Atiker Sıralı LPG ayarları (sorun yaşayanlara)

  • Konuyu başlatan partner352
  • Başlangıç tarihi
P

partner352

Bilgi Girilmemiş
obd li sistemi ne kadar ısrar etsem de taktıramadım İstanbul da ısrarla fast sistemini önerdiler. parça sıkıntısı vs... yaşamazsınız, daha oturmadı o sistem hem arıza ışığı yanınca söndürüyormuş dedim arızayı başka yerden yaparsa ne olacak deyince bende vazgeçtim taktırmaktan, ustanın yalancısıyım.

aslında ısrar edip keşke obd li taktırsaymışım diyorum şimdi
 

Bulent SARI

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Nis 2010
Mesajlar
1,015
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Kayseride bi milano kiti ayarlatacak yer usta bulamadım varmı tanıdığınız usta arabada herhangi bir sorun yok fakat nadiren düşük devirde ışık yakıyor
 

DaRgUrE

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 May 2009
Mesajlar
367
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
51
www.samikoroglu.com
Aracı aldığımda hayal kırıklığı yaşadığım tek nokta LPG sisteminin Atiker olmasıydı. Araç Vectra C 2.2 ilk depoda müthiç bir yakıt sarfiyatı oldu ki bunda mutlaka bir yanlışlık vardır deyip LPG servisine gittim. Sorun; emniyet valfleri çalışmıyordu (her ikisi de) gaz doğrudan basıyordu. Böyle olunca enjektörlere girişte kaçırma yapmış, Motorun büyüklüğüne göre az yakması için enjektör uçları dar takılmış ama diğer tarftan ayarlardan açılmış. Nitekim uçlar daha genişiyle değiştirildi, yeniden programlandı, filtre değişti, boğaz kelebeği temizlendi. Bir önceki aracımda aynı sorunları ileride yaşamamak için beyne girişteki L boruları değiştirttim, su hortumlarını yenilettim, T bağlantılarını sarı metaller ile değiştirdim. Şu anda herhangi bir sorun yok. Yakıt konusunda oldukça makul değerleri yakalayacağımı umuyorum. Öyle tahmin ediyorum ki bir önceki aracım CDX ten bile az yakacak gibi görünüyor.
 

the_boss

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Mar 2007
Mesajlar
283
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
obd li sistemi ne kadar ısrar etsem de taktıramadım İstanbul da ısrarla fast sistemini önerdiler. parça sıkıntısı vs... yaşamazsınız, daha oturmadı o sistem hem arıza ışığı yanınca söndürüyormuş dedim arızayı başka yerden yaparsa ne olacak deyince bende vazgeçtim taktırmaktan, ustanın yalancısıyım.

aslında ısrar edip keşke obd li taktırsaymışım diyorum şimdi

Mahmut inan bana İstanbul'da sanayide çalışan insanların hiç birisinin lafına kefil olma, gördüğüne, yaşadığına inanmanı öneririm. herkes kendi çıkarları için şöyle yada böyle diyor, bunu LPG ile sınırlamamak lazım.
Özellikle arabalarda insanlar istediklerini söylüyorlar çünkü mutlak bir doğru yok, herşey göreceli.
OBD'li sistem güzel(bence). BRC yeni sisteminde bununla övünüyor.

Sami, nozzle ölçülerini büyütmemek için lpg basıncını arttırıyorlar ki büyük bir hata malesef. neyseki daha sonra iyi bir ustanın eline düşmüşsün ve bunu doğru değerlere çekip, nozzle larını büyültmüş.
 

DaRgUrE

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 May 2009
Mesajlar
367
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
51
www.samikoroglu.com
Alaattin kardeşim bilgiler için teşekkür ederim. Bazen bir ustanın çok bariz hata yapmasına dayanamıyorum. Sonuçta benim asıl işim olmamasına rağmen onların bilmesi gereken bazı şeyleri benim bilmem zoruma gidiyor. Ben bunu demeden ustanın bilmesi gerek diyorum. Sonuçta bu benim alanım değil ama ben ondan daha fazla bilgi sahibiyim. Bu nasıl adamın zoruna gitmiyor? Hiç alakası olmadığı halde benim uzmanlık alanımla ilgili birinin bana şunu şöyle yap demesi kadar küçük düşürünü bir şey olduğunu düşünmüyorum.
Herkes kendi işini yapsın ama adam gibi yapsın isterim. Sonuçta ortalıkta ustayım diye gezenler onlar. Ustalıklarına sahip çıksınlar.
 

DaRgUrE

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 May 2009
Mesajlar
367
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
51
www.samikoroglu.com
1.Su hortumları termostad'ın arkasından alınmalı
2.Reg basıncı 1.05 ortalama olmalı,
3.Enjektör ucu 1.8. olmalı,
4.Gaza geçiş ısısı 32, ve 3 saniye olarak ayarlanmalı.
4.Enjektör hortumlarının 4 üde aynı uzunlukta olmalı. bu çok önemli.
5.Gaz filtresi enjektörlere yakın olmalı.
6.Reg vakumu ise gaz kelebeğinin tam altından alınmalı.
7.10000 km de filitre değiştirilmeli,

Motor arıza lambasının yanması ile yukarıda anlatılanlar arasında bir bağlantı var mı acaba?
 

the_boss

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Mar 2007
Mesajlar
283
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Arıza lambasını benim aracım zengin karışımdan ötürü yakıyordu.
Zaten zengin karışıma geçince aracın motoru bariz homurdanmaya başlıyor, oradan anlıyorsunuz aha şimdi arıza lambası yakacak diye.
Şayet sık sık yakma problemi var ise bence ayar yapılmalı, şayet ayarlar ile düzelmiyor ise enjektörlerde yada ecu da suç aranabilir.
Şöyle ki, aracın kendi ECUsu aslında yaptığımız LPG ayarını o2 sensöründen aldığı veriler ışığında, enjeksiyon süreleri ile oynayarak düzeltmeler yapıyor.
Şayet %20 oranında bir bozukluk yok ise (ki bu ciddi bir değer) bu değerleri kendisi üç aşşa beş yukarı tolere ediyor.
Ben ansızın yanan arıza ışıklarından enjektörlerin bir anlık açık kalmasını yada LPG ecusunun anlık olarak enjeksiyon süresini yanlış değerler ile çarpıp lpg enjektörlerine iletmesine bağlayabilirim.
Bu sonuç benim LPG sisteminde ve kendi aracımda edindiğim genel izlenimler sonucu oluştu..
 

M-DOGRU

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
54
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
konu dışı ama bende prg mı var ama kablosu yok.

beyin bağlantı şemasını verecek biri varmı acaba
 

DaRgUrE

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 May 2009
Mesajlar
367
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
51
www.samikoroglu.com
Alaattin kardeş;
Şu arıza lambası ilk aldığımda yoktu. Aracın bakımı ve LPG bakımından sonra birkaç kezdir çıkıyor. Siliyorum ama bir süre sonra tekrar çıkıyor. Teck2 den silemediğim birkaç hata kodu vardı Ne yaptıysam silemedim. Genel olarak hata kodlarını sildikten bir süre sonra arıza lambası tekrar yanıyor ve bu da oldukça can sıkıyor.
Doğrusunu söylemek gerekirse bakım ve diğer işlemlerden sonra bu sorun çıkmaya başlayınca LPG den mi yoksa benim silemediğim hata kodlarıyla ilgili mi bu sorun anlayamadım. Örneği silemediğim hata kodlarından biri sanırım can buc abs/tc bağlantısı kurulamadı gibi bir hataydı. Bu arada en son sildiğim hata kodlarından bir tanesi yakıt ile ilgili olanıydı.
Şimdi kafam iyice karıştı. Bir önceki aracımda arıza lambası 1,5 yıl boyunca birkaç kez yakıttan dolayı yandı ve bir süre sonra kendiliğinden sözdü. Şimdikinde sık sık bu hata olunca iyice sinir bozucu olmaya başladı.
Sorun nereden kaynaklanıyor olabilir acaba?
 
Son düzenleme:
Üst