Bakım esnasında 55 km yol?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan aeozbay
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: Bakım esnasında 55 km yol?

valla hiç hiç normal deil bende bırakmıstım menzil düşmüs neyse dedim .eve gelince 20 km uzaktaki biyerin otopark fişini buldum pedalın orda!
 
Ynt: Bakım esnasında 55 km yol?

her ne kadar problemin çözümü için gerekli olsa da biraz fazla maximum 20– 25 km tolere edilebilir
ama ses problemleriniz gerçekten çözüm bulduysa göz ardı edilebilir tamamen bayideki çalışanların samimiyetiyle ilgili, keşke yüzyüze görüşüp hangi güzergahları lullandıklarını da sorsaysınız o zaman daha açıklığa kavuşurdu mevzu
 
Ynt: Bakım esnasında 55 km yol?

Opel avrupa gittiğim yer, daha önceden de corsa m olduğu zamanlarda giderdim. 2 fatih var onlara güvendiğim için fazla üstelemedim 55 km olayını. Benim arabaya bakan ustayı da tanıyorum. Özellikle sordum sen mi ilgilendin arabayla diye. Güzergahı da sormuştum, güzelce ye gidip geliyorlarmış uzun yol testi dedikleri şeyde. Gene de çok fazla tabi, ama üsteleyip te elde edebileceğim bir şey yok. Ancak bundan sonraki seferlerde her şeyi not ettirmem gerektiğini öğrendim.
 
Ynt: Bakım esnasında 55 km yol?

bedriyalcin link' Alıntı:
Arka taraftaki sesler dediğiniz rüzgar sesi mi yoksa farklı bir ses mi.


Arka taraftaki sesler dediğim kasisten geçerken takır tukur yapan ses, rüzgar sesi de sürücü tarafından gelen yüksek hızda oluşan ses. Arka taraftaki seslerden eser yok, kalıcı olarak bu şekilde kalması tek temennim. Rüzgar sesini deneyemedim daha. Kapı silikonlarını yağlamışlar yazdıklarına göre.
 
Ynt: Bakım esnasında 55 km yol?

daha önce yazmıştım, eşim yetkili serviste çalışıyor diye.Ustalar asla müşteri aracı ile özel işlerini yapmazlar, yapamazlar. Test sırasında araca kesilebilecek herhangi bir trafik cezasından usta direk sorumludur. Hiç bir ustamız kesilecek br cezayı ödeyecek kadar zengin değil :( kırk kanaat geçinen insanlar. O riske girmezler.

Trafiğe çıkmak her zaman risktir.  Siz ne kadar düzgün araç kullanırsanız kullanın, her zaman bir başkasının size çarpma olasılığı vardır. Ustalar da bunu çok iyi bilir. ֖zellikle de sanayi çevresinde diğer insanların nasıl araç kullandığı malum. Herhangi bir kaza durumunda tutulacak olan tutanakta kaza olan yerin adresi onemlidir. Hasar işyeri  sigortasından karşılanacaksa da; işyeri sigortası bizdeki kaskolar gibi degildir. Kazanın işyerine olan uzaklığına göre değerlendirme yapılır. Kazanın oluş yeri servise x mesafeden fazlaysa sigorta bunu karşılamayabilir. Hiç bir ustamızda bu riske girmez.

Yol testi kısa mesafede yapılır ve bazen aynı test onlarca kere tekrarlanabilir ancak bazı durumlarda arızanın durumuna göre uzun yol testine de çıkılır. ֖zellikle yüksek süratin (80/100 km/H) ve uzun süreli sürüşlerin gerektiği durumlarda sehir dışı trafiği tercih edilir. Benim aracımla çevre yolunda 150 km/h lik teste çıkıldığını bilirim. Bu tip testlerin hepsinde de müşteri onayı alınır.


Yetkili servise gitmenin çok artısı vardır. Araç garantisi 2 yıl olmasına karşın bir yıl da müşteri memnuniyeti garantisi vardir :) Ben imzamda yazan sattığım araçlardan birisinin direksiyon kutusunu araçta artı garanti olmamasına rağmen 35 aylıkken garantiden (corsa c ler ilk geldiğinde meşhur direksiyon tıkırtı burcu sorunu vardı) komple direksiyon kutusunu (tüm bakımlarımı garanti süresi dolmasına rağmen yetkili serviste yaptırdığım için)  değiştirmiştim. O sırada eşimle tanışmıyorduk bile :)


şu an kullandığım bir araca da dün itibarilyle araç 5 yaşında olmasına rağmen açtırdığım dosya da yaplacak işlem için garanti talep ettim. Gelecek rapora göre olumlu yada olumsuz sonuçlandığında dosya hakkında size bilgi veririm..
 
Ynt: Bakım esnasında 55 km yol?

Sayın Cosmo çok detaylı ve güzel bir açıklama yapmışsınız, anladığım kadarıyla ciddi ve işini bilen bir servisle, aynı zamanda sorumluluk sahibi ustalarla diyalog kurma şansına sahipsiniz. Ancak bildiğiniz gibi Opel'in bütün servisleri aynı nizama, aynı anlayışa ve niteliklere sahip değil. Bu dediklerinizin tersi hareket eden birçok ustaya gözlerimle şahit oldum, araçları hor kullanan, oraya buraya sürten, kendisinden istenilen işleri yarım yamalak yapan hatta aracı gereksiz şekilde testte sert ya da hatalı kullanan birçok usta var. Elbette bu insanlara usta demek sizin yukarıda bahsettiğiniz işinin erbabı insanlara hakaret oluyor.

Keşke tüm servis çalışanları bahsettiğiniz kadar dürüst, bilgili ve işlerinin hakkını veren insanlar olsalar. Hele şu çok bölmeli bilgi ekranını normal Astra J'lere entegre etme çalışmasının yapılması çok değerli ve takdir edilmesi gereken birşey. Çoğu servisin tek yaptığı Hayır!, Olmaz!, Mümkün değil! demek oluyor. Kimse denemeye dahi çalışmıyor, siz birkaç iyi fikir bile üretseniz dahi kimse sizi dinlemeye bile tenezzül etmiyor. İyi bir servisle çalışma şansınız olmuş, imrenmediğimi söyleyemem.
 
Ynt: Bakım esnasında 55 km yol?

elbette hervservis ayni degil ama srvisin adi ne olursa olsun calisanlar aclik siniri altinda ucretle calisan insanlar . anlatmak istedigim buydu. servis secimi elbette onemli, bakin bir olay anlatayim...
internette arama yapilarak bulabileceginiz bir olay. isim vermek istemiyorum
ankarada opel yaninda daha degerli bir aracin da bayiligini yapan servise musteri convertable aracini birakiyor. nedeni ne tam  hatirlamiyorum. bir kac gun sonra arac sahibinin bir arkadasi yada soforu araci bir aksam ankara golbasinda park halinde goruyor. ankara golbasi ozellikle alkollu lokantalarin oldugu bir yer.  arac servis muduru tarafindan alinmis. aciklama teste ciktik. yorum yapmaya gerek olmayan bir durum.

bu olay internete de dustu.
evet her servis bir deghil ama inanin icerideki ustalarla tanisma sansiniz olursa ne demek istedigimi anlarsiniz.

  araclarda yazilimsal donanimsal yapmak istediiniz degisikliklerde de size direk olarak olmaz denmesinin nedeni de servis yonetim politikasiyla alakali. bir servis muduru isiyle ne kadar alakaliysa, her zaman yenilik pesindeyse, acaba suda yapilabilir mi diye bir arastirma icindeyse asla size hayir demez. servisin o anki yogunluguna bagli olarak zaman sorunu olabilir. cok sukur ben bu konuda sansliyim.


ornek olarak, astra h enjoy spor paket aracima servis ortaminda bixenon far, far yikama, gid ekran, yagmur sensoru, far sensoru gibi bir cok uygulamayi eraber yaptik.  umarim herkes serfvis konusunda  sansli olur.
 
Ynt: Bakım esnasında 55 km yol?

on gun kadar once forumda kumandadan bagaj acma videosunu izledim. ertesi sabah esimi ise birakirken servis mudurune olayi anlattim. hemen sirteke ait bir corsa d arac buldurdu. yaklasik bir saat sonra corsa d kumandadan bagaj aciyordu. yeni proje hemen orda uretildi. ford da oldugu gibi tampon altina arac kumandadan acildiktan sonraki ilk xx saniyede aktif olacak bir hareket sensoru ile tum opellerde otomatik bagaj acma :-)


anlatmak istedigim, olay servis mudurunun olaylara bakis acisiyla alakali. yoksa daha ilk video yu izlettigimde olmasa da olur yada gereksiz gibi bahaneler uretebilirdi...
 
Ynt: Bakım esnasında 55 km yol?

Ah keşke siz ve o servis İzmir'de olsaydı ya da ben Ankara'da olsaydım. ((:
 
Ynt: Bakım esnasında 55 km yol?

Sayın cosmo bir çok konuda haklısınız zaten iyi hizmet almak gittiğiniz yerde ki insanların vicanıyla alakalı bir durum, biz zaten forumda işini iyi yapan servislerin hakkını veriyoruz.

Ama ne yazık ki bazı tuhaf olaylardan dolayı, yapılan işte art niyet arıyoruz.

Bende size bir örnek veriyim arkadaşımın babası 0 km. aldığı aracını yetkili servise 15000 km. bakımına götürüyor. Bakım bittikten sonra ödemesini yapıp aracı teslim alıp çıkıyor.  Ertesi sabah tam olarak ne amaçla olduğunu bilmiyorum aracın kaputunu açıyor ve gördüğü aynen şu, Motor akü silecek suyu hava filtresi vs. komple toz içinde el değmemiş parmak izi dahi yok, tabi bu tozun 1 gün içinde meydana gelmesi mümkün değil, hemen aracı alıp servise götürüyor arabaya hiç bir işlem yapılmamış, siz olsanız burda öküz altında buzağı aramazmısınız?
 
Geri
Üst