bası ters bağlamak

bende basın kutusunu değiştiricem köşe tarzı yaptırıcam bagajın köşesine böylece yer kaplamıycak kör noktalarıda faydalı kullanmış olucak..

şu anki kutu çok büyük çünkü
 
bendede pioneer 303 f var dikkatle ızlıyorum malu arac sedan arka medefenın altındakı sacı kestırmek ıstemıyorum :)
 
kutu içine koyabilirsin ama yüksek litre ile beslemen lazım
 
abi bakalım senınkı gıbı olursa ters falan koyarım olmazsada sacı kestırmem bagajda ole cok buyuk yer kaplamayacak bır port yaptıtırım bışey olmaz ınsallah :) evet bası ters baglasak olurmu bılen varmı...???
 
bildiğim kadarı ile söylüyorum, bası kutuya ters veya düz şekilde bağlamak sorun değil önemli olan basın ters veya düz şekilde havayı itecek şekilde dizayn edilerek yapılmış olması, örnek olarak pioneer 306dwc şemasında ters, düz, portlu, portsuz ve kapalı kabinlerde tek tek litre aralıkları ve örnekleri var yani dizaynı ona göre yapılmış ama sony xplood 1200 watt serisinin şemasında bu yok, olaya kendi gözlemimi katarsam eğer ters bağlanabilen basların mıknatıs kısmı korumalı ve ters bağladığın zaman görsel olarakda hoş görünüyor, diğerleri tersten pek göze hitap etmiyor
 
Wooferların ters bağlandığı kutu şekline isobaric kutu deniyormuş ve aynı özellikli 2 tane woofer fazla yer kaplamaması için kutuya önyüzleri birbirini görecek şekilde monte ediliyormuş uc uca ve birinin kutupları ters bağlanıyormuş ki biri iterken diğeri çeksin aynı yönde çalışsınlar diye.
 
Wooferların ters bağlandığı kutu şekline isobaric kutu deniyormuş ve aynı özellikli 2 tane woofer fazla yer kaplamaması için kutuya önyüzleri birbirini görecek şekilde monte ediliyormuş uc uca ve birinin kutupları ters bağlanıyormuş ki biri iterken diğeri çeksin aynı yönde çalışsınlar diye.

?? pardonnnnnnn ???:confused:
 
Bu resim olayı beyninizde canlandırmak için yeterli olacaktır...

Bu iki bass dan birinin + kutbuna anfi yada teypden gelen - kablonun bağlanması ve - kutbuna da + kutbun bağlanması ile aynı yönde çalışmaları sağlanıyo.
 
Bu tip izobarik koruyucularda tek yere tek ve özel bir kutu gerekir. Bu tip izobaric koruyucular boşluklar için güzel bir çözümdür. Şunu unutmayın ki iki sürücünün arasındaki hava alanının hacmi tasarım açısından önemli değildir, (Ancak yine de bunu küçük tutmak istemeyebilirsiniz) sadece koruyucunun temel bölümünün hacmi önemlidir. Bu port, daha düşük bir cut-off frekans sağlayarak temel kapalı korumaların düşük frekansını uzatır. Bu korumalar daha çabuk geçen bir tepki, bandpass akord frekansının altında güç yetersizdir ve çok kullanıldığında woofer’a zarar vermektedir. Port frekansınıüretici firmanı önerdiğnin altına düşümek sadece ve durumu daha da kötüleştirir ve sesin bulanıklaşmasına yol açar
 
bende soyle dusundum bendede 303 f var :) bunu asagıdakı gıbı demır profıl yaptırıp sıyahla kapladıgım alanada subwooferı mdf ıle tutturarak profıllerıde halıfleksle falan kaplayıp zarar vermeyecek sekılde yapsak nasıl olur...biraz saçma oldu ama sedan arabanın mdfnın altında sac var kesılmesını ıstemıyorum....:)
2988.jpg

 
Geri
Üst