Bilgili abilerim lütfen yardım edin Corsa D

34tanbullu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ağu 2017
Mesajlar
13
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Hayırlı akşamlar , aracım Corsa D 2013 1.3 cdti arıza lambası yanıyordu sanayideki tanıdık ustamıza gittim. Araçta ısıtma bujisi arızası vardı o çözüldü . Aynı zamanda P0299 arızasıda vardı. Bu P0299 arızasını bir türlü gideremedik.
Turbo temizliği yapıldı revizyona girdi, turbo selenoid valfi değişti.Partikül filtresi
( DPF ) temizlendi.İntercoolerda hafif yağ kaçağı vardı o ring conta yenilendi.Sorun düzelmedi daha sonra egr söküldü temizlendi map sensörü temizlendi aracı sıkıştırdığımda tekrar arıza lambası yanıyor ve P0299 hatasını veriyor borular vs çatlak patlak olma ihtimaline karşı kontrol edildi. İşin içinden çıkamadık aklınıza gelen birşey varsa yardımlarınızı bekliyorum.
Arabadan soğumama sebep oldu bu arıza işi gözüm hep gösterge tablosunda nerdeyse kafayı yedirtecek bana İstanbul Kartal sanayide gitmediğim usta kalmadı
 
hocam arızanın açılımı nedir?
 
wastegate arızalı olabilir ustam
 
Evet arıza kodunun açılımı P0299 Turbo basıncı düşük , Turbo basınç valfi , Emme Kısmında basınç kaybı gibi birşey yazıyordu.
Sizce wasgate arızalı olmuş olsa sürekli yanmazmı, aracı sıkıştırdığımda bu hatayı veriyor ve aracın tepkisi değişiyor.İnternette araştırma yaparken aktüatördeki ayar vidasıyla sorunu çözenler var ama emin değilim. Fikirlerinize açığım zaman ayırıp yazan herkeze teşekkürler.
 
Merhabalar. Selonoid walfi basincini vakum pompasindan alıyor. Ya vakum pompasında vakum kaybı var. Hortum çatlak. Yada vakum pompası arizali. Yada olmadı vakum odasina bakın.insallah çözülür.
 
Merhabalar. Selonoid walfi basincini vakum pompasindan alıyor. Ya vakum pompasında vakum kaybı var. Hortum çatlak. Yada vakum pompası arizali. Yada olmadı vakum odasina bakın.insallah çözülür.

Merhaba ilginiz için teşekkür ederim. Bahsettiğiniz vakum pompası tam olarak nerede kalıyor benim kontrol etme şansım varmı ? Selenoid üzerinden hortumları söküp vakum yapıp yapmadığına bakmışlardı ama tabi el ile bakmışlardı yetersiz geliyor olabilir sanırım. ihtimaller listesine bunuda yazıyorum teşekkürler tekrar
 
Merhaba ilginiz için teşekkür ederim. Bahsettiğiniz vakum pompası tam olarak nerede kalıyor benim kontrol etme şansım varmı ? Selenoid üzerinden hortumları söküp vakum yapıp yapmadığına bakmışlardı ama tabi el ile bakmışlardı yetersiz geliyor olabilir sanırım. ihtimaller listesine bunuda yazıyorum teşekkürler tekrar

Aracınızda seloid valfi olduğuna göre aracınız 90 lik. Olması lazim. Bu yazdıkların 90 bg icin geçerli. 90 bg löklerde motoru karşınıza aldığınızda sağ tarafta kalır emme manifold girişinde. Boğaz kelebeğinin üstünde oluyor. Zaten vakum hortumlarını üstünde göreceksiniz. Siyah renk.
Eğer aracınız 75 bg ise tam olarak yerini tarif edemem zor bir yerde olması lazim hortumları takip etmeniz lazim. Dikkatli olmak kaydıyla hortumları yollayın la çatlak falan varsa görürsünüz. Vakum sisteminde sıkıntı varsa aracınızın frenlerinde de performans sıkıntısı olması lazim. Frenlerde sıkıntı yoksa selonoid valde kadar olan hortumları iyice kontrol edin
 
Aracınızda seloid valfi olduğuna göre aracınız 90 lik. Olması lazim. Bu yazdıkların 90 bg icin geçerli. 90 bg löklerde motoru karşınıza aldığınızda sağ tarafta kalır emme manifold girişinde. Boğaz kelebeğinin üstünde oluyor. Zaten vakum hortumlarını üstünde göreceksiniz. Siyah renk.
Eğer aracınız 75 bg ise tam olarak yerini tarif edemem zor bir yerde olması lazim hortumları takip etmeniz lazim. Dikkatli olmak kaydıyla hortumları yollayın la çatlak falan varsa görürsünüz. Vakum sisteminde sıkıntı varsa aracınızın frenlerinde de performans sıkıntısı olması lazim. Frenlerde sıkıntı yoksa selonoid valde kadar olan hortumları iyice kontrol edin

Aracım 75lik , Allah'a şükür frenlerimde problem yok. Gözle görülemeyen bi yerde bi sıkıntı var kesin dediğiniz kısımlara bakacağım teşekkür ederim.Selenoid valfim aşağıda ekteki olandan
 

Ekli dosyalar

  • turbo selenoid valfi.webp
    turbo selenoid valfi.webp
    35.1 KB · Görüntüleme: 23
Son düzenleme:
Aracım 75lik , Allah'a şükür frenlerimde problem yok. Gözle görülemeyen bi yerde bi sıkıntı var kesin dediğiniz kısımlara bakacağım teşekkür ederim.S5elenoid valfim aşağıda ekteki olandan

Frenlerde sikinti yoksa selenoidin hortumunu takip et giriş tarafindakini
Seni vakum pompasına götürür dip kısmında zamanla çatlaklar oluşabiliyor.. bi kontrol et. Inşallah cozulur
 
Geri
Üst