- Konuyu Başlatan
- #171
Hayırlı forum günleri diliyorum.
Antalya'dan arkadaşımızın yurtdışından getirttiği ve her parçasıyla cidden 1 e 1 kopya denilecek şekilde benzer olan ama kalite olarak son derece vasat denilecek çakma demek yanlış olmaz Cosmo far iyileştirme çalışmasını Rabbimin izni ile geçtiğimiz haftalarda bitirmek kısmet oldu.İlk önce parçaları üzerinden tadilata gittim.Her ne kadar tadilatlar sonuç versede lakin içime sinmeyecek sonuçlar oldu.Gündüz farı Ledleri 5630 tipinde ve her bölüme 2 şerli paralel ve seri bağlantı ile sabit sürücü kullanılarak yapılmıştı.Normal ledler ile değiştirdim.Sürücü 300ma olduğu için kullandığım 150 lümenlik ledler hali ile normal 1 watt ledler gibi yandı.Ayrıca sürücü ile park modu vermekte çok sorun oluşturacaktı.
Far yükseklik motoru ararkende motorun takılacak kısmı bu farda maalesef kullanılamıyordu.
Tesisat soketindeki boş pinlere kablo montajınıda çok saglıklı bulmadım.Soket izalasyon kısımları orijinal soketteki gibi değildi.pin geçecek kısımları Delipte pinli kablo takayım diye epey düşündüm ama içime sinmedi.
Bu olumsuzluklar sonrasında arkadaşlada müzakere ederek parçaları orijinal olarak bulup almaya karar verdik.
Far hurdasına yöneldim ve bulmakta epeyce zaman aldı ve sonunda bulduk.Far içi tamamen denilebilecek şekilde orijinal çıkma Cosmo far hurdası temin edilince aynen değişti.Epey aksiliklerde çıktı vegiderildi.
Hella bi-xenon mercek,Hella Gen5 balast,4300k Osram,sinyallerde her farda 8 power kullanılarak lendlendi,Çerçeve siyaha boyandı,mercek iç şapkasıda siyah yapıldı ve sonunda güzel sonuç ile çalışma bitirildi.
Benim için Afl far sistemli bir farı normal kullanılacak hale getirme açısından 2006 Vectra farından sonra daha geniş kapsamlı olarak çok yönlü bir deneyim oldu.Daha önceki İnsignia çalışması bundan farklı idi ve bu fardaki deneyimlerimi artık daha başka farlarda kullanabilir tecrübeye sahip oldum ve elimdeki farlara daha iyi şekilde aktarıyorum.
Far bu.
Hurda Cosmo far ve sökülen parçalar.
Çakma farımızın kargoda gelirken kırıldığını düşündüğüm mercek kasasının sabit ayagı kasa tarafından kırılmış parçası.Bu sabitleme kısmında kullanılan vida sıkıldığı plastiğin kasa ile birleşim kısmına sınırda bir boyutta kullanılmış.Buda plastiğin kalitesiz olmasından dolayı diye düşündüğüm mercek agırlığına orantılı kasıntı ile kırılmış olacağı.Orijinal cosmo fardaki aynı yere takılmış vida ile bu fardaki vida boyutu farkı.Vida bu uzunlukta olsa idi kırılması bence mümkün değildi.Uzun vida için delik azıcık daha genişletildi ve bu uzun vidaları 2 fardada taktım.
Çakma farın yükseklik motorunun takılacak olan ayak kısmı ve tesisatı
Orijinal halojen far yükseklik motoru ve Cosmo motorundaki aparatın montesi ile görünüm.Silikonu destek amaçlı kullandım.Aparat tuturma tırnakları arasında hafif boşluk vardı.
Balast orijinal yerleşim yeri kullanılarak Hella balast monte edildi.Orijinal Hella balast boyutu 1cm kadar daha küçükmüş.Tesisat soketindeki pin uçlarında xenon - ucu yeri değişti.Düzeltmeler yapıldı ve soket arkasından silikonla izole destegi yapıldı.
Sinyal iç çapına göre her farda 8 power led ile yapılan sinyal.
Orijinal Cosmo farın çerçevesi zımparalanıp siyaha boyandı.
Farlar toplandı ve son haline kavuştu.
Farlar sanırım vakitsizlikten dolayı araca daha monte edilmedi.Resimler gelince bilahire ekleyeceğim.
Bayburt'tan arkadaşımızın Comfortline aracının farları yerine Highline modelin eski tip Valeo bi-xenon modelli olan çıkma farları alındı.Valeo bi-xenon merceklerin reflektör kısımları karartmaya başladığı için yeni tip Hella bi-xenon mercek takılmasına karar verildi.Comfort halojen farın orijinal tesisat için soketi bir arkadaşımızdan temin ettikten sonra far için yükseklik motoru arayışınıda çok uzun sürmeden hallettik.Farda tadilat işlemleri oyalayıcı oldu.Rabbimin izni ile geçtiğimiz haftalarda bitirmek kısmet oldu.
Halojen far soket tesisatı ve yükseklik motoru.
Soket takıldıktan sonra silikon destegi ile izalasyon sağlandı.
Eski ve yeni mercek.
Mercek şapkalı hali.
Park bölümü çap olarak çok geniş fakat iç genişlik öyle değil miş.Bir kaç fikirler üzerinde düşündük taşındık vazgeçtik orijinal kalsın dedik.
Afl sistem kutusunun boş kalan kısıma metalden yapılan ilaveye silikonla izalasyonu yapıldı.Delik kalan kısımdan akü + kablosu ve yön farının sinyal tetik kablosu çıkarıldı.
Bosch gen5 balast orijinal balast yuvasına yerleştirildi ve silikon izalesi yapıldı.
Manuel ayar kısımlarındki kilitlenmeler yani içine çamur girmiş ve kurumuş buda ayar yapılma aşamasında kırılmalara yol açmış kitlenmiş.Sağlamları ile değiştirildi.
Kapanış aşamaları.
Duvar resmi.
Eski far ile.
Yeni far ile.
Arıza ışığı için modul yapıldı fakat ohm degeri biraz daha altta olması gerektiğini anladık bunun için bilahire direnç eklemesi yapılacak.Şu anki hali ile sellektör yapılınca kısa far tetiği anlık olarak açılıp kapanıyor.Başkada sıkıntısı yok kullanılıyor sadece hafiften far ayarı yapılacak o kadar.
Ankara'dan arkadaşımızın Leon 2 model aracının orijinal farlarına yeni tip Hella bi-xenon Gen5 balast 4300k Osram ve Passat mercek şapkasının krom hali olarak montajı yapıldı.Orijinal merce görünümü bence çok çirkindi buna uygun bişilerde elimde vardı fakat yakışıklı gelmedi Passat şapkası çok yakışıklı göründü.Ayrıca kenar boşluğu en iyi gizleyen 2.ci şapka idi.Diğeri Bmw geniş şapka idi oda çok topak göründü arkadaşımızda begenmedi zaten.Passat şapkalı olarak montajını,araç üzerine tesisat montajını Rabbimin zini ile geçtiğimiz aylarda yapmak kısmet oldu.
Farların açılmış hali.
Mercek şapkası için denemeler.
Antalya'dan arkadaşımızın yurtdışından getirttiği ve her parçasıyla cidden 1 e 1 kopya denilecek şekilde benzer olan ama kalite olarak son derece vasat denilecek çakma demek yanlış olmaz Cosmo far iyileştirme çalışmasını Rabbimin izni ile geçtiğimiz haftalarda bitirmek kısmet oldu.İlk önce parçaları üzerinden tadilata gittim.Her ne kadar tadilatlar sonuç versede lakin içime sinmeyecek sonuçlar oldu.Gündüz farı Ledleri 5630 tipinde ve her bölüme 2 şerli paralel ve seri bağlantı ile sabit sürücü kullanılarak yapılmıştı.Normal ledler ile değiştirdim.Sürücü 300ma olduğu için kullandığım 150 lümenlik ledler hali ile normal 1 watt ledler gibi yandı.Ayrıca sürücü ile park modu vermekte çok sorun oluşturacaktı.
Far yükseklik motoru ararkende motorun takılacak kısmı bu farda maalesef kullanılamıyordu.
Tesisat soketindeki boş pinlere kablo montajınıda çok saglıklı bulmadım.Soket izalasyon kısımları orijinal soketteki gibi değildi.pin geçecek kısımları Delipte pinli kablo takayım diye epey düşündüm ama içime sinmedi.
Bu olumsuzluklar sonrasında arkadaşlada müzakere ederek parçaları orijinal olarak bulup almaya karar verdik.
Far hurdasına yöneldim ve bulmakta epeyce zaman aldı ve sonunda bulduk.Far içi tamamen denilebilecek şekilde orijinal çıkma Cosmo far hurdası temin edilince aynen değişti.Epey aksiliklerde çıktı vegiderildi.
Hella bi-xenon mercek,Hella Gen5 balast,4300k Osram,sinyallerde her farda 8 power kullanılarak lendlendi,Çerçeve siyaha boyandı,mercek iç şapkasıda siyah yapıldı ve sonunda güzel sonuç ile çalışma bitirildi.
Benim için Afl far sistemli bir farı normal kullanılacak hale getirme açısından 2006 Vectra farından sonra daha geniş kapsamlı olarak çok yönlü bir deneyim oldu.Daha önceki İnsignia çalışması bundan farklı idi ve bu fardaki deneyimlerimi artık daha başka farlarda kullanabilir tecrübeye sahip oldum ve elimdeki farlara daha iyi şekilde aktarıyorum.
Far bu.
Hurda Cosmo far ve sökülen parçalar.
Çakma farımızın kargoda gelirken kırıldığını düşündüğüm mercek kasasının sabit ayagı kasa tarafından kırılmış parçası.Bu sabitleme kısmında kullanılan vida sıkıldığı plastiğin kasa ile birleşim kısmına sınırda bir boyutta kullanılmış.Buda plastiğin kalitesiz olmasından dolayı diye düşündüğüm mercek agırlığına orantılı kasıntı ile kırılmış olacağı.Orijinal cosmo fardaki aynı yere takılmış vida ile bu fardaki vida boyutu farkı.Vida bu uzunlukta olsa idi kırılması bence mümkün değildi.Uzun vida için delik azıcık daha genişletildi ve bu uzun vidaları 2 fardada taktım.
Çakma farın yükseklik motorunun takılacak olan ayak kısmı ve tesisatı
Orijinal halojen far yükseklik motoru ve Cosmo motorundaki aparatın montesi ile görünüm.Silikonu destek amaçlı kullandım.Aparat tuturma tırnakları arasında hafif boşluk vardı.
Balast orijinal yerleşim yeri kullanılarak Hella balast monte edildi.Orijinal Hella balast boyutu 1cm kadar daha küçükmüş.Tesisat soketindeki pin uçlarında xenon - ucu yeri değişti.Düzeltmeler yapıldı ve soket arkasından silikonla izole destegi yapıldı.
Sinyal iç çapına göre her farda 8 power led ile yapılan sinyal.
Orijinal Cosmo farın çerçevesi zımparalanıp siyaha boyandı.
Farlar toplandı ve son haline kavuştu.
Farlar sanırım vakitsizlikten dolayı araca daha monte edilmedi.Resimler gelince bilahire ekleyeceğim.
Bayburt'tan arkadaşımızın Comfortline aracının farları yerine Highline modelin eski tip Valeo bi-xenon modelli olan çıkma farları alındı.Valeo bi-xenon merceklerin reflektör kısımları karartmaya başladığı için yeni tip Hella bi-xenon mercek takılmasına karar verildi.Comfort halojen farın orijinal tesisat için soketi bir arkadaşımızdan temin ettikten sonra far için yükseklik motoru arayışınıda çok uzun sürmeden hallettik.Farda tadilat işlemleri oyalayıcı oldu.Rabbimin izni ile geçtiğimiz haftalarda bitirmek kısmet oldu.
Halojen far soket tesisatı ve yükseklik motoru.
Soket takıldıktan sonra silikon destegi ile izalasyon sağlandı.
Eski ve yeni mercek.
Mercek şapkalı hali.
Park bölümü çap olarak çok geniş fakat iç genişlik öyle değil miş.Bir kaç fikirler üzerinde düşündük taşındık vazgeçtik orijinal kalsın dedik.
Afl sistem kutusunun boş kalan kısıma metalden yapılan ilaveye silikonla izalasyonu yapıldı.Delik kalan kısımdan akü + kablosu ve yön farının sinyal tetik kablosu çıkarıldı.
Bosch gen5 balast orijinal balast yuvasına yerleştirildi ve silikon izalesi yapıldı.
Manuel ayar kısımlarındki kilitlenmeler yani içine çamur girmiş ve kurumuş buda ayar yapılma aşamasında kırılmalara yol açmış kitlenmiş.Sağlamları ile değiştirildi.
Kapanış aşamaları.
Duvar resmi.
Eski far ile.
Yeni far ile.
Arıza ışığı için modul yapıldı fakat ohm degeri biraz daha altta olması gerektiğini anladık bunun için bilahire direnç eklemesi yapılacak.Şu anki hali ile sellektör yapılınca kısa far tetiği anlık olarak açılıp kapanıyor.Başkada sıkıntısı yok kullanılıyor sadece hafiften far ayarı yapılacak o kadar.
Ankara'dan arkadaşımızın Leon 2 model aracının orijinal farlarına yeni tip Hella bi-xenon Gen5 balast 4300k Osram ve Passat mercek şapkasının krom hali olarak montajı yapıldı.Orijinal merce görünümü bence çok çirkindi buna uygun bişilerde elimde vardı fakat yakışıklı gelmedi Passat şapkası çok yakışıklı göründü.Ayrıca kenar boşluğu en iyi gizleyen 2.ci şapka idi.Diğeri Bmw geniş şapka idi oda çok topak göründü arkadaşımızda begenmedi zaten.Passat şapkalı olarak montajını,araç üzerine tesisat montajını Rabbimin zini ile geçtiğimiz aylarda yapmak kısmet oldu.
Farların açılmış hali.
Mercek şapkası için denemeler.