ayak koyma bölümü ışıklandırmadan sonra oluşan sorunlar...

ASTRAloji

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Haz 2012
Mesajlar
1,002
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar merhaba,

En sonunda arabanın tepesinin tasını attırdım herhalde.Çıldırdı iç ışıklar.Hatırlayanlarınız vardır belki ayak bölümü led şerit ışıklandırma yaptım.Tüm tavan ışıklarını led ile değiştirdim.2 hafta sorunsuz yandılar.Şimdi ise yanmıyorlar.Ama tamamen değil.Araba çalışır durumda iken tavan ışıkları sorunsuz yanıyor.Ayak bölümündeki ledler tamamen söndü.Başlarda araç park halinde ve kapı açık iken yanıyordu bir süre sönüyor sonra tekrar yanıyor kafasına göre gidip geliyo (Tavan+ayak bölümü).Dedim acaba temassızlık mı var.Ama bugün birşeyi farkettim.Arka bölümdeki ledleri yaktığım zaman sanıyorum kısa devre yapıyor.Arka tavan ışıklaarını yakmak istediğimde ön tavanda gidiyor.arabayı söndürüp tekrar çalıştırınca önler geliyo arkalar gidiyo.ora geliyo bura gidiyo offfffffff vallaha çıldırdım.Şu sigorta bölümünde tavanlara bağlı sigorta yerine Amperi daha yüksek başka bir sigorta mı taksam ?şasemi yapıyo temazsızlık mı nedir?

Birşey söyleyin yoksa kendimi benzin ile yakıcam.Gerçi oda pahalı gider bi elektrik direğine çıkarım :D
 
Ah be çağrı, hatırlıyorsan benim plakalık ışığı değiştirirken klimayı bozduğum gibi olmuş seninkide. Çok kurcalamamak lazım demekki, düzgün bir elektirikçi tavsiyesi olan varsa gidip orda baktıralım. Yoksa benim ustaya gidelim musait olduğun bir gün.
 
Arada bir tepik at ışığa düzelir :D şaka bir yana işten anlayan iyi bir ustanın bakması lazım
 
Ah be çağrı, hatırlıyorsan benim plakalık ışığı değiştirirken klimayı bozduğum gibi olmuş seninkide. Çok kurcalamamak lazım demekki, düzgün bir elektirikçi tavsiyesi olan varsa gidip orda baktıralım. Yoksa benim ustaya gidelim musait olduğun bir gün.
aynen abi haftaya gidelim ya :(
 
Çağrı aynen. elektrik sakat iş. Allah korusun arabayı bile yakarsın. Bence sağlam bir tesisatçıya git o halletsin
 
Çağrı aynen. elektrik sakat iş. Allah korusun arabayı bile yakarsın. Bence sağlam bir tesisatçıya git o halletsin

bugün gittim abi.adam teker teker sökmek lazım şimdi sigortaları sen evden kitapçığı getir bakalım şemaya dedi.birazdan gidicem
 
Geçmiş olsun Çağrı..Ben sana iç aydınlatma ile ilgili sigortayı değiştir demiştim hatırlarsan..Yani 10A ise sigorta 15A takacaktın...Direksiyonun yanındaki tarafta sigorta kutusu olmalı..Benim 14 idi..Astrada numarası kaçtır bilmem..Muhtemelen o patlamıştır..Vallaha beyin arızasına kadar gider..
 
Sigorta ile alakalı sorununuz yok.Olsa idi hiç bir şekilde bu yazdıklarınız tekrarlamaz sigortayı degişmediğiniz sürece asla yanmazdı.Kullandıgınız ledler o kısımlara takılan ampuller kadar akım çekmez.Sigorta degerleri ile oynamanızı asla tavsiye etmem aksine bütün ampuller lede çevrildi ise sigorta degeri düşürülmeli fakat geregi yok.Kablo tesisatında kısa devre olmadıgı sürece lede ise 16 18 volt gelmediği sürece sigorta atmaz.Tabi her bölüme en az 3 metre led takılmadı ise sigorta tartmaz haliyle.:dil:

Sorunuzun cevabına gelince.Kullandıgınız ledler şerit led halinde de olsa hazır tiplerdede olsa üzerinde kullanılan direnç degeri standar olarak 12volt degerine uygun takıldıgı için aracın çalışır durumdaki şarj voltajına uzun vadede dayanamamasından kaynaklanıyor.Hazır tipli kullanılan ledlerde üzerinde küçücük diodlar olmasına ve her ne kadar ömrü uzun olmasada canbus modelli olanlara ama yine diodlu tiplerinden kullanmaya özen gösteriniz.

Opel araçlarında araç çalışır halde iken en az 14volt oldugunu biliyorum buda bir süre sonra oldukca parlak yanan bu ledlerin seri baglantılı olmalarından kaynaklı akım fazlalıgı nedeniyle ledlerin aynı starteri bozulmuş florasant gibi hatalar vermesine sebeb olur ve belirtilen hatalara sebeb olabilir bir süre sonra seri baglı oldugu diger ledlerede akımı iletmez ve söner veya led kendi içinde kısa devre olur diger lerler daha fazla akım ile beslenir ve bir süre sonra onlarda söner.

Fakat sizin araçta tesadüfi durumlar var ampul kontrolü var ise ledlerin çektiği akım yetmediği içinde bu tip hataları yaptırabilir.

Tavsiyem ledlerin çalışma prensibini bilen birine başvurmanız.Her elektrikci bunu bilmeyebilir.
 
Sigorta ile alakalı sorununuz yok.Olsa idi hiç bir şekilde bu yazdıklarınız tekrarlamaz sigortayı degişmediğiniz sürece asla yanmazdı.Kullandıgınız ledler o kısımlara takılan ampuller kadar akım çekmez.Sigorta degerleri ile oynamanızı asla tavsiye etmem aksine bütün ampuller lede çevrildi ise sigorta degeri düşürülmeli fakat geregi yok.Kablo tesisatında kısa devre olmadıgı sürece lede ise 16 18 volt gelmediği sürece sigorta atmaz.Tabi her bölüme en az 3 metre led takılmadı ise sigorta tartmaz haliyle.:dil:

Sorunuzun cevabına gelince.Kullandıgınız ledler şerit led halinde de olsa hazır tiplerdede olsa üzerinde kullanılan direnç degeri standar olarak 12volt degerine uygun takıldıgı için aracın çalışır durumdaki şarj voltajına uzun vadede dayanamamasından kaynaklanıyor.Hazır tipli kullanılan ledlerde üzerinde küçücük diodlar olmasına ve her ne kadar ömrü uzun olmasada canbus modelli olanlara ama yine diodlu tiplerinden kullanmaya özen gösteriniz.

Opel araçlarında araç çalışır halde iken en az 14volt oldugunu biliyorum buda bir süre sonra oldukca parlak yanan bu ledlerin seri baglantılı olmalarından kaynaklı akım fazlalıgı nedeniyle ledlerin aynı starteri bozulmuş florasant gibi hatalar vermesine sebeb olur ve belirtilen hatalara sebeb olabilir bir süre sonra seri baglı oldugu diger ledlerede akımı iletmez ve söner veya led kendi içinde kısa devre olur diger lerler daha fazla akım ile beslenir ve bir süre sonra onlarda söner.

Fakat sizin araçta tesadüfi durumlar var ampul kontrolü var ise ledlerin çektiği akım yetmediği içinde bu tip hataları yaptırabilir.

Tavsiyem ledlerin çalışma prensibini bilen birine başvurmanız.Her elektrikci bunu bilmeyebilir.
Mesajınızı yeni gördüm.Zahmet verip o kadar yazmışsınız.Çok sağolun...
 
basit bir şase durumudur. aynısını bende vectra c çektim. ki vectra c'nin elektrik aksamı astra h'den daha karışık. kabloları geçirirken ezmiş yada bağlantıları yaparken bir sıkıntı olmuştur. elektrikçiye 20 30 tl vereceğime gider bütün kabloları kontrol ederdim. benim ilk aklıma gelen arka ayak ucu aydınlatmalarını koltuğun altında demir aksama monte ettiyseniz ordan şase alıyor olabilir...
 
Geri
Üst