bi el atında çözelim şu sorunu :)

opelsahibi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Nis 2011
Mesajlar
457
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
dtı turbo devreye geç girme sorunu

arabamın herşeyini yaptırdım, bir tek sorunum kaldı oda şudur:

araba 1. ve 2. viteste 2500-3000 devire kadar sanki arkadan biri tutuyormuş gibi yada turbo yokmuş gibi cansız gidiyor ve 2500 devire yaklaştıkça motor sesi artıyor fırlamaya hazır bir füze gibi sonra, bum:D nos açmış gibi gidiyor.

düz yola çıktıgımda motorda ısındıgında 3. vites dahil olmak üzere 4 ve 5 te sorun yok bu dedıgım olayın başlama sınırı 2000 devre kadar düşüyor hatta 80-90km yol yapayım bazen tamamen ortadan kalkıyor araba gaza dokunur dokunmaz tepki veriyor rahat gidiyor ama uzun süreli olmuyor yapıyor kesiyor sonra yine aynı

ustaya gösterdim tech2 ye bagladı hiçbir hata yok, egr ve debimetre saglam
turboda da sıkıntı yok aracın yakıtıda cok ıyı duman atma ıvır zıvır hiçbirşey yok
tık marşta çalışlıyor

diğer bi usta enjektörler kurum baglamıs olabılır gibi bişeylersöyledi o arada gaz verip bırakıyordu ve araba rolantı devrıne düşerken egsozdan bi zırıltı duydum, her gaz verip bıraktıgında zırıltı gelıyordu adama dedim zırıltı var hiç oralı olmadı, çıktım geldim eve ( hikaye burada bitti )

şimdi gelelim benim düşünceme, bu arabanın alt devirlerdeki bu tıkanıklık hissi katalizörden olurmu ?:rolleyes:

okuduğunuz için teşekkürler
 
Son düzenleme:

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
yakıt basıncında problem olabilir, vakum emme zayıf olup westrgate yi kapalı tutup turboyu geç devreye sokabilir buralara baksın ustan
 

opelsahibi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Nis 2011
Mesajlar
457
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bunlar cihazla bakılınca ortaya çıkmazmı ?
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
cihaza bakma ile olmaz ancak basın ölçümü yapılır ayrı bir cıhazla
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bu arada debimtreye baktır karışımı boğarak bu sebebiyet vermesin debimtreyi aletle bakabilirler
 

opelsahibi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Nis 2011
Mesajlar
457
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bu araba düz yolda 3. vitesten sonra rahatlıyor 1. ve 2. viteste sehir içinde yapıyor ayrıca mahalle içindeki dik yokuşları hep 1 le çıkıyorum

turbo hortumlarına baktım gaz verdıkce sısıyor ve basıncı artıyor, usta debimetre egr ve selenoıd valflere baktı bişe yok dedi

az önce yine egsoza baktım turbodan düz boru asağı iniyor ve ilk olarak spiral var dısındaki teller dağılmıs sonrasında katalizör var oda zırıltı yapıyor onun sonrasında uzun bır susturucu ve son susturucu var

arabamda çalışmasında falan herhangi bi sorun yok, acaba diyorum bu egsoz sisteminde tıkanıklıktan yapabilirmi
 

opelsahibi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Nis 2011
Mesajlar
457
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
yarın egsozcuya gidicem, olmadı ondekı dagınık spıralı yenıycem bıde katalızoru sokup ufak bı susturucu takıcam oldu oldu olmadı dahada uğraşmam gayrı o şekilde binicem yeter artık usandım
 

CanHasan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ağu 2006
Mesajlar
17
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
vectra DTI 16v

Onur kardeş aynı araçtan bende de var.Aynı sorunlar bende de olmuştu.Egr valfi kütüğüyle değişti olmadı. Debimetre değişti olmadı.Enjektörler teimizlendi olmadı.Katalatik konvertör iptal edildi yerine susturucu koyuldu eh biraz oldu ama hala istediğim gibi değildi.Tabi bu wurth yağ ve mazot katkılarınıda ekledim.Ve nihayi sonuç turbonun Vakum pompasından çıktı.Araç şu an çok iyi 1600 devir civarı turboyu açıyor.Çok fark etti.Çok para harcadık ama deydi..Büyük bir ihtimalle sizinki de turbo vakum pompasındandır.
 
Üst