- Katılım
- 9 Haz 2010
- Mesajlar
- 161
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
benim bu yaz başıma gelen arıza şöyleydi;araba sıralı sistem.ilk çalıştırdığımda gaza geçinceye kadar yani benzindeyken arabada gaz yememe,kesik kesik çalışma,rölanti düzensizliği,vitese takınca doğru dürüst gitmeme gibi anormal şeyler oluyordu.gaza basınca sanki pancar motor misali boğuk boğuk sesler geliyordu.
hatta şöyle tehlikeli durum da oluyordu.anayola çıkacam, ilk kalkışta vitese 1e taktığımda,gaza yüklendiğimde araba gidiyim mi kalayım mı derken bi bakmışın anayola çıkmışsın zaten arkadan da hızlı araba geliyor,araba kendine gelinceye kadar bayaa bi korkuyordum.çünkü birden hızlanmıyordu.ama gaza geçince roket gibi oluyordu.
neyse gittim babamla sanayiye.ben o zamanlar sıralı sistemin mantığını anlamıyordum, bu nedenle ilk önce zavoli nin servisine gittim, durumu anlattım, o bana gazda bişi yok problem benzinde dedi ve beni özel servise yönlendirdi.hatta yanıma o lpgci adamı da aldım ve özel servise gittim.anlattık durumu.neyse neden olabilir derken 1. benzin pompası, 2.benzin filtresi 3.enjektörler dediler.tamam yapalım dedim ama motor kısmına hiç girdiresim yoktu.ilk önce tabi ismini yeni öğrendiğim tech 2 ye bağladılar doğru dürüst arıza vermedi sonra pompayı söküp baktılar,sağlam çıktı o da.sonra yine o zaman bilmediğim carbon cleaner a bağladılar.hatırladığım kadarıyla makine doğru dürüst çalışmadı gibi bişi oldu.ben de soramıyom tabi.saonra filtreye geçtiler,söktüler,hava tuttular,ondan da bişey çıkmadı.sıra geldi enjektörlere ama benimde canım sıkılmıştı motoru hiç dağıtasım gelmiyordu.hiç istemesem de üstten manifoldu sökmeye başladılar sanırım.onu tam sökmeden aralarında bi genç sıcaklık müşürünün fişini sökmüş ve bi de öyle çalıştırmış.bize düzeldi dedi,biz de baktık ,çok farkedilir olmasa da biraz düzelme vardı herhalde.bize dediler sıcaklık müşürü değişecek.gittik aldık, değiştiridik.bi de arabayı beraber sürdük ustalarla beraber sorun olmaması için.sonra fatura olarak 60 lira verdik.işçilik ve antifiriz dahil.ama müşüre de ayrıca 50 lira verdik sanırım.2 saat sonra bi yerde araba çalışmadı.yani benzinde çalışmadı.1 denedim 2 denedim olmadı.zaten benzin ışığı sönmediğinden bi problem olduğunu anlamıştım.ben de o gün öğrendiğim lpg de çalıştırma usulünü denedim ve çalıştı.neyse tekrar aynı servise gittik.adamlar istemeden de olsa baktılar benzin pompasının sigortası atmış.baktılar pompaya, pompa arızalanmış.bobinleri yanmış herhalde.bizim moral bozuldu tabi.bi de serviste mi oldu, sonra mı oldu diye tartışırken olay bize kaldı.neyse gittik bi de pompa aldık.yan sanayisinden 70 tl ye.taktılar düzeldi.
dicem şu ki bizim arıza tam emin olamasam da müşürden çıktı gibi.neden emin değilim derseniz, şimdiki aklım olsaydı arabayı 1-2 gün benzinde kullanırdım.belki de yakıt sisteminde pislik vardı,araba pisliği atardı kendi kendine.bunu sonradan bu sitede okudum.ama hala aklıma takılan soru ilk arıza da arabayı benzine alsam araba aynı şeyleri sürekli yaparmıydı yoksa ısınınca düzelirmiydi.ben bunu hiç denemedim.belki de yok yere 180 lira masrafa girdim.hala arızanın neden olduğunu tam bilmiyorum.biraz ayrıntılı yazdım ama sizce bu arıza neden olmuş olabilir?yardımcı olursanız sevinirim..
hatta şöyle tehlikeli durum da oluyordu.anayola çıkacam, ilk kalkışta vitese 1e taktığımda,gaza yüklendiğimde araba gidiyim mi kalayım mı derken bi bakmışın anayola çıkmışsın zaten arkadan da hızlı araba geliyor,araba kendine gelinceye kadar bayaa bi korkuyordum.çünkü birden hızlanmıyordu.ama gaza geçince roket gibi oluyordu.
neyse gittim babamla sanayiye.ben o zamanlar sıralı sistemin mantığını anlamıyordum, bu nedenle ilk önce zavoli nin servisine gittim, durumu anlattım, o bana gazda bişi yok problem benzinde dedi ve beni özel servise yönlendirdi.hatta yanıma o lpgci adamı da aldım ve özel servise gittim.anlattık durumu.neyse neden olabilir derken 1. benzin pompası, 2.benzin filtresi 3.enjektörler dediler.tamam yapalım dedim ama motor kısmına hiç girdiresim yoktu.ilk önce tabi ismini yeni öğrendiğim tech 2 ye bağladılar doğru dürüst arıza vermedi sonra pompayı söküp baktılar,sağlam çıktı o da.sonra yine o zaman bilmediğim carbon cleaner a bağladılar.hatırladığım kadarıyla makine doğru dürüst çalışmadı gibi bişi oldu.ben de soramıyom tabi.saonra filtreye geçtiler,söktüler,hava tuttular,ondan da bişey çıkmadı.sıra geldi enjektörlere ama benimde canım sıkılmıştı motoru hiç dağıtasım gelmiyordu.hiç istemesem de üstten manifoldu sökmeye başladılar sanırım.onu tam sökmeden aralarında bi genç sıcaklık müşürünün fişini sökmüş ve bi de öyle çalıştırmış.bize düzeldi dedi,biz de baktık ,çok farkedilir olmasa da biraz düzelme vardı herhalde.bize dediler sıcaklık müşürü değişecek.gittik aldık, değiştiridik.bi de arabayı beraber sürdük ustalarla beraber sorun olmaması için.sonra fatura olarak 60 lira verdik.işçilik ve antifiriz dahil.ama müşüre de ayrıca 50 lira verdik sanırım.2 saat sonra bi yerde araba çalışmadı.yani benzinde çalışmadı.1 denedim 2 denedim olmadı.zaten benzin ışığı sönmediğinden bi problem olduğunu anlamıştım.ben de o gün öğrendiğim lpg de çalıştırma usulünü denedim ve çalıştı.neyse tekrar aynı servise gittik.adamlar istemeden de olsa baktılar benzin pompasının sigortası atmış.baktılar pompaya, pompa arızalanmış.bobinleri yanmış herhalde.bizim moral bozuldu tabi.bi de serviste mi oldu, sonra mı oldu diye tartışırken olay bize kaldı.neyse gittik bi de pompa aldık.yan sanayisinden 70 tl ye.taktılar düzeldi.
dicem şu ki bizim arıza tam emin olamasam da müşürden çıktı gibi.neden emin değilim derseniz, şimdiki aklım olsaydı arabayı 1-2 gün benzinde kullanırdım.belki de yakıt sisteminde pislik vardı,araba pisliği atardı kendi kendine.bunu sonradan bu sitede okudum.ama hala aklıma takılan soru ilk arıza da arabayı benzine alsam araba aynı şeyleri sürekli yaparmıydı yoksa ısınınca düzelirmiydi.ben bunu hiç denemedim.belki de yok yere 180 lira masrafa girdim.hala arızanın neden olduğunu tam bilmiyorum.biraz ayrıntılı yazdım ama sizce bu arıza neden olmuş olabilir?yardımcı olursanız sevinirim..