Üst kapak açılıp sibop lastiklerini değiştirmek.
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
Savaş abii bunu maliyeti kaça çıkar..?Üst kapak açılıp sibop lastiklerini değiştirmek.
Yaa aslında bir mantık yürüttüm ama ne derece dogru bilemiyorumm..Çünkü teknik bir bilgim yok..Benim tahminime göre pistonlardaki yag tamamen süzüldü 1 haftada ..İlk calıştırmada pistonlar yaglama yapana kadar ilk yaglar yandı mavi bir duman oluştu ve pistonlar yagsız oldugu için sarsıntı yaptıı..Tabi bu tamamen teknik bilgisi olmayan benim yorumum..Ustalarım ne der bilemiyorum..Sanırım gaza yüklendiğimde cıkan dumanda aracı aldıgım günden beri deiştirmediğim bujilerden olabilir..Mİ?
Fiyat gerçektende cokmuş abi..Ben yagı yeni değiştirdim bilseydim ilave ettirirdim..Şimdi istesem ekletebilirmiyim..Birde sibob lastiklerini değiştirmesem sonuş ne olabilir?Başıma daha büyük dert acarmı yoksa sadece yagmı eksiltir...?
Ben Ankara'da Doğan'ın sibop lastiklerini çok uygun bir fiyata değiştirmiştim. Gerçi Opellerin parça fiyatları malum ama ustanın verdiği fiyat bana fazla geldi+bir de üst kapak kısmının taşlanması gerekebilir deyince ne yalan söyleyeyim midem bulandı. Sızıntı önleyiciyi ilave edebilirsin bir mahsuru olmaz ama restoreyi bir dahaki yağ değişiminde ilave et. Sızıntı fazla değilse bence hiç bir mahsuru yok, sadece cüzi miktarda yağ eksilmesi olur. Sızıntının fazla veya az olmasını takip etmekte zorlanabilirsin. Bir kaç günlük periyotlarla arabanın ilk çalıştırılması esnasında egzosu izle. Bir günlük yatmadan sonra ilk çalıştırmada çok fazla miktarda mavi duman atmıyorsa kafaya takma. Duman fazla geliyorsa yağ seviyesini sık sık kontrol et. Motor sıcakken veya kısa durmalardan sonraki çalıştırmalarda mavi duman yoksa için rahat olsun.Fiyat gerçektende cokmuş abi..Ben yagı yeni değiştirdim bilseydim ilave ettirirdim..Şimdi istesem ekletebilirmiyim..Birde sibob lastiklerini değiştirmesem sonuş ne olabilir?Başıma daha büyük dert acarmı yoksa sadece yagmı eksiltir...?
Teşekkürler Savaş abi dediğin gibi baya çokmuş bide bende sadece jikleyi kesesiye kadar yapıyo yani fazlada belirgin olmuyo ki araca carbon clean yapılınca bu oran olumsuz yönde etki etti malesef şuan aracın performansını + yönde etkiledi ama tek - siside yağ yakma oranı biraz daha arttı malesef eğer böle devam ederse restoreyi yağı değiştirdikten sonra ekleyeyim ama servisteki ustalarda tam tersini sölüyo şimdi onlar sorun yok diyip içimi rahatlattılar bakalım herşeyi zaman gösterecek :sorry:Aynı sorun benim B kasa aracımda da vardı. İzmir'de bir iki yere sormuştum. Şubat 2008 ayında 600-650 YTL fiyat vermişlerdi. Bu fiyat bana çok geldi. Zaten bendeki kaçak azdı. Bu nedenle fazla üzerinde durmadım. Baharda yağ değiştirirken sızıntı önleyici diye bir yağ var ondan ilave etmişlerdi. Eylül ayında yağ değişi ve motor bakımı yapılırken bir şişe restore onarıcı yağ ilave ettirdim. Şimdi var mı yok mu inan bilmiyorum. (Yanlız önceden, araç uzun süre durduktan sonra çalıştırınca oluşan mavi duman dikiz aynasından belli oluyordu, şimdilerde böyle bir görüntü yok, demekki faydası olmuş.)
Burak geçen yıllar bana arabayı fazla dinlememeyi öğretti. Sonuçta bu bir makina. Ufak tefek şeyler kafaya fazla takılmamalı. Teknik+can güvenliğine zarar verebilecek unsurlara önem verilmeli. Geçmişten bir anımı aktarayım; 97-98 yıllarında 82 model doğan kullanıyordum. O zaman görevde olduğum için cumartesi günleri bakım+onarım için sanayiyi mesken tutuyordum. Egzos emisyon muayene süresi+araç muayenesi için bir cumartesi günü aracın bakımlarını yaptırmıştım. Takip eden çarşamba günü depoyu fulleyip araç muayenesine gittim. Herşey yolunda giderken egzos muayenesinde takıldım. Cumartesi günü yaptırdığım egzos ayarları ile ilgili test kağıdı yanımdaydı, görevliye gösterdim, ilk sorusu bu ayarlardan sonra yakıt alıp almadığım şeklindeydi. Yakıt aldığımı söyleyince iyi niyetime güvenip gerekli onayı verdi ama benim de canım sıkılmıştı. Her yakıt alımından sonra emisyon ayarları bozulacaksa tedbir almanın ne anlamı olmalı. Görevli piyasada çok kalitesiz yakıtların olduğunu bu nedenle bu durumu olağan karşılamamı söyledi. O zaman için benim zoruma giden olay şuydu; Devletim bu yakıtı satanları denetlemiyor, kullananları denetliyor. Yani bataklığı kurutma yoluna gitmiyordu. O nedenle her şey sıhhatli olamıyor. Restore konusuna gelince bence herkes 50 000-60 000 km de bir kullanmasında fayda var. Carbon clean uygulamasından sonra belli bir süre egzostan kurum gelebiliyor, rahatlamadan dolayı az bir miktar yağ eksiltmesi olabilir. Ben 130000 ve 220000 km iki aracıma da carbon clean yaptırdım birkaç uzun yol gidişinden sonra durum eskisinden daha iyi. Biz Opelciler ilk çalıştırmadaki bu mavi duman olayını kafaya fazla takıyor gibiyiz. Aslında bu sorun piyasadaki birçok arabada var. Biraz larc olalım.Teşekkürler Savaş abi dediğin gibi baya çokmuş bide bende sadece jikleyi kesesiye kadar yapıyo yani fazlada belirgin olmuyo ki araca carbon clean yapılınca bu oran olumsuz yönde etki etti malesef şuan aracın performansını + yönde etkiledi ama tek - siside yağ yakma oranı biraz daha arttı malesef eğer böle devam ederse restoreyi yağı değiştirdikten sonra ekleyeyim ama servisteki ustalarda tam tersini sölüyo şimdi onlar sorun yok diyip içimi rahatlattılar bakalım herşeyi zaman gösterecek :sorry:
Bide Savaş abi mesela dikiz aynasından bende belli olmuyo illa başına gidip dikkatli bakınca belli oluyo buda en azından biraz daha içimi ferahlattı