Astra VAN 1.7 DTI Aşırı yakıt tüketimi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan yabay
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Arkadaşlar ultrasonik temizleyici satın aldım geldi fakat bir problem sonucu geri iade ettim. Bunun yerine hızlıca Ankara şaşmazdaki bosch diesel center da 4 adet enjektörümün testi yapıldı, 3 adet enjektörüm çalışmıyor dendi. Testi kendimde gördüm, enjektörler deliklerinden camsil gibi mazot fışkırtıyordu. Temizlendi ve tekrar diğer 3 enjektör mazotu atomize etmeye başladı.

Vgv2kV.jpg


bunları yaparken 90 TL mazot almıştım ve odometre 201 kmde ( 3.8tl/1lt = 23.6 LT) Op-com ile baktığımda şu an depoda 9.5 lt var yani 23.5-9,5 = 14LT
Buda demek oluyor 100 km de 7 lt yakmışım. Bu değerlerimin hepsi şehir içi ki yinede biraz fazla.

Fabrika verilerine gelirsek:

Şehir içi yakıt tüketimi 6.2 Lt/100 km
Şehir dışı yakıt tüketimi 4.1 Lt/100 km Bu arabanın bilgilerini düzenle
Ortalama Yakıt tüketimi 4.9 Lt/100 km

Forum ortamlarında 1.3 cdti ile aynı yakıyor diyen arkadaşlar bence çok acımasızca sallıyorlar rakamları. kimisi 5 yakıyorum diyor kimisi 5.5 falan.

Astraownersclub gibi forumlarda çekiş düşüklüğü ve yüksek yakıtın sebebi olarak arızalı fakat arıza ışığı yaktırmayan sensörlerden bahsediliyor, sıradaki çalışmalarım bununla ilgili olacak.

Bu araçtan kullanan hiç yokmu yakıt verilerini paylaşabilecek?

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 23:37 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 23:16 ----------

Bir hesap hatası var düzeltme:

90 TL (23,5lt mazot) alırken yakıt ışığı yanmak üzereydi. 3 lt reserv mazot var desek kabaca 23,5 + 3 = 26 lt.. Kalan yakıt 9,5 .. 26-9,5 =17lt .. buda 100 km de aracım 8.5 lt yakmış. Pff çok fazla. İşin kötüsü araç tıkır tıkır, ne kara duman ne çiğ mazot dumanı ne yağ su eksiltme ne mekanik ne elektronik bir arıza. Ne yapacağımı şaşırdım
 
ben demiştim sana abim bosch car servis halleder diye
 
Kaçak demedim tank geri dönüşümü hortumların tıkalı olup oladığını kontrol ettin değil mi?
motor sıcaklık sensoru nasıl? opcpm ile baktığından? EGR de tabii işin içinde.

Yakıt geri dönüşü tıkalı olssa nasıl anlarım? Tıkalı ise nasıl açarım?
 
Arkadaşlar aklıma bu sıralar triger zamanlaması takılıyor. Acaba sentede bi sorun mu var neden derseniz araç rolantide çok sarsıntılı çalılıyor, gaz yemesinde sorun yok fakat performans düşüklüğü ve sarsıntılı çalışma aklıma bunu getirmiyor değil.. Hiç siyah duman atmıyor ve soğuk sıcak zor çalışıyor.
 
Araba geçen hafta servis aldı,

-Kapak çok eğik çıktığı için hurdalıktan tertemiz bir kapak alındı, planya yapıldı bakımı yapıldı sübapları alıştırıldı
-Yağ soğutucu değiştir (suya yağ karıştırıyordu)
-üst takım conra değişti
-Emme manifoldu vb herşey pırıl pırıl temizlendi
-Debriyaj balatası bilyası değişti (halen yukarıda kavrıyor hidrolik olduğu için ayarı yok çözüm arıyorum)

Yakıtım 10 lt civarlarında artık yakacağım bu arabayı.

Çalışmayan eksik bozuk hiçbir aksamı yok.!
 
Bu gün enjektör memelerini değiştirdik Bosch dizel serviste.
 
turbo tam basıyor mu
 
Turbo 1.1 bar basıyor, herhangi bir kaçağı veya sorunu yok. Turbo basıncını hem konsoldaki turbo saatinden hem de op-com dan takip ediyorum.
 
araca chiptuning yaptırın wastegatin hortumu çekin turbo 1.4 civarı basar .yakıtın düşer
 
Aracımdaki son değişikler:

Krank keçesinden yağ kaçırdığı için indirdik bir güzel , Marş dinamosu akis vs sökülmüşken ve oralar rahatlamışken bende yapmam gereken bir işe giriştim. 1.7 DTI ın üst beynine mazot yürüten meşhur pompa zamanlama solenoidi'nin soketinin yukarı mazot taşımasını engellemek için ayırdım, krank devir sensörü ile iki soketten cılk mazot çıktı. Krank devir sensörü soketi temizlendi, zamanlama müşürünün kablsu eski usül soket ile ayrıldı ve VOİLA! yakıt artık solenoid düzgün okuduğu için rolantide 8-9mg olan yakıt miktarı 5-6 sonradan motor ısınıncada 4 e olması gereken değere düştü. Sanayiden henüz döndüm ama deneme şansım olmadı kaç lt yakıyor diye fakat bu okuma değeri çok umut verici. Uzun dönem testleri burada paylaşacağım.

Bu arada son yazımdan beri elimin uzandığı, gözümün gördüğü her yanlışlığı olumsuzluğu düzelttim. Soketleri,hortumları,vakumları,kabloları, sızıntıları vs.

Solenoid'e yapılan işlem:

ME7zma.jpg


yapılan işlemden sonra "injection quantity" kısmında soğuk 9-10, sıcak 8-9 mg/stroke (rolantide her bir dönüşte bir silindire verilen yakıt miktarı mg cinsinden) şu an soğuk 5-6-7 , motor orta sıcaklıkta 5-6 ve 90c iken 4 mg a kadar düştü. birkaç yüz km yapıp sonuçları bildireceğim.

Sonuçların Görüntüsü
https://www.youtube.com/watch?v=1J9Hpq3h_dU
 
Geri
Üst