Bu kadar zorlanacağınızı bilseydim bu soruyu sormazdım arkadaşlar
Son 1 aydır her gün olduğu gibi, öğlen 12'de uyandım, kahvaltı yapıp 1'de evden çıktım ve akşam 10 gibi döndüm. Ardından ayıptır söylemesi, bir şeyler atıştırdıktan sonra bütün gün evin içinde yalnızlıktan sıkılıp küsen 2.5 yaşındaki kedimle oynayıp gönlünü aldım ve sonra gece 1' e kadar İngilizce çalışıp bıraktım. Son 20 dakikadır da takip ettiğim bir youtube kanalında yeni yüklenen birkaç videoyu izledikten sonra bir bira açıp foruma girdim ve insanlara elimden geldiğince yardım etmek için konularda geziyorum 3. birayı bitirince de yatarım.
Ancak, forumun sahibi cüzi bir maaşla birlikte sigortamı da yatırırsa, pazar günleri dahil olmak üzere haftada 7 gün, günde 16 saat forumda online ve hazır olarak bulunabilir, ihtiyaç doğrultusunda benimle doğrudan çeşitli kanallar vasıtasıyla sesli ve görüntülü iletişim kurabilirsiniz.
Bu işi halihazırda zaten0 yapmakta olan yetkili ve özel servisler var diye biliyorum. Çok acil bir durumda oralara başvurabilirsiniz ama sırf arıza teşhisi için bile sizden para talep ederler, burası ise insanların gönüllülük esasına göre kurduğu bir platform ve hak verirsiniz ki çoğu insan gündüz çalışıyor akşamda aileleri ile vakit geçiriyorlar ve ancak arta kalan zamanlarda foruma girebiliyorlar.
Ben, çalışmıyor olmama rağmen bile, bakınız gece 1 den önce bilgisayarımı açamadım ki iş hayatına başladığımda muhtemelen haftada 1 yada 2 saat girersem öpüp başıma koyarım.
Probleminize gelecek olursam;
Aracınızda LPG var mı?
Duman atma olayı sabah ilk çalıştırmada mı oluyor yoksa gün içinde de oluyor mu ?
Soğutma sıvısında bir eksilme olmadığını kabul ederek, Karabüğün son 1 aydaki hava durumuna baktım. Son 1 ayda bazı günler (sabahları) eksi derecelere bile düşmüş. Muhtemelen arada bir beyaz duman attığı o günlerde hava soğuktu bu yüzden sordum size sadece sabahları mı oluyor diye. Hava sıcaklığı düştüğü zaman beyaz duman normaldir, hele o araçta LPG varsa soğuk havada epey bir süre beyaz duman çıkması normaldir.
Normal olduğundan emin olmak için ise şu adımları takip edin.
Motor çalışmazken, aracın yağ çubuğunu çekin, yağ kapağını açın ve bu ikisini kontrol edin. Bal köpürmesi gibi bir iz var mı ? Varsa yağa soğutma sıvısı karışıyor demektir. Contanın değişmesi gerekir. Bu yoksa problem yok.
Genleşme kabının kapağını motor çalışmazken ve kesinlikle soğukken açın, kapakta yada soğutma sıvısının yüzeyinde yağa dair herhangi bir iz var mı? Varsa gene contanın değişmesi gerekir. Bu yoksa problem yok.
Araç çalışırken radyatörden çıkan hortumları elinizle sıkın, bu esnada damar gibi atıyorlar mı? Atıyorsa, contanın değişmesi gerekir. Bu yoksa problem yok.
Özetle araçta soğutma sıvısında eksiltme olmadığı sürece ki zaten yokmuş, problem yok demektir.
Saygılarımla;