Avuç taşlama aleti

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan samet59
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Kullandığınız ürünün kaç mikron götürdüğünü siz hesaplayamazsınız.Elinizdeki alet siz adım atarken bile farkına varmadığınız ufacık açı değişimlerinde baskısı farklı bir şekilde sürtünme yaratır.

Ben yine aynı sözümün arkasındayım.Genel veya özel insanlara ön yargılı dediğiniz zaman, tavsiye ettiğiniz olayın zararlarını karşılamayı göze alıyorsanız tavsiye etmelisiniz.Bu tip konularda dikkat ederseniz hep söylemişimdir.Profesyonel olmayan kişiler kesinlikle polisaj makinesi kullanmamalı.Bu bir ön yargı değil, ispatlı bir tavsiyedir.
 
boya ölçüm cihazıyla uygulama öncesi sonrası ölçüm yapınca kaç mikron gittiği belli oluyor.

sizin tavsiyeleriniz de yerinde ama bence bu öcü uzak durun yerine nasıl yapılması gerektiğini, doğru yolu tarif etmeli tecrübeli arkadaşlar. forumda bunca bilgili tecrübeli arkadaşlar var ama sadece şunu yapmayın bunu etmeyin demekle yetiniyor. fotolu videolu faydalı paylaşımların bütün foruma faydası olacağını düşünüyorum.

talebası süslü uygulama merkezlerine verilen ücretlerle birçok kişi kendi aracının bakımını daha kaliteli şekilde yapabilir ki ben de kendimi o gruptan sayıyorum.
 
Bak diyorum ki, adım atarken bile ufacık bir el kayması boyanın o makinenin açısının değiştiği yerde bozulma yada saca kadar gelecek bir deformeye sebep olur.Bu da aracın o parçasının yada bölümünün boyanması anlamına gelir.Ben galericiyim.Sen bana ufacık el kadar boyalı bir kısım göster, ben oradan fiyat kırarım.Çünkü görmedim bilmiyorum derim, oraya belki kaynak aleti vurup düzeltme yaptıysan derim.Sen olaya sadece alet yönünden bakıyosun, ben sonuç yönünden bakıyorum.Benim elimin altında mesleğim gereği bir sürü imkanım varken ben bile kendi aracımı elimle cilalarım.
 
Bak diyorum ki, adım atarken bile ufacık bir el kayması boyanın o makinenin açısının değiştiği yerde bozulma yada saca kadar gelecek bir deformeye sebep olur.Bu da aracın o parçasının yada bölümünün boyanması anlamına gelir.Ben galericiyim.Sen bana ufacık el kadar boyalı bir kısım göster, ben oradan fiyat kırarım.Çünkü görmedim bilmiyorum derim, oraya belki kaynak aleti vurup düzeltme yaptıysan derim.Sen olaya sadece alet yönünden bakıyosun, ben sonuç yönünden bakıyorum.Benim elimin altında mesleğim gereği bir sürü imkanım varken ben bile kendi aracımı elimle cilalarım.

boyalı olunca ne oluyor ki? boyasız çizik içinde araba getirsem daha mı iyi. ben arabamı komple boyattım tavan ve bagaj uzerı harıç.. şimdi muadili araçların yanına çekiyorum benimki alev topu maşallah. 2250 lira da para gitti boyaya. şimdi ben değer mi kaybettim?
 
boyalı olunca ne oluyor ki? boyasız çizik içinde araba getirsem daha mı iyi. ben arabamı komple boyattım tavan ve bagaj uzerı harıç.. şimdi muadili araçların yanına çekiyorum benimki alev topu maşallah. 2250 lira da para gitti boyaya. şimdi ben değer mi kaybettim?

İş ticarete gelince o öyle olmuyor işte.Galeriye boyalı bir araç çektiğimde müşteri bana soruyor bu araba niye boyalı.Sen sadece bireysel kullanıcısın sana dokunan yok.Ama işin içine girip hergün 20 kişiyle muhattab olunca görüyosun neyin ne olduğunu.Sen her ne kadar güneş yanığı desende, veyahut çizikten boyattım desende takıntılı müşteriye anlatamazsın.Örneğin boyalı parçası olmayan bir araç motoru rektefiye istese bile satılır.Ama bir kaç parçasında yada komple boyası olan bir araç her zaman boyasız araca nazaran çok daha geç satılır.İşin ticari boyutu hiç dışarıdan görüldüğü gibi değildir.İşin özü, araç piyasasında hiç bir zaman bireysel kullanıcının kişisel tatminleri söz konusu olmaz.ARaç ticaretinde kurallar her zaman sabittir.
 
Bak diyorum ki, adım atarken bile ufacık bir el kayması boyanın o makinenin açısının değiştiği yerde bozulma yada saca kadar gelecek bir deformeye sebep olur.Bu da aracın o parçasının yada bölümünün boyanması anlamına gelir.Ben galericiyim.Sen bana ufacık el kadar boyalı bir kısım göster, ben oradan fiyat kırarım.Çünkü görmedim bilmiyorum derim, oraya belki kaynak aleti vurup düzeltme yaptıysan derim.Sen olaya sadece alet yönünden bakıyosun, ben sonuç yönünden bakıyorum.Benim elimin altında mesleğim gereği bir sürü imkanım varken ben bile kendi aracımı elimle cilalarım.


polisaj makinesi ile çalıştığımda ufacık kaymalar oldu ama tabla boyaya gelmediği için sıkıntı olmadı. ped boyaya değince boyayı öyle hooop diye kaldırmaz ki. dediğiniz gibi aşırı amatör, eline makine almamış arkadaşlar denemesinler ama doğru ürünlerle bu risk bence çok çok azdır. bu arada ben de cilayı elle uygularım, daha güzel yayılıyor cila el ile bana göre. pastayı makine ile yapıyorum.
 
Pasta da iyi birşey değil ki.1 kere uygulanıp daha sonra da sürekli aracın parlaklığı cila ile korunmalıdır.Pastanın diğer adı sıvı zımparadır.Ha kağıt zımpara ha pasta.
 
evet pasta aşındırıcıdır ama düzgün yapılırsa bence 1-2 seferde sıkıntı olmaz. 1 kez güzelce çizikleri temizleyip sonrasında yıkama ve kurulamada kaliteli ürünler kullanıp cilasını eksik etmezsek uzunca bir süre çiziksiz kalıyor araç. çiziğin birinci nedeni yanlış yıkama zaten. önceki aracımı güzelce pasta yaptıktan sonra fırçasız ve kendim özenerek yıkayıp kuruladım. çok daha az kılcal çizikler oluştu. onları da dolgu özellikli ürünler ile görünmez hale getirebiliyorum(auto gylm super resin polish gibi).
 
Bildiğim kadarıyla dolgu özellikle ürünler kalıcı çözüm olmuyor.Sürekli kullanımda örtücü oluyor.Çünkü kimyaya aykırı.Onların dolguları ya reçine yada slikon bazlı olur.O da boya veya vernikle kimyasal reaksiyona girmeyeceği için kalıcı olmaz.
 
üzerine koruyucu cila atılınca cilanın ömrü kadar ömürleri olabiliyor. yoksa glaze gibi doldurucu ürünler 1-2 yıkamaya akıp gidiyor.
 
Geri
Üst