- Konuyu Başlatan
- #11
arkadaşlar bu fren sıkıntısı neden hep vectralarda var anlamadm
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
bu yazılanları okuduktan sonra daha yeni başladığımı gördüm aldığımdan buyana 1500tl yi geçti hala masraf çıkıyor demekki alın yazısıymış buda 29ekimden itibaren benim yaptıklarım.daha sırada arka poryalar var akü var vs..:sorry:
Motor Yağı
Yağ Filtresi
Polen Filtresi
Antifriz
Z Rot (Ön Sağ-Ön Sol)
4 Buji
Hava Filtresi
Kısa Uzun Ampül Park Ampülleri
Ön Fren Balataları
LPG Ayarı Filtre Değişimi
Ön Disklerin Tornalanması
Sileceklerin Değişimi
Arka Sis Farları Değişimi
Paspaslar
Antifrizli Cam Suyu
Ön Tampon Altı
Arka Dingil Burçları Değişimi
Ön Hoparlor
Ön İki Lastik Değişimi
Rot ve Balans Ayarı
Yalnız değilmişim demek toplam maliyet 5000-6000 gibi bişi oldu bu zamana kadar hatta biraz daha var;
beyin arıza yaptı bi kez tamir oldu düzen tutmadı değişim
rolanti problemi yaşadım artmalar oldu düzelttik en son
oksijen sensörü çok sık yanıyodu sensör değişti düzeldi
krank devir sensörü bi kez arıza yaptı orginal takıldı ok
3 defa egzantirik sensörü bozuldu bana beyin tamiri ve değişimiyle düzelmesi 1000 lirayı buldu
egzozu kökten çözdüm komple değiştirdim sıkıntı yok
2 gün önce benzin pompası yandı
geçen sene akü bitti akü değişti
şöför kapısındaki camın krokisi zorla kapanıyodu geri kaçıyodu o kroki revizyon oldu
yol bilgisayarını değiştirdim
farları b2 ile değiştirdim üzerindeki yan sanayi idi önümü göremiyodum
2 kez şanzıman revizyon oldu en sonunda şükür sıkıntı yok
tüm disk balatalar burçlar değişti
fren ana merkezi fren pedalının aşağı bayılmasından dolayı değişti
iç dış akis kafaları bi akis kafasının körüğünün yırtılıp bozulmasından dolayı değişti
tampon sarkmasından dolayı çıkma orginal tampon alıp taktırdım
şu andaki arızaları :
direksiyon kutusunda sıkıntı var
ön amartisörler patlak
KLİMA BORUSU ÇATLAK
arka daki burçlar değişecekmiş
sağ ön kule bilyasından ses geliyomuş
var da var
bir vectracı olarak şunu belirteyim. benim aracım cdx ve ben bu sayılan problemlerin hiç birini yaşamadım desem yeridir. birazda aracın bakımıyla ilgili durumlar bunlar. düzenli bakımını yaparsanız ve takip ederseniz sıkıntı çıkmaz. ben kendim için söyleyim.
3 ayda bir rutin kendi yaptığım işlemler şöyle
boğaz kelebeğini temizlerim
bujileri söker temizlerim
egr temizliği yaparım
rölanti ayarlayıcısını temizlerim
hava filtresini söker basınçlı hava tutarak temizlerim
oksijen sensörünü söker temizlerim
aklıma geldikçede yağına suyuna vs bakarım. ara arada motorda görünen soketleri söker hava tutar ve spreyle temizlerim.
ve aklıma gelmeyen bazı şeyler vs vs .
yani birazda vectra b lerde kullanıcının aracına ilgi ve alaka göstermeside gerek.
kendimce vectra b için arıza kaynaklarıda şunlar.
abs beyni arıza yapanların sıkıntısı şu , beyin soketi zamanla oksitleniyor, motor yıkatırken basınçlı su soketin içinde kalıyor ve oksit yapıyor, bundan dolayı beyne elektrik verimli iletilemiyor ve beynin içindeki yollarda yüklenmeden dolayı yol atmaları meydana geliyor.
egr ara ara sökülüp temizlenirse kesinlikle sıkıntı olmaz. kurumdan dolayı egr üzerindeki motor zorlanıyor ve özelliğini kaybediyor.
bujiler aradabir sökülüp temizlenmezse ve kaliteli buji kullanılmazsa bobine zarar verir.
aynı şekilde rölanti ayarlayıcısıda öyle temizlik görmeyince kurumdan çalışmaz duruma geliyor.
oksijen sensörüde temizlenmeyince üzerindeki ince delikler kurumla doluyor ve oda bozuluyor.
vectra b lerde bu tarz sıkıntılara çok para ödemek istemiyorsanız bu saydıklarımı unutmayın ve uygulayın derim.
kesinlikle kullanıcı olark çok kişi hata yapıyor. elinizden gelmeyebilir ,fakat kesinlikle bakıma gittiğinizde söktürüp temizletin. ben hep bu şekilde yapıyorum ve hiç bir sıkıntım olmadı.