259605a0fe
http://www.ebay.co.uk/itm/xenon-droit-noir-Opel-Astra-G-NEW-phare-de-phare-/321230173700?pt=LH_DefaultDomain_71&hash=item4acacf7604
Bunların ampulleri D1S veya D2S olur.
2- Angel halkalı Xenon mercekli far alınabilir:
Bunların orijinal mercekleri kalitesiz oluyor. Önünüzü zor görürsünüz. Merceğini orijinal Valeo merceklerlerle değiştirirseniz orijinal farlarla aynı görüşe kavuşursunuz. Ampul tipleri H1, veya H7 gibi değişik türlerde.
http://www.opelim.net/forums/astra-tuning/94898-astra-g-junyan-far-cami-ve-mercek-degisimi-4.html
3- Bence en iyisi olan orijinal fara Bi-Xenon mercek takmak. Bunun için kısa far kısmı delinip içine uzun-kısa özelliği olan Bi-Xenon mercek takılıyor. Sellektör yaparken flaş çakması gibi bir görüntü oluştururlar. Ayrıca önünüzü çok net görürsünüz. Bunların da ampul tipi D1S veya D2S.
Renk olarak orijinal Xenonlar 4300K olur ve biraz sarımsı durur. Ama benim de kullandığım 6000K gün ışığı beyazıdır ve hem görüntüsü güzel durur hem de önünüzü gayet net görürsünüz. Ama 8000K ve üstü değerler maviden mora doğru gider ve önünüzü göremezsiniz.
Mercekli far kullanırsanız ve far seviye ayarını düzgün yaptırırsanız karşıdan gelenin gözünü asla almaz.
Xenon takınca karlı yağmurlu havalarda görüş azalır. Ama kaliteli bir sistem kurarsanız önünüzü görememe gibi bir durumla karşılaşmazsınız.
Markalara gelince, orjinal merceklide Hella ve yan sanayisi Depo markaları var. Ampul tipi D1S veya D2S.
Angel merceklide Junyan, Sonar, Fk Sport ve Depo markaları var. Ampulleri markaya göre değişir. H1, H7 falan.
Orijinal fara mercek uygulamasında Astra G'ye en uygun olanı Valeo marka mercek. Bosch da var ama daha büyük olduğu için sığmaz. Ama bi-xenon değil de normal mercek takılacaksa her marka sığar. Ampul tipi D1S veya D2S.
Ayrıca tüm bunlara ek olarak Xenon ampulunu çalıştırabilmek için 2 adet balast alınacak. Bunlar ampulün ihtiyacı olan voltajı sağlıyor.
Son olarak aracınıza hangisinden olursa olsun Xenon takınca muayeneden geçemez. TÜVTÜRK'ün kusurlar tablosuna göre:
5.3.16 Gaz deşarjlı far (xenon): far yükseklik ayarlayıcısı yok -
Ağır Kusur
5.3.17 Gaz deşarjlı far (xenon): far yükseklik ayarlayıcısı çalışmıyor -
Ağır Kusur
5.3.19 Gaz deşarjlı far (xenon): Otomatik far yükseklik ayarlayıcısı yok -
Ağır Kusur
5.3.20 Gaz deşarjlı far (xenon):Otomatik far yükseklik ayarlayıcısı çalışmıyor -
Ağır Kusur
Ayrıca sis farı için de:
5.5.15 Sis farı: Gaz deşarjlı far (xenon) onaysız takılmış -
Ağır Kusur
Yani otomatik seviye ayarlama sistemi yoksa ağır kusur yersiniz. Bu da fabrika çıkışı olan ve sonradan takınca dünyanın parası olan bir şey.
Sizin yapabileceğiniz, muayeneye gitmeden önce farları söküp normal farlardan takmak. Çıkmacılardan ucuz yollu alabilirsiniz.